4 זוכים בתחרות “מילה במקום” בכפר סבא – נעמה מוזס ומשה רפ בקטגוריית הסיפור הקצר, הדר מורד ובתי מורבצ’יק בקטגוריית השירה

ארבעה זוכים בתחרות “מילה במקום” בכפר סבא – נעמה מוזס ומשה רפ זכו בקטגוריית הסיפור הקצר, הדר מורד ובתי מורבצ’יק זכו בקטגוריית השירה. הזוכים יעלו כעת לשלב התחרות הארצית

ארבעה תושבי העיר כפר סבא ייצגו אותה בתחרות “מילה במקום” הארצית, לאחר שזכו בתחרות המקומית בעיר.
תחרות הכתיבה היוצרת “מילה במקום” חושפת, מעודדת ומעצימה כוחות וכישרונות מקומיים בתחום הכתיבה – השירה והסיפורת ברחבי הארץ.
התחרות מתקיימת בעיר באמצעות הספרייה העירונית בכפר סבא, אשר מעניקה הזדמנות לתושבי העיר להשתתף ואולי אף לזכות לחשיפה ברמה הארצית, כאשר צוות השופטים כולל את הסופרת שרה אהרוני, מיכל זהבי ופביאן ברוטמן.
במקום הראשון בקטגוריית הסיפור הקצר זכתה נעמה מוזס עם יצירתה “הדרך לזמן האבוד” –
השופטים קבעו בהחלטתם, כי “במילים פשוטות, יום-יומיות, בשפה ישירה, ובקצרה, הכותבת מכניסה אותנו לעולמה, המתנהל בין מציאות לזיכרון. הכותבת מוביל אותנו במילים בדיוק כפי שהיא מובילה את המכונית בסיפור, כפי שהווייז מוביל אותו”.
למקום השני הגיע משה רפ, עם היצירה “דרך המים”, כאשר השופטים כתבו בהחלטתם, כי “ברגישות ובאמינות, מציג היוצר את האירוע הטראגי של האובדן, חושף את נפשו הפצועה של המספר, וכובש את לב הקורא”.
למקום הראשון בקטגוריית השירה הגיעה הדר מורד עם יצירתה “תודעה רבה”, ולדברי השופטים היא הצליחה “להעביר בחדות ובכישרון את הצבעים, הניחוחות והקולות. כתיבתה מזוקקת, מדויקת, כשהיא מתארת באהבה את הווי המשפחה הפשוטה, אבל החמה והאוהבת שהייתה לה”.
למקום השני הגיעה בתיה מורבצ’יק עם יצירתה “דרך האבנים המסותתות” – כאשר לדברי חבר השופטים היא הצליחה בשירתה “לתאר במילים את עומק הכאב שהיא חשה, את האובדן והאבל בהם היא שרויה. הקורא נכנס בעל כורחו לעולם של עצב, בדרך של אבנים מסותתות, והאבן שהכותבת ציירה, מלבה לא נגולה”.

תגובות