עיריית כפר סבא למען משפחות המגויסים: ארוחות חמות לילדים, עזרה בתיקונים בבית, חבילות יום הולדת לילדים, סדנאות ופעילויות

עיריית כפר סבא מובילה מאז פרצה המלחמה בשבת ה-7 באוקטובר מעטפת מקיפה ורחבה של שירותים, סיוע ותמיכה למשפחות המגויסים – במילואים ובסדיר, ומציעה להם עזרה וליווי באמצעות יוזמות קהילתיות שונות בתחומים מגוונים – כחלק ממדיניות עירונית רחבה בהובלת ראש העיר רפי סער, כאשר כבר ביום הראשון למלחמה הוקם החמ”ל העירוני המרכזי – בו נאספים תרומות של ציוד וביגוד לחיילות וחיילים – המוזמנים להגיע למקום (שעבר לאחרונה לרח’ י.כהן 4) – ולקבל ציוד חסר.

 

 

בין המענים שמעניקה העירייה למשפחות המגויסים, החל לפני כשבועיים מיזם מרגש, יחד עם שבט רכ”ס של תנועת הצופים בכפר סבא, במסגרתה מכינים מתנדבים, בהובלת מינהל קהילה וחברה, בישול ארוחות צוהריים חמות לילדות וילדי המשפחות, כאשר מתנדבים המבקשים להצטרף למיזם, הכולל את שינוע המזון למשפחות, יכולים לעשות זאת דרך הקישור:
https://forms.kfar-saba.muni.il/2742/?preview=d5ew6s16a41w15

 

בנוסף, מוזמנות משפחות המגויסים לפנות לעירייה ולקבל סיוע בתיקונים קלים בבית בשיתוף עמותת שח”ק (שירותי חירום קלים), דוגמת תיקוני אינסטלציה, חשמל ועוד ובטיפול בבעלי חיים באמצעות תושבים מתנדבים. מיזם נוסף שמובילה העירייה יחד עם מינהלת אזרחים ותיקים הוא צו 8 לסבתא – התנדבות המיועדת לאזרחיות ותיקות, המתנדבות אחת לשבוע, מקריאות סיפורים עם הילדים, משחקות עימם, מסייעות בהכנת ארוחת ערב או פשוט נמצאות שם כאוזן קשבת למי מההורים שבבית.
כמו כן, במסגרת מערכת החינוך, פועלות קבוצות שיח לילדים ולהורים, תוכנית “יש עם מי לדבר” עם השירות הפסיכולוגי-החינוכי המאפשרת להורים שיחות ללא עלות עם פסיכולוגים ומפגשים מקוונים למתן כלים להתמודדות עם המצב.

מועצת נשים עירונית פתחה עבור בנות ובני זוג של המגויסים קבוצת שיתוף ותמיכה הדדית בוואטסאפ, ומאפשרת מתן ייעוץ משפטי ראשוני ללא עלות. זאת בנוסף לשירותי קהילת “אם לדרך” ו”סירי לידה” עבור נשים אחרי לידה.

במרכזים הקהילתיים יכולים ילדות וילדי המגויסים ליהנות ממגוון רחב של פעילויות ברחבי העיר, לרבות סיוע לימודי על ידי סטודנטים. כמו כן, במסגרת מיזם כלכלי שמפעילה העירייה, באמצעות “סיטיזן אימפקט”, יכולות המשפחות לקבל ייעוץ וליווי פיננסי – המותאם גם לבעלות ובעלי עסקים מקומיים, ובחוגי החברה העירונית לתרבות הפנאי, יכולות משפחות מגויסים לקבל 30 אחוזי הנחה בחוגי פנאי והעשרה עבור הילדים.

יש לציין עוד, כי עבור החיילות והחיילים, בסדיר ובמילואים, מעניקה העירייה שירותים נוספים, ביניהם שירות תספורות חינם מדי מוצאי שבת בחמ”ל העירוני המרכזי, ושירותי כביסה חינם בשיתוף מרכז הצעירים ובית הדיור המוגן “בית בכפר” – שירות המתקיים מדי יום חמישי ושישי.

ראש העיר, רפי סער: “כבר מיומה הראשון של המלחמה, נרתמו עובדי ומנהלי העירייה, יחד עם תושבי העיר, למען המשפחות המגויסות. אנו מחזקים יחד את ידי משפחות הלוחמות והלוחמים ויוצרים עבורן רשת ביטחון עירונית, כחלק מהיותנו קהילה תומכת ומחבקת. אני מזמין את המשפחות ואת החיילים להתעדכן בכל הפעילויות וההטבות שאנו מעניקים באתר העירייה ואנו נמשיך לתמוך בהן, ללוות אותן ולחזק את ידיהן ואת ידי הלוחמות והלוחמים – המחרפים נפשם למען ביטחוננו ולמען המולדת במחיר הוויתור האישי על שגרת החיים ומתוך מסירות, אחריות חברתית ורוח נתינה”.

נפגשים ומתחזקים – יחד ננצח

ביום שלישי השבוע יתקיים מפגש ראשון להורים ללוחמות ולוחמים, במסגרתו יכולים ההורים לקבל כלים להתמודדות עם מצבי לחץ ומשבר, כאשר מפגש שני, שיעסוק בדמיון מודרך ויצירה מחוברת לנפש, יתקיים בתאריך 30/1.
שני המפגשים יתקיימו במרכז קיפוד, בהרשמה מראש.
ביום רביעי 24/1 תתקיים הרצאה מקוונת בנושא זכויות נשות המילואימניקים.

תגובות