משפחה מנהריה המתארחת בעיר “עובדי עיריית כפר סבא וידאו שאנו מסתדרים על הצד היותר טוב. הדאגה הזו נפלאה ומחממת הלב”

מאות תושבים מהדרום ומהצפון מתארחים בעיר כפר סבא – המעניקה להם סיוע, פתחה עבורם קו תמיכה ייחודי, מעבירה ומסייעת בציוד נדרש ומשלבת את התושבים בפעילויות הקהילתיות ובמערכת החינוך העירוני

ראש העיר, רפי סער: “זו חובתנו הבסיסית, להושיט יד ולפעול בערבות הדדית ודאגה למי שנאלצו לעזוב את בתיהם”

 

העיר כפר סבא מארחת בימים אלה מאות תושבים מהדרום ומהצפון, שנאלצו לעזוב את בתיהם בעקבות המלחמה. חלק מהתושבים מתארחים בבתי משפחות מארחות בכפר סבא – שמאות מהן התגייסו לטובת המיזם החשוב באמצעות טופס מקוון באתר העירייה, וחלקם מתארחים בפנימיות ומבני ציבור בעיר.

במסגרת זו, כבר עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, יצאה העירייה במיזם למשפחות מארחות, ותוך זמן קצר נרשמו מאות משפחות כפר-סבאיות בטופס מקוון שפורסם באתר העירייה, והתנדבו לארח בבתיהן תושבים מפונים.

כדי לסייע למשפחות המארחות ולתושבים המפונים, פתחה העירייה קו סיוע ותמיכה – באמצעותו יכולים המפונים ומארחיהם לקבל תמיכה נפשית, ייעוץ, ליווי וסיוע בכל נושא – לרבות ציוד ומזון, באמצעות מרכז איסוף התרומות העירוני שהקימה העירייה, אגף שירותים חברתיים-קהילתיים, אגף החינוך ומינהל קהילה וחברה. בין היתר משלבת העירייה את המפונים בפעילויות הקהילתיות המתקיימות ברחבי העיר, עשרות תלמידות ותלמידים משולבים במערכת החינוך העירונית, תוך דאגה לכל צורכיהם, ועשרות רבות של ילדים וילדות מקבלים תמיכה וליווי.

“יש לנו שני ילדים, האחד בן שנה ושבעה חודשים והשני בן ארבע כמעט”, מספרת ניצן טראו שהגיע לכפר סבא מנהריה. “פניתי למוקד 106 של עיריית כפר סבא ותוך שעה חזרו אליי והביעו נכונות לקלוט אותנו. שלחו לנו פה חבילות לילדים, הגיעו לפה חבר’ה מתנדבים שדאגו לנו לכל מה שאנו רק צריכים.

 

ניצן טראו ומשפחתה שהגיעו לכפר סבא מהצפון

 

ניצן הנרגשת ממשיכה לספר על שילוב ילדיה במערכת החינוך שבעיר: “הבן הבכור נכנס לגן חצוצרה, הגננת והילדים קיבלו אותו בצורה מדהימה. הבן הקטן נכנס למשפחתון של רשת ‘ילדות בכפר’ שהעירייה מפעילה באמצעות החברה לתרבות הפנאי, וגם שם קלטו אותו ללא כל תשלום למעון. אין לי מילים להודות לעיריית כפר סבא על ההתגייסות המיידית למעננו והדאגה לנו בכל הפרטים ובכל המובנים”.

ורד טלמונד, שהגיעה לכפר סבא מאשקלון מספרת: “התאקלמנו מצוין בדירה של זוג, שבה בן הזוג גויס בצו 8 ובת הזוג עברה זמנית לבית הוריה. העירייה עקבה אחר המעבר שלנו, עובדי העירייה וידאו שאנו מסתדרים על הצד היותר טוב וליוו אותנו מהרגע הראשון. הדאגה הזו נפלאה ומחממת את הלב”.

 

דובי יעקבסון ציינה גם היא, כי “אנחנו מודים מאוד לעיריית כפר סבא על הכנסת האורחים המיידית זמן קצר לאחר שפנינו”, מוסיפה דובי יעקבסון, שהגיעה עם משפחתה לכפר סבא מראש הנקרה. “ההתגייסות הייתה מיידית והכל נעשה פה בלב רחב ובנפש חפצה. תודה לכל העיר והעירייה”.

ראש העיר כפר סבא, רפי סער: “החוסן הקהילתי, תחושת האחדות והערבות ההדדית הם הדברים החשובים בעת כזו, על מנת שנעבור את התקופה המורכבת הזו יחד ונצא ממנה מחוזקים. זו חובתנו הבסיסית, להושיט יד ולפעול בערבות הדדית ודאגה למי שנאלצו לעזוב את בתיהם. כפר סבא היא עיר מתנדבת, עיר של קהילה, עיר שבה ילדיה מתחנכים על ערכי הנתינה ואהבת האדם – ובמיוחד בימים כאלה, ערכים אלה באים לכדי ביטוי בעוצמות מחממות את הלב. נמשיך לפעול, לסייע ולעמוד לצדם של המפונים המתארחים בעירנו, ונמשיך להתפלל לשובם לשלום של כל חיילנו וכוחות הביטחון וחזרתם בריאים ושלמים של כל החטופים. יחד ננצח!”.

תגובות