בתום דרמה גדולה: איליה סמירין מכפר סבא- אלוף ישראל בשחמט!

זו הייתה אליפות ישראל הצמודה בהיסטוריה, כמה צמודה? לאחר שמונה ימים של תחרות ורגע לפני יומה התשיעי והאחרון (היום),  12 שחמטאים נאבקו על הכתר. 

בתום דרמה שנמשכה כ4 שעות הוכתר אלוף ישראל בשחמט – רב אמן איליה סמירין בן 56 המתגורר בכפר סבא, שחקן שחמט במועדון אשדוד שזכה במקום הראשון, ״זו הרגשה טובה מאוד, זו הזכייה הרביעית שלי לאורך הקריירה ואני שמח על כך״  אמר אלוף ישראל הטרי.

גם המקום השני והשלישי מייצגים את מועדון כפר סבא

 

 

בגזרת הנשים מי שזכתה במקום הראשון היא מרסל אפרוימסקי המדורגת מספר 1 בישראל שחקנים מועדון ראשון לציון. במקום השני סיימה נוגה אוריאן ובמקום השלישי רונית לויתן. בתחרות עד גיל 18-  המנצח הגדול היה נדב צמח מרשל״צ

 

 

מנכ״ל מפעל הפיס בני דרייפוס ציין: ״אנחנו גאים להיות שותפים ליוזמת איגוד השחמט להפעיל שחמט ב 152 רשויות עם 18,000 ילדים, קיום האליפות למרות המצב- החלטה חשובה ומחזקת״

יו״ר איגוד השחמט ד״ר צביקה ברקאי אמר: ״הכי קל לא לעשות, כשהחלטנו לקיים את האליפות בעכו היה מי ששאל למה, אנו שמסוכן, אבל החלטנו- דווקא עכשיו כאן בצפון כאמירה, בתמיכה אמיתית בגליל. באליפות השתתפו 132 שחמטאים שזה מספר שיא בכל הזמנים. החזון שלנו- לקדם את השחמט, להנגיש אותו לכל ילדי הארץ ולכלל האוכלוסיות. תודה למפעל הפייס על השותפות המלאה, לעיריית עכו וראש העיר על שיתוף הפעולה וההירתמות, וברכות לאלופים החדשים!

 

תגובות