ראש העיר כפר סבא, רפי סער, יזם וכינס לראשונה את פורום רשויות קו התפר “לא מוכן יותר שיהיו שב”חים בכפר סבא. אני קורא לממשלה להכין תוכנית בטחון ולתקצב צורכי הביטחון הדחופים שלנו”

ראש העיר כפר סבא, רפי סער, יזם וכינס לראשונה את פורום רשויות קו התפר ושלח מסר נחרץ לקבינט המלחמה ולממשלה: “לא מוכן יותר שיהיו יותר שב”חים בכפר סבא. אם לא נדאג לעצמנו, אף אחד לא ידאג לנו. אני קורא לממשלה להכין תוכנית ביטחון מרחבית לכל הרשויות בסמוך לגדר ולתקצב את צורכי הביטחון הדחופים שלנו”

חדשות לפני כולם באתר החדשות המוביל – קול כפר סבא –  https://chat.whatsapp.com/DlJHOL5Jp711xjcdYdXmdO

ביוזמת ראש העיר כפר סבא, רפי סער, נפגשו היום (חמישי 21/12) בלשכתו נציגים וראשי הערים והמועצות: הוד השרון, דרום השרון, אלפי מנשה, כוכב יאיר-צור יגאל, עמק חפר, ג’לג’וליה, כפר ברא, טירה, טייבה וכפר קאסם – לדיון חירום על דרישות הביטחון הדחופות שעל הפרק.

 

 

 

הצורך והמטרות העיקריות של הפורום שהוקם ביוזמת ראש העיר כפר סבא, הם לפעול להכרה בו לאור אתגרי הביטחון, גיבוש מדיניות ממשלתית סדורה ומתן מענים ביטחוניים מרחביים. זאת תוך שיתופי פעולה אזוריים בשגרה ובחירום.

הפגישה התקיימה לאחר שראש העיר כפר סבא רפי סער יזם את הקמת פורום קו התפר שהוקם בעקבות המלחמה, וכינס את חברי הפורום לדיון חירום על הדרישות הביטחוניות הדחופות להגנת הערים והיישובים הסמוכים לקו התפר, בין היתר לעיר קלקיליה.

בשבועות האחרונים צפה ועלתה דרישת ראשי הרשויות במרחב התפר הסמוך לגדר, להכיר בסכנה ולהגדיל באופן משמעותי את התקצוב של המדינה להתקנת אמצעי ביטחון, לטכנולוגיות מתקדמות, לגידור וכן להוספת כוחות שמירה וביטחון, לרבות הרחבת כוח הכוננות החמוש והכשרתו לפעילות ארוכת טווח.

 

 

 

על פי הערכות, תידרש המדינה כבר בתקציב 2024 להשקעות של מאות מיליוני שקלים, שיימשכו גם בשנים הבאות, כדי לממן את ההיערכות הנדרשת, לנוכח תפיסת הביטחון החדשה של יישובי עוטף גוש דן ואזור השרון.

בכינוס החירום השתתפו גם מפקד היקל”ר (יחידות הקישור לרשות המקומית) מטעם פיקוד העורף מנהל אגף הביטחון בעיריית כפר סבא, נועם בן יהודה. מטרת הפורום היא לצאת בהחלטות משותפות שיחייבו את זרועות הביטחון ורשויות המדינה להתייחס אל הרשויות ותושביהן ולהתחייב להם לשיפור הביטחון האישי.

מייסד הפורום וראש עיריית כפר סבא רפי סער פתח הישיבה ואמר: “לכל אחד יש אתגרים דומים אבל עכשיו זה מבחן המנהיגות שלנו, ואם לא נדאג לעצמנו אף אחד לא ידאג לנו. אני לא רוצה לראות שב”חים יותר בכפר סבא, לכן שיתוף הפעולה שלנו יחד הוא כל כך חשוב. חשוב שיכירו בנו, בצרכים של היישובים שלנו, בכדי שנוכל להתמודד עם האתגרים כערי קו התפר. אני קורא לממשלה להכין תוכנית ביטחון מרחבית לכל הרשויות בסמוך לגדר ולתקצב את צורכי הביטחון הדחופים שלנו”.

ראשת מועצת עמק חפר, גלית שאול: ” יש להגדיל את מרכיבי הביטחון, לפעול לחיזוק הגדר וביצוע פעילות היקפית. זו צריכה להיות אמירה חד משמעית של כולנו, ויש לנו עוד משימה ארוכה לפנינו”.

ראשת המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן: “תפיסת הביטחון השתנתה לחלוטין מאז ה-7 באוקטובר וזו רק תחילת הדרך. צריך להגדיר יישובים כיישובי קו תפר באופן נרחב יותר מההגדרות הקיימות ולשדרג את מרכיבי הביטחון ביישובים השונים ולא רק באלו הצמודים לגדר.
לצערנו, למדנו שהיכולת של הגדר כמכשול מוגבלת וזוהי מחויבותנו לחזק ולהעצים את כיתות הכוננות ולטפל במרכיבי הביטחון ביישובים: נשק, מיגון, גדרות, תאורה וכל מה שיסייע להן לתת מענה ראשוני ולהתמודד עם אירוע ביטחוני ככל שיהיה”.

ראש המועצה המקומית ג’לגוליה, דרוויש ראבי: “אני האמנתי שהעתיד יכול להיות אחרת. אחרי 7 באוקטובר, היום השחור הזה, צריך לשנות מדיניות. צריכה להיות אמירה ברורה מצד הממשלה על מה יהיה ביום שאחריה. אני רוצה שהנכדים שלי יגדלו באווירה אחרת”.

תגובות