“קווים ב אוֹר”- תערוכת יחיד לאמן אוֹרי בית אוֹר

אוצרת אביה ממון,

פתיחה חגיגית ביום רביעי 31/1/24, בשעה 18:30

פעילויות שבת בשעה 11:00 – הכניסה חופשית

10/2 – שיח גלריה עם האוצרת והאמן 

17/2 סדנת קולאז’ “קרטון ואותיות” לכל המשפחה עם תמר אלט, ורד ברודנר והאמן

24/2  – “ניצוץ אור” הרצאה באמנות של רונית סנפיר בשילוב סיפורים של אוֹרי בית אוֹר

 

תערוכה זו צריכה היתה להיפתח מספר ימים אחרי ה 7/10 ונדחתה בעקבות המלחמה לימים אלו.

אוֹרִי בית אור הוא אמן, הפועל ללא ליאות. באמתחתו אלפי יצירות, הנוטות אל האבסטרקט והמינימליזם, העשויות מחפצי פסולת מגוונים כגון קרטון לסוגיו, דיקט, זכוכית, פלסטיק, תיבות ושקיות, צבע תעשייתי, צבע ספריי ועוד ועוד.

רעיונותיו של אוֹרִי מקוריים ביותר והוא יוצר על בסיס יומיומי. כאמור, מגוון החומרים והטכניקות שבהן משתמש עצום: הוא צובע, מטיל צבע, מתיז, רושם, מדביק, חורץ חריצים, קורע, משתמש בעיצובים מסחריים, הכול באופן ספונטני ואקראי – כל עשייה התורמת לָאיכות האמנותית – כשרה בעיניו.

התערוכה “קווים ב אור” תוכננה להיות תערוכה רטרוספקטיבית, עם חלוקה לקבוצות ונושאים, על פי חומרים, צורות וטקסטורות, אך הכמות אילצה אותנו להצטמצם ולקיים רטרוספקטיבה חלקית. הדברים משתקפים גם בקטלוג הנלווה שבו קיימת טעימה קטנה מיצירותיו, אך חווייתית ומשקפת.

מי יתן ותערוכתו תשפוך אור על ימים חשוכים אלו

התערוכה תוצג באוצרותה של אביה ממון, בבית האומנים כפר סבא, רחוב גלר 4 החל מ 12/11/23. פתוח בימים ו’ 10:00-13:00 שבת 10:00-14:00, 17:00-19:00. הכניסה חופשית

אביה ממון – אוצרת

פעילותו האמנותית:

אוֹרִי מעיד על עצמו שהחל בפעילות אמנותית מגיל צעיר מאד, החל מקישוט הגן והבית והמשך בקישוט קירות בית הספר וסניף תנועת הנוער. אורי ערך תערוכות-מקום בכל מקומות-חייו. בהמשך, השתתף בתערוכות רבות, ועסק בהקמת ארגוני אמנים בצפון הנגב, בבאר שבע, בתנועה הקיבוצית, בכפר סבא. יזם וביצע תערוכות נודדות בקיבוצים; בי”ס לאמנות במכללת ספיר; הקמת מרכזי תצוגה במכללת ספיר, בבאר שבע; והיה בין היוזמים הקמתה של גלריית הקיבוץ בתל אביב.

 

 

בכפר סבא, הוא ידוע בניצול חומרי פסולת למיניהם, אותם הוא מלקט ברחוב ומשלב בציוריו. אמנותו מאופיינת בהשתחררות ממסגרות וזוויות ישרות. הוא פיתח מה שהוא מכנה ‘ציליורמים’ (ציור באמצעות צילום ומחשב), ‘פיסליורים (ציור בתלת-ממד), ו”לגו” (שבהם, האמן והמבקרים בונים קומפוזיציות מקוביות, משטחי חומרים וצילום אמנותי עוקב, בהתאם). הוא נוהג לשלב אותיות וטקסטים בעבודותיו.

על יצירתו אומר אוֹרִי בית אור: “גמרתי לצייר “כמו” (נופים, אנשים, חפצים, תופעות וכד’), ואני מצייר “כשלעצמו”. השתחררתי מתלות בנופים, באנשים, במציאות. אני בורא מה שאני מצייר. אם אפשר, אני עושה זאת תוך שימוש מינימלי בחומרים ובאמצעים. יוצא שאני “יוצא מהכלל”; כלומר, מחוץ למסגרת, לא לפי נורמה (לא נורמלי). אמר לי אמן וחבר יקר (מאיר קדוש ז”ל): “כשאני רואה ציור ולא מזהה מי צייר, סימן שזה שלך.” 

כ-2000 מציוריו של אורי סבוכים בביתו ועוד כ-500 בבתים ובאוספים בארץ ובחו”ל. הוא הציג  כ-80 תערוכות יחיד ברחבי הארץ, השתתף בכ-30 תערוכות קבוצתיות בארץ וב-7 תערוכות בחו”ל. בנוסף, הופצו במייל (לכ-300 נמענים, שהפיצו לעוד מאות) כ-50 אלבומי  ציור אינטרנטיים. תתפלאו, אבל בזמנו החופשי הוא עושה עוד דברים.

תגובות