בשיחה מרגשת שהתקיימה עם ראש העיר כפר סבא, שלחו יהודי קולומבוס בארה”ב תנחומים למשפחות הנופלים בעיר והדליקו יחד נר חמישי של חנוכה

ראש העיר רפי סער קיים השבוע שיחה מרגשת עם נציגי יהדות העיר קולומבוס שבאוהיו, ארה”ב, יחד עם חברות ועדת ההיגוי מכפר סבא אליזה רגב וסיון זעזה, במסגרתה אף הדליקו יחד הנוכחים – בכפר סבא ובארה”ב – נר חמישי של חנוכה.

עם תחילת המלחמה יצרו רגב, לשעבר מנהלת החברה הסוכנותית ע”ש שושנה ופנחס ספיר, וחנה גרנות, אימו של סמל דרור גרנות ז”ל, קשר עם קהילת יהודי קולומבוס, כאשר הפדרציה היהודית בקולומבוס הביעה את נכונותה לתרום כספים באופן מיידי עבור צורכי הביטחון והרווחה בעיר.
בשיחה המרגשת שהתקיימה, סיפרו חברי הקהילה בקולומבוס על הקשר החם שנוצר בין בתי הספר בעירם ובתי הספר היסודיים בכפר סבא, ברנר ושילה, כחלק מפרויקט “גשר חינוכי”, במסגרתו מתקיימת חלופת מכתבי עידוד וברכות מצד התלמידים בארה”ב.

 

חברי הקהילה היהודית בקולומבוס, שאף הכינו סרטון מרגש למשפחתו של רס”ן טל גרושקה שנפל בשבת ה-7 באוקטובר, הביעו את תנחומיהם לכל משפחות הנופלים בכפר סבא ובישראל כולה, וסיפרו כיצד התרגשו לראות את חזרתם של הילד אוהד מונדר-זכרי בן ה-9, אימו קרן וסבתו רותי מהשבי. יש לציין עוד, כי מאות רבות מחברי הקהילה לקחו חלק בעצרת הענק שהתקיימה בוושינגטון לאחרונה – בה נטלו חלק עשרות תושבי ארה”ב כהזדהות ותמיכה במדינת ישראל.
אליזה רגב, מי שאחראית על השותפות ומכהנת כרכזת השותפות עם הקהילה היהודית בקולמובוס אמרה לחברי הקהילה היהודית כי יש לה רק משאלה, שבשנה הבאה יגיעו חברי הקהילה לכפר סבא כדי שיוכלו להדליק נרות חנוכה יחד בעיר – בקשה שנענתה בחיוב.
השותפות בין הקהילה היהודית בקולומבוס אוהיו (ארה”ב), לבין כפר סבא היא אחת מבין 40 שותפויות שהוקמו ביוזמת הסוכנות היהודית עם כ 450 קהילות יהודיות ברחבי העולם, ופועלת בעיר מאז שנת 2002, כחלק מחיזוק הקשר בין ישראל ליהדות התפוצות.

ראש העיר, רפי סער: “קיימת שותפות אמיצה בין העיר כפר סבא לבין העיר קולומבוס שבאוהיו, שתושביה לקחו חלק בעצרת ההזדהות שהתקיימה למען ישראל בוושינגטון ואף תרמו כספים לצורכי ביטחון ורווחה בעיר ואני מודה להם על כך בשם כל תושבינו. נמשיך לחזק את הקשר עם יהדות העולם ועם ערי התאום של כפר סבא ויחד איתם לקיים פעילות הסברה על מדינת ישראל, שנלחמת בימים אלה את המלחמה הצודקת ביותר על קיומה”.

תגובות