תחרות נושפים כפר סבא, המתקיימת זו השנה השביעית, עם הרשמת שיא של מתחרים מרחבי הארץ, בצל מלחמת חרבות ברזל

תחרות הנושפים המסורתית של כפר סבא, המתקיימת באמצעות הקונסרבטוריון העירוני ואשר תפסה מקום של כבוד בסצנת החינוך למוזיקה בארץ בקרב הקונסרבטוריונים, יצאה לדרך עם מספר שיא של משתתפים: לתחרות נרשמו כ-200 מתחרים ומתחרות מכל רחבי הארץ, כשלמעלה מ-20 מהם מקונסרבטוריון כפר סבא.

שופטי התחרות, המתקיימת החל מיום ראשון השבוע ועד ליום ראשון הבא 4/2, מגיעים מהאקדמיות וממיטב התזמורות המקצועיות בארץ, כאשר התחרות כוללת ארבע קטגוריות גיל, מצעירים מאוד ועד גיל 25, ומחולקת לכלי נשיפה מעץ וממתכת.

 

קונצרט הגמר של התחרות יתקיים בתאריך 7/2 בהיכל התרבות בליווי תזמורת סימפונית חיפה ובניצוחה של המנצחת הבין-לאומית בר אבני – בוגרת הקונסרבטוריון העירוני, שהחלה את דרכה המוזיקלית במסגרת מיזם ”בית הספר המנגן”, המתקיים בבתי הספר היסודיים ברחבי העיר
”זה מפעל מדהים”, אמר השופט רמי אורן – החצוצרן הראשון של התזמורת הפילהרמונית הישראלית, והצטרף אליו ניצן כספי – נגן קלרינט ראשון בתזמורת סינפונייטה באר שבע, שאמר: ”כיף להיות שותף במפעל כה חשוב”.

לדברי עפר עין הבר, מנהל התחרות והקונסרבטוריון העירוני: ”אימונים לקראת התחרות הם הניצחון האמיתי מבחינתי. כל תלמיד שמתכונן לבחינה, מתקדם בחודשים ספורים כמו בשנה או שנתיים סטנדרטיים. במיוחד בתקופה זו, חשוב מאד לתת לתלמידות ולתלמידי המוסדות אופק לאימונים ושגרה טובה, כבימים רגילים”.

ראש העיר, רפי סער: ”כפר סבא חרטה על דגלה את קידום החינוך המוזיקלי, הן במסגרת מיזם בית ספר מנגן והן במסגרות כמו תחרות הנושפים ופסטיבל הנושפים, שהפכו למסורות של שנים ומציבים את העיר בפסגת העשייה החינוכית המשמעותית בחינוך הבלתי פורמלי. אני מאחל הצלחה רבה לכל המשתתפות והמשתתפים בתחרות ובטוח כי נשמע צלילים רבים של תקווה לימים טובים יותר”.

תגובות