“איבדנו מורים, חברים נחטפו ושלושה נרצחו. אני רוצה להקדיש יצירה לזכר שלושה מחבריי”, ליה כהן, נגנית בקונסרבטוריון כפר סבא, ריגשה הקהל בקונצרט החצי שנתי בעיר

“איבדנו מורים, חברים נחטפו ושלושה נרצחו. אני רוצה להקדיש יצירה לזכר שלושה מחבריי, ובצלילי היצירה הזאת תחשבו על החברים שלי ועל הילדים והאנשים המדהימים שנלקחו מאיתנו בטרם עת”. ליה כהן, תושבת עין הבשור ונגנית בקונסרבטוריון כפר סבא, ריגשה את הקהל בקונצרט החצי שנתי בעיר

בשבוע שעבר התקיים בכפר סבא הקונצרט חצי שנתי של תזמורות כלי הנשיפה של הקונסרבטוריון העירוני בכפר סבא, המתקיים זה 30 שנה, בהשתתפות מאות נגני כלי הנשיפה מהתזמורת הצעירה בניצוח גילי שי, התזמורת העירונית בניצוח ניר נחום ובהובלת התזמורת הייצוגית כפר סבא ובניצוחו של עפר עין הבר.
במהלך הקונצרט, עלתה לבמה ליה כהן, תושבת מושב עין הבשור שבמועצה האזורית אשכול בעוטף עזה, בת 16, שבשנה וחצי האחרונות מנגנת בתזמורת של קונסרבטוריון כפר סבא ומגיעה מדי שבוע מאזור העוטף לחזרות בכפר סבא.

ליה, שאיבדה חברים בשבת ה-7 באוקטובר עם פרוץ המלחמה, ריגשה את הקהל הרב שפקד את היכל התרבות, כאשר סיפרה על חבריה שנרצחו והקדישה להם את אחת היצירות שנוגנו.
“בשנה וחצי האחרונות אני מנגנת בתזמורת הייצוגית של כפר סבא, נהנית מכל רגע בתזמורת ועם החברים שכבר נהיו משפחה. הכל היה מאורגן ומסודר. אפילו הנסיעות הרבות שהפכו לשגרת חיי”, סיפרה ליה לנוכחים בהיכל התרבות בכפר סבא. “השילוב של החיים בעוטף עם נגיעות העיר הגדולה, כפר סבא, היה מוצלח ביותר, עד השבת השחורה. השבת ששינתה הכל. השבת שאילצה את משפחתי ואותי לעזוב את הבית מבלי לדעת מתי נוכל לחזור.
“בשבעה באוקטובר, אני והשכבה שלי, שכבה י”א של בית ספר נופי הבשור, איבדנו מורים, אנשי צוות, חברים נחטפו ושלושה נרצחו: אלון אבן, ליאור טרשנסקי, ונויה שרעבי. שלושתם נרצחו בטבח הנוראי בקיבוץ בארי. אלון נרצח כשהוא מגן בגופו על שני אחיו הקטנים, ובכך הציל אותם. ליאור, שגם הוא הגן בגופו על אחותו הקטנה, מת מפצעיו בזמן שחיכה לחילוץ. ונויה, שהבית שלה היה מהראשונים אליהם חדרו המחבלים, זעקה שעות לעזרה, אבל לא הספיקו להגיע אליה”.

ליה, שלא הותירה אף עין יבשה באולם, ביקשה מהנוכחים לזכור את כל אלה שנרצחו באכזריות על ידי המחבלים ולזכור מי היו. “היצירה הבאה שנשמע one life beautiful נכתבה על ידי ג׳ולי גירוקס, שהקדישה אותה לחברתה הת׳ר קראמר וכתבה עליה: ‘תודה על החיים היחידים והנפלאים שלך, שהכניסו לחיינו כל כך הרבה אהבה ושמחה’. אני מבקשת שאת היצירה הזאת, נקדיש לאלון, ליאור ונויה, שלשלושתם היו חיים מדהימים, מלאים באהבה וחום”, אמרה לקהל. “בעודם בחיים השמחה שלהם עברה אלינו, ועשתה את החיים שלנו יותר טובים. לאלון, על תחושת השייכות התמידית שנתן לכל מי שהיה בסביבתו. לנויה, על ההומור המעולה שתמיד גרם לכיתה לצחוק ביחד, ולליאור, ליאורי, חברי הטוב, על החיוך מאוזן לאוזן, שלא ירד אף פעם, שבשנייה שראית אותו, מיד הרגשת טוב יותר. אני מבקשת מכם, שבצלילי היצירה הזאת תחשבו על החברים שלי ועל הילדים והאנשים המדהימים שנלקחו מאיתנו בטרם עת. אלוני ליאורי ונויוש, אני אוהבת אתכם לתמיד ולנצח אתגעגע”.

 

 

יש לציין עוד, כי במסגרת הקונצרט, התקיים טקס הצטיינות, המתקיים מדי שנה לזכרו של סמ”ר בן בורנשטיין ז”ל, בנה של יו״ר ארגון יד לבנים בעיר, פנינה בורנשטיין. בן החל ללמוד בכיתה ד׳ לנגן בחצוצרה כשהוא הולך בעקבות אביו, הפך לנגן מוביל והצטרף לתזמורת של קרן המוזיקה, ולאחר מכן ניגן גם בתזמורת הייצוגית של כפר סבא.
כשהגיע לתיכון, התקבל ללימודים במגמת מוזיקה והמשיך לנגן בתזמורת העירונית. הוא השתתף עם התזמורת בהופעות בארצות הברית ובקנדה, וכן ייצג את בית ספרו במשלחת שיצאה לגרמניה. בתאריך 22/9/2001, ה’ בתשרי תשס”ב, בזמן שירותו הצבאי, נפל בן ממצוק בשמורת יהודיה במהלך טיול ברמת הגולן. בן 21 היה בנופלו.

רצ”ב: הקונצרט החצי שנתי של הקונסרבטוריון, ליה כהן בת ה-16 – במהלך הקונצרט ובמושב עין הבשור. צילומים: עיריית כפר סבא, פרטי

להלן קישור לדבריה של ליה כהן: https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=892758752510002

תגובות