השוטרים הוזעקו לפנות בוקר לבית הכנסת “זכור לאברהם” בשכונת האוניברסיטה בכפר סבא בחשד לפריצה ולא תאמינו מה התגלה להם

מאת: אירית מרק

 

אורי נגר, יו״ר העמותה המנהלת את בית הכנסת “זכור לאברהם”, והמרכז הקהילתי בשכונת האוניברסיטה, קיבל טלפון בשעה 0400 לפנות בוקר מגבאי בית הכנסת שקיבל התרעה מהאזעקה וראה דמות מסתובבת במקום במצלמות האבטחה “קום, רוץ לבית הכנסת, מישהו פרץ ממש עכשיו”, הוא מזרז אותו ונגר, תוך דקות מתארגן עם הנשק ורץ לבית הכנסת השכונתי תוך שהוא מזעיק את המשטרה בדרכו.

בתוך דקות מגיעה המשטרה למקום במקביל לנגר שהגיע ראשון לבית הכנסת, נכנס פנימה בחשש, בודק, מדליק האורות ואז גילה שלא בפורצים מדובר. מישהו תלה פתק עם נרות נשמה שהדליק, פיזר סוכריות למתפללים על השולחנות ועזב את המקום.

כל מה שקורה בעיר – כאן

 

אורי נגר “אני קם מיידית מתלבש לוקח נשק שאני נושא ברישיון ורץ לבית הכנסת לבדוק”, הוא מספר ל”השרון פוסט” ומתאר עוד “תוך כדי אני מתקשר למשטרה ומזניק אותם לכתובת בית הכנסת. הגעתי לבית הכנסת הדלקתי את כל האורות והתחלתי לסרוק אחרי פורצים אפשריים. ראיתי שלא נגנב דבר ולא השחיתו כלום אך בפינת אולם בית הכנסת הדליק אותו אדם נרות נשמה ותלה את הפתק המצורף. בבדיקה לאחר מכן במצלמות האבטחה אני מזהה שמדובר בחייל משוחרר פוסט טראומתי שאיבד מספר חברים במלחמה הנוכחית. אני מכיר אותו אישית. צער רב מילא אותי כמובן. שחררתי את השוטרים שהגיעו מיידית ואני רק חושב על כל החיילים השקופים שאנחנו עדיין לא יודעים את התוצאות הקשות שיישארו איתם אחרי המלחמה. ורק שיחזרו לשלום”.

 

תגובות