סינמה עמל – תערוכת יחיד לאומנית ורדי בוברוב בגלריה עירונית כפר סבא

ביום רביעי 27/12 תיפתח תערוכה חדשה בגלריה העירונית בכפר סבא, והפעם תערוכת יחיד של האומנית ורדי בוברוב. תערוכה זו היא החמישית והאחרונה בסדרת תערוכות שנתית המוקדשות לעיר כפר סבא, במסגרת ציון 120 שנים להיווסדה. התערוכה מוקדשת למוסד תרבותי ואייקון מקומי ותיק – קולנוע עמל, ושואבת השראה מאירועים שונים הקשורים למקום ומחומרים היסטוריים כמו גם פיזיים של מבנה הקולנוע.

קולנוע עמל תוכנן על ידי האדריכל זוכה פרס ישראל אריה שרון, והוקם בשנת 1937 על ידי מועצת הפועלים המקומית, כבית פועלים ואולם קולנוע. בראשית ימיו היה המבנה גדול ושאפתני, והעיד על רוחם וחזונם של מקימיו. המקום אירח סרטים, הצגות, מופעים, אירועים עירוניים, חגיגות וטקסים מסוגים שונים.

האומנית ותושבת העיר ורדי בוברוב, התגוררה במשך שנים רבות בסמוך לקולנוע, שנסגר בשנת 2002 והוכרז כמבנה לשימור. כתושבים רבים אחרים חוותה גם היא את ימי הזוהר שלו. במסגרת התערוכה, מציגה בוברוב עבודות חדשות, אשר כל אחת מהן מהווה התייחסות או מחווה לאירוע, לאספקט היסטורי, מבני או תרבותי של המקום: החל מהתכנון האדריכלי של מפת מקומות הישיבה הקמה לתחייה כאובייקט פיסולי, דרך אשנבי הקופות המצוירים על קירות הגלריה ועד למסכי קטיפה אדומים המחלקים את מרחב התצוגה, ומרמזים להרמת המסך האייקונית של אולמות הקולנוע עד לתחילת שנות ה-2000.

התערוכה נשענת על מחקר היסטורי רחב היקף אל מול תיק השימור שהוכן למבנה הקולנוע ע”י האדריכל אמנון בר אור באפריל 2013 ובסיוע הארכיון העירוני של כפר סבא. כל עבודה בתערוכה, אותה אוצרת הגר רבן, מביאה אל הבמה את אחד מגלגוליו השונים של הקולנוע, מראשיתו המתגלמת ברשימת הפועלים שתרמו מכספם להקמתו ועד לימים אלו – בהם הוא עומד כמבנה נטוש אשר ועד פעולה מקומי ותושבים רבים פועלים לשמור המבנה ופתיחתו מחדש כמוסד תרבות ציבורי.

 

 

התערוכה תוצג בגלריה עירונית כפר סבא – בית התרבות ע”ש רייזל, רח’ גאולה 12, בימים א’-ה’, בין השעות 09:00-21:00. פתיחה תתקיים ביום רביעי, 27/12, בשעה 19:30.

תגובות