מה הן בדיקות אל הרס ולמה הן משמשות

בדיקת NDT , Non Destructive Testing אלו בדיקות אשר דרכן אנחנו יכולים לבחון את טיב הבניה בלי לפגוע במבנה עצמו. אנחנו מדברים על קבוצה גדולה של בדיקות מסוגים שונים. כל אלו נועדו לספק לנו את הנתונים המדויקים על מצבה של הקונסטרוקציה אבל בלי לפגוע בה ובלי לאלץ אותנו לבצע פעולות שונות כדי לשקם אותה בבוא העת. לבדיקות כללו יש אינספור שימושים. כאשר אנחנו משתמשים בהן עבור ענף הבניה אנחנו מבררים בעיקר נתונים הנוגעים לשלדת המבנה, מצבה של הצנרת, מכלים וכן הלאה. במאמר הבא אנחנו מדברים בהרחבה על בדיקות אל הרס, מה אתם צריכים לדעת ומסבירים מדוע חשוב כל כך לבקש מענה דווקא מאנשי מקצוע עם ניסיון משמעותי. בואו נתחיל עכשיו. 

אילו בדיקות נכנסות לקטגוריה 

כאמור, בדיקות אל הרס, זה שם כללי המתייחס לכל בדיקה במהלכה אנחנו רוצים לברר מה מצבה של הקונסטרוקציה בלי להרוס אותה. בגדול אפשר להגדיר את הבדיקות הללו בתור כאלו העומדות בהגדרה הזו: 

  • בדיקה על קולית. 
  • בדיקה ויזואלית. 
  • בדיקה בעזרת חלקיקים מגנטים. 
  • בדיקה באמצעות צילום וידאו. 
  • בדיקה עם נוזל החודר לתוך הקונסטרוקציה. 
  • בדיקת גז ראדון. 
  • בדיקות צבע. 
  • בדיקת קרינה בלתי מייננת. 

בכל אחד מהמקרים אנחנו משתמשים בטכנולוגיה מתקדמת בשביל להביא נתונים שונים על מצבה של הקונסטרוקציה וכל זה בלי לפגוע במבנה בשום צורה. כך אנחנו גם מקצרים את משך הבדיקה עצמה, שכן היא יכולה לעשות בשטח סטרילי, נטול לכלוך וכדומה. אנחנו גם מייתרים את הטיפול אשר נדרש לבצע לאחר מעשה במידת הצורך. 

מתי יש להזמין השירות ולבצע הבדיקה 

כאשר אנחנו מדברים על בדיקת אל הרס המיועדת לתעשייה, ישנם שני מקרים אשר יכולים להוביל אותנו לבצע את הבדיקה הנדרשת. 

  • בעקבות תהליך בניה: לפני כניסה של דיירים למבנה יש לבצע בדיקות שונות כדי להבטיח כי הקבלן ביצע את העבודה כמו שצריך. ישנן בדיקות אשר יש לבצע כיוון שהחוק קובע זאת. יש מקרים בהם אנחנו נבצע את הבירור פשוט משום שאנחנו רוצים להיות בטוחים כי הנכס אכן ראוי למגורים. לעיתים, מספיקה טעות אחת בריתוך של צינור והמבנה כולו הופך למסוכן. תמיד טוב ללכת על הצד הבטוח בעניין הזה. 
  • רגע לפני שיפוץ: אם אתם רוצים לשפץ את הנכס ובשביל זה אתם רוצים לדעת מה מצבו כדאי לבחור בשיטה של אל הרס. יש השואלים למה דווקא בדיקות מהסוג הזה. הרי ממילא אנחנו מדברים על תהליך שיפוץ. כלומר, על פניו, אנחנו לא צריכים לחשוש מכך שנדרש לבצע תיקונים כאלו ואחרים. התשובה שלנו היא שבכל מקרה, תמיד טוב לבצע בדיקות אשר אינן פוגעות במבנה כל עוד אנחנו יכולים. ללכת על הצד הבטוח יבטיח כי במידה ותרצו להשאיר חלקים מהמבנה וכן הלאה, תוכלו לעשות זאת. 

אל תתפשרו על חברת בדיקה מקצועית 

לבחור חברה מקצועית זה צעד חשוב מכמה טעמים. קודם כל משום שאם אתם רוצים להתייחס לחוק ולהיות בטוחים כי אתם עושים את הדברים כמו שצריך, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לעבוד עם מי שלא מחזיקים באישורים הדרושים. שנית, כיוון שכך אתם יכולים להיות בטוחים כי העבודה אכן נעשית על הצד הטוב ביותר. בסופו של יום אתם מזמינים את השירות הזה כדי לקבל את המידע הרלוונטי בנוגע לקונסטרוקציה. אין שום סיבה להתפשר ולא לקבל את המידע מאלו אשר בקיאים בתחום יותר מכל אחד אחר. 

 

Photo by Henry & Co. on Unsplash

תגובות