טקס זיכרון לזכר רס”ן אוריאל ביבי ורס”ל אביחי אמסלם שנפלו בקרבות לשחרור יישובי הדרום ועוטף עזה
מתנדבת העיר, ענת קלדרון, ליוותה את יעל ביבי, אמו של אוריאל ביבי ז״ל לאחר הטקס לניחום אבלים של סא”ל חבקה שנפל גם הוא בקרב על שחרור יישובי העוטף.
רס”ל אביחי אמסלם הי”ד, התחנך במדרשית ‘נועם’ בכפר סבא. הוא ביצע שירותו הצבאי בחטיבת “כפיר”, ולאחר מכן התעקש לעבור ליחידת הקומנדו במילואים.
לאחר השירות הצבאי עבד ב”אלביט”, שם בלט במוחו החריף ובדרכי הפתרון היצירתיות שלו. בשנתיים האחרונות הוא ומשפחתו שימשו כמשפחתון בכפר הנוער “תלפיות” בחדרה, כשהיוו המסגרת המשפחתית של קבוצת נערות בסיכון.
בגיל 30, הוא נפל במלחמת “חרבות ברזל” בעת מאבק במחבלים בשער הנגב, תוך הגנה על תושבי הדרום וחשיפת מחפורי מחבלים.
מתוך דברי ההספד של רותי, אימו של אביחי ספדה לו: “אביחי היה ילד רגיש, לוחם צדק, שלא מסוגל לשאת עוולות גם במחיר של התנגשויות עם המורים והרבנים. ילד שהסב לנו כל כך הרבה גאווה בנחישות ובשאפתנות שלו מצד אחד ומצד שני היה כל כך עניו ולא ממש אהב שיודעים שהוא מצטיין בצבא, בעבודה ובלימודים.
“ביום החג הוקפצת ולא היססת, למרות שאירחת חברים לבשת מדים ונסעת להגן על המולדת. אהבת הארץ הייתה טמועה בך כל כך שנתנה לך אומץ לגור בקרית ארבע וללמוד בישיבה בשבי חברון ונתנה לך גם את האומץ לקחת נשק ולהסתער”.
רס”ן אוריאל ביבי הי”ד בן ה-30 גדל והתחנך בעיר כפר סבא והיה קצין לוחם בקבע בחטיבת הצנחנים. בשנים האחרונות התגורר ביישוב שלומית בדרום הארץ עם אשתו נחמה ושתי בנותיו הקטנות. כאמור בהמשך שימש קצין בקבע תוך שהוא מקבל את תואר מצטיין הרמטכ”ל בשנת 2021
לצד התפילה, לימוד התורה והעשייה הצבאית המרובה הוא הקפיד גם להתנדב במד”א באופן רציף.
אוריאל החל דרכו במד”א כמתנדב נוער, עבר הכשרות רבות והיה מתנדב פעיל במרחב ירקון ונגב של מגן דוד אדום. בשנתיים האחרונות אוריאל למד לתואר ראשון ברפואת חירום, היה לסטודנט מצטיין, וחלומו היה להיות רופא. יומיים לפני נפילתו זכה לחנוך את בית הקבע שלהם ביישוב שלומית יחד עם כל משפחתו המורחבת.
כשהחלה המתקפה הראשונה ב 06.30 בבוקר אוריאל היה בתפילת וכשהוא עטוף בטלית מייד חזר לביתו, לבדוק בשלום אשתו ובנותיו. לאחר מכן במשך זמן מה, סייע באבטחת היישוב עד שנקרא לפקודה מטעם הצבא. ברגע שקיבל הקריאה יצא במהירות מביתו לכיוון בא”ח צנחנים במטרה לחתום על נשק ארוך ולהצטרף ללחימה. בדרכו לבסיס נתקל במארב מחבלים שירו בו. אוריאל הספיק לירות בנשקו האישי.
רה”ע רפי סער ספד לגיבורי העיר ואמר: “אוריאל ואביחי התנהלו כגיבורים במהלך כל חייהם וגם ברגעיהם האחרונים שהתנדבו מיד ופעלו בכדי לשחרר את יישוב עוטף עזה מידי המרצחים של ארגון חמאס.
“לאורך כל חייהם עסקו בהתנדבות ועשיית טוב עבור החברה הישראלית. העיר כפר סבא לא תשכח אותם”.
יהי זכרם ברוך 🙏🏻
ייתכן שזו תמונה של ‏‏6‏ אנשים‏

תגובות