ראש עיריית כפר סבא, רפי סער על החלטת הוועדה להקים הדפו סמוך לשכונת מגורים בעיר “לא ניתן להחלטה השערורייתית הזו לצאת לפועל”

אתמול, שני 25/12, פורסם כי הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה לדחות המלצת החוקרת המיוחדת שמינתה לנושא מיקום הדפו, במסגרת קו המטרו לאזור השרון.

החוקרת המיוחדת שמונתה לנושא תמכה בעמדתה של עיריית כפר סבא, שהובילה מאבק אזורי בשיתוף עם רשויות האזור, להעתקת מיקום הדפו מאזור השכונה הירוקה בכפר סבא לאזור מחלף אייל ובסמוך לטירה – ובכך למנוע פגיעה באיכות חיי התושבים, למנוע פגיעה בשטחים ירוקים וחקלאיים ולאפשר גישה למטרו גם לרשויות מהמגזר הערבי ולרשויות נוספות באזור.

 

 

דפו

 

 

ראש העיר כפר סבא, רפי סער, שהוביל את המאבק האזורי בנושא: “התבשרנו היום על ההחלטה המנותקת של הוועדה לתשתיות לאומיות להקים את מוסך הרכבות (דיפו), כחלק מפרויקט המטרו, בסמוך לשכונת מגורים בעיר כפר סבא. חשוב להבין – פרויקט המטרו צפוי לפעול רק בעוד כ-3 עשורים, אך אנו חושבים על דור העתיד כבר מהיום!

“ההחלטה התקבלה בדיונים סגורים, בעתות מלחמה ובניגוד לעמדת החוקרת המיוחדת שמונתה ע”י המדינה, וביצעה עבודה מקצועית במשך שנים והמליצה להקים את המתחם בסמוך לעיר טירה ומחלף אייל – בהתאם לחלופה שאנו הצענו. “הנזק הסביבתי והבריאותי שייגרם עלול להוביל לנזקים ארוכי טווח ואנחנו לא נאפשר זאת!

“הנחיתי את הלשכה המשפטית לפעול בכלל האמצעים העומדים לרשותנו, על מנת למנוע את המהלך ולקדם את החלופה שנתמכת ע״י התושבים וכל הרשויות המקומיות בשרון ובשומרון. יחד עם כל ראשי הרשויות, לא ניתן לפגוע ולא נתפשר על איכות החיים, עתיד של ילדינו ובסביבת המגורים שלנו”.

 

עוד הוסיף סער ואמר: “לא ניתן להחלטה השערורייתית הזו לצאת לפועל. אקים בימים הקרובים ועד פעולה משותף לתושבים ולעירייה, שיפעל כמטה אחוד לטובת מאבק זה”.

תגובות