קורס שגרירים צעירים של משרד החוץ נפתח בכפר סבא, הצעירים ילמדו תכנים שיסייעו לישראל בהסברה בעת מלחמה
בהמשך ליוזמת שר החוץ אלי כהן ופגישתו עם סגן ראש העיר אורן כהן,  יוצאת לדרך בכפר סבא תוכנית לפיה בני הנוער שישתלבו בפרויקט יסייעו הלכה למעשה למערך הדיפלומטיה הציבורית של מדינת ישראל  בעזרת יוזמות ייחודיות, מעורבות ברשתות החברתיות ויקדמו את האינטרסים של מדינת ישראל ותדמיתה בעולם בזמן המלחמה ולאחריה
שר החוץ, אלי כהן: “אני מברך על פתיחת התוכנית בכפר סבא ומודה לאורן כהן על שיתוף הפעולה ביננו. אני מאמין במתן הזדמנות שווה לכל אחד ואחת, ומאמין שבכוחו של הנוער להוביל לשינוי בתודעה ובשיח העולמי ולתרום רבות לתדמיתה של ישראל בייחוד בזמנים קשים אלו. מתקפת הטרור של ה7.10 הציבה את בני הנוער של ישראל בחזית הלחימה בעל כורחם. התכנית תתן להם כלים להשתלב בחזית הלחימה המדינית ובצמרת הדיפלומטית העתידית של ישראל, וכן תסייע למדינת ישראל בהסברה.”
סגן ראש העיר אורן כהן: ״ראשית, תודה גדולה לשר החוץ, אלי כהן, על היוזמה החשובה, האמונה והתמיכה בנוער הנפלא של כפר סבא. חרטנו על דגלנו לקדם את הנוער שלנו ולפתח אותו גם בראיה של העולם החדש המציב המון הזדמנויות ואתגרים ואין ספק שתוכנית ״שגרירים צעירים״ תאפשר לנוער לרכוש ולפתח כישורים ואפיקי פעולה והתפתחות נוספים על מנת להגיע הכי רחוק ולהשפיע על חייהם כאזרחים במדינת ישראל, כפי שאנחנו מעודדים אותם לעשות באמצעות החינוך הנפלא בעיר – הפורמלי והבלתי פורמלי.״
השבוע יצאה לדרך תוכנית “שגרירים צעירים” של משרד החוץ בכפר סבא. התוכנית הייעודית המיועדת לבנות ובני נוער פועלת בשירות משרד החוץ ובשיתוף עיריית כפר סבא, במסגרתה ילמדו הצעירים דיפלומטיה אזרחית ודרכים לקידום האינטרסים של מדינת ישראל ותדמיתה בעולם.
התוכנית נועדה לייצר כוח משימה של צעירי משרד החוץ לאור האתגרים הרבים עמם מתמודדת מדינת ישראל בזירה הציבורית הבינלאומית ועמידה אל מול מערך השקרים המופצים על ידי תומכי ה-BDS ומתנגדי ישראל בעולם. בני ובנות הנוער שישתלבו בפרויקט יובילו תהליכי שינוי תודעה ותדמית בכלים של המדיה והרשתות החברתיות, ישתלבו בכנסים דיגיטליים בינלאומיים, בפורומים של שיח ובכל דרך שייזמו לצורך כך, כדי לקדם את מעמדה של ישראל מחד ולשתף בני נוער וצעירים בעולם בסיפורים וחוויות אישיות שיישקפו תמונה אמיתית ואובייקטיבית לגבי החיים במדינת ישראל.
התוכנית מיועדת לתלמידי ותלמידות כיתות י’-יב’ והיא תופעל כפיילוט במשך שנתיים, כאשר בשנה הראשונה יופעלו כיתות י’ ובשנה לאחר מכן יצורפו כיתות יא’ ו-יב’. התלמידים שישתלבו בפרויקט יצוידו בידע וכלים רלוונטיים, ינותבו למסגרות עבודה ויסייעו הלכה למעשה למערך הדיפלומטיה הציבורית של מדינת ישראל בעזרת יוזמות ייחודיות. התוכנית תפעל כמענה ליחסי הציבור וההסברה של גורמים רדיקליים, בעלי אידיאולוגיות קיצוניות כנגד מדינת ישראל ואנטישמיות בכלל.
אורן כהן עם אלי כהן
בכפר סבא נבחר תיכון כצנלסון שבו יופעל הפרויקט.
עם פרוץ הלחימה, יתווספו לתוכנית תכנים המותאמים לצעירים החווים מלחמה, וכלים להסברה מנקודת מבטם האותנטית על פשעי החמאס נגד ילדים וצעירים.

תגובות