ביה”ח מאיר: בן 8 התלונן על כאבי בטן עזים. בצילום רנטגן התגלה כי בלע 10 מגנטים. עבר ניתוח להוצאתם ולתיקון החור שנוצר במעי
בן 8 מגן יבנה הגיע למרכז רפואי מאיר בכפר סבא, לאחר שבלע 10 מגנטים. אמו מספרת כי כשבנה היה בלימודים הוא שיחק עם ילדה שהביאה המגנטים לבית הספר. “בעת המשחק הוא הכניס המגנטים לפה ובלע אותם. כאשר הגיע הביתה התלונן על כאבי בטן חזקים” היא מספרת. “הגענו למיון הילדים של מרכז רפואי מאיר בגלל שכאבי הבטן היו עזים”.
ד”ר הדס יחיעם, רופאה בכירה במחלקה לרפואה דחופה ילדים ראתה הילד כשהגיע. “הילד הגיע כשהוא סובל מכאבי בטן והקאות. האם סיפרה כי הוא אכל כמות גדולה של סוכריות גומי והחשד הראשוני שעלה היה חסימת מעיים. כאשר ראינו שהטיפול שקיבל אינו מקל, ולמרות שלא סיפר כי בלע מגנטים אך בשיחה עם אמו היא שיתפה כי לעיתים הוא מכניס דברים לפה, החלטנו לשלוח אותו לצילום רנטגן בו ראינו כעשרה מגנטים במעי.
חשוב לציין כי בליעת מספר מגנטים היא מסוכנת מאוד – כאשר המגנטים נפרדים זה מזה בתוך המעיים, כל אחד מהם עלול להימצא במקום אחר במעי, ולהדביק לולאת מעי אחת לשנייה. בכך הם עלולים לגרום לנמק של דופן המעי ואפילו לנקב בדופן ובהמשך לזיהום מפושט בחלל הבטן”.
ד”ר גנדי בוקלן, רופא מומחה במחלקת כירורגיית ילדים במאיר אשר ניתח הילד מסביר: “לאחר שראינו בצילום הרנטגן את שרשרת המגנטים במעי, הוחלט להכניסו לניתוח באופן דחוף. בניתוח מצאנו חור בין הלולאות של המעי שנגרמו על ידי המגנטים שנמצאו בלולאות שונות של המעי (פיסטולה), במהלך הניתוח הוצאנו את המגנטים וסגרנו החור שנוצר”.
ד”ר יחיעם וד”ר בוקלן מציינים כי “בליעת מגנטים על ידי תינוקות וילדים היא בעיה שכיחה בעיקר בגילאי שנה עד שלוש, אך קורים גם בקרב ילדים בגילאים גדולים יותר. יש לשים לב במיוחד בקרב ילדים הנוטים להכניס לפיהם חפצים, מכיוון שמתוך סקרנות הם עלולים לבלוע מגנטים לאחר ששמו אותם בפיהם. חלק מהמגנטים, בעיקר אלו המשמשים כמשחקי משרד למבוגרים, הם בעלי כוח משיכה חזק במיוחד ומאוד חשוב להרחיק מהישג ידם של ילדים ותינוקות, ובוודאי למנוע הכנסתם לגני ילדים ומוסדות חינוך”.
אמו של הילד מבקשת להדגיש: “חשוב כי ההורים ידעו שלא מדובר במשחק שמיועד לילדים. בבתי ספר ובגני ילדים צריכים לשים לב לכך שזהו משחק מאוד מסוכן ולאסור על הכנסתו”.

תגובות