“ברכה מסעודה!” – איך לבחור אולם לחינה מרוקאית

בשנת 2024 הגבולות האתניים-תרבותיים שלנו הישראלים היטשטשו ללא ספק, מה שאומר שאנחנו יותר מאוחדים ועשויים מקשה אחת- פשוט ישראלים. כך למשל, הפכה החינה – טקס אירוסים מקסים שיובא אלינו על ידי עולי מרוקו – למעין אירוע כלל ישראלי עבור זוגות שמתחתנים בארץ. וכדי להדגיש עוד יותר את טשטוש הגבולות העדתי, כיום אפילו ישנם טקסי חינה של יוצאי עדות אחרות (“חינה תימנית” למשל). כאן אנו נתמקד בטקס במתכונתו המקורית, ונעמוד על הפרמטרים שכדאי לקחת בחשבון כאשר באים לבחור אולם עבורו.

הגודל כן קובע

חינה היא לפני הכל אירוע. ככזה, חשוב להבין מה גודלו. לרוב, טקסי חינה הם בעלי סדר גודל של מאתיים מוזמנים. מובן שמדובר בעניין אינדיבידואלי – יש מי שמעוניין שגם טקס החינה יהיה גדול כמו זה של החתונה, ולעומת זאת ישנם מי שמעדיפים טקס מצומצם יותר – אך ניצמד למסורת… משכך, אין טעם לשכור אולם אירועים שיכול להכיל פי 3 ואף פי 4 מהמספר המדובר: מעבר להוצאה שיכולה להיות גבוהה יותר, בחירה שכזו עלולה לפגום באווירת האירוע. אך יחד עם כל זאת, תמיד חשוב להזמין כעשרה אחוז של מנות עודפות (רזרבות) על מספר האורחים עליו אתם מתחייבים, שהרי לא יעלה על הדעת סיכוי קלוש שמישהו ייצא רעב מהאירוע.

 

freepic

הכניסה בלבוש הולם בלבד!

ואם כבר הזכרנו את האווירה, בכל הנוגע לחינה שנערכת כמיטב המסורת המרוקאית- חשוב להקפיד על העיצוב האותנטי. מעבר לתלבושות המסורתיות והידועות, ישנה התפאורה הצבעונית והזוהרת. המהדרין גם ידאגו ל”שוק מרוקאי”- אשר מסמל שפע ברכה והצלחה. וכמעט מיותר לציין את מעדני העדה: עוגיות מרוקאיות ודברי מתיקה נוטפים דבש, דגים חריפים ומבחר רחב של סלטים.

מיקום, מיקום, מיקום

בבואנו לבחור את המקום לטקס החינה, חשוב מאוד להקפיד גם על זה. אנחנו רוצים מקום שיהיה נגיש וקל למציאה ולא כזה שהמוזמנים עלולים ללכת לאיבוד בניסיון למצוא אותו, שאינו מרוחק מדי – מה שעלול ליצור צמצום של הגעת האורחים – וכמובן: מקום עם שטח נרחב של חניה בקרבתו.

מכיוון שמדובר באירוע כה מוכר ואהוב, לא קשה למצוא היום אולם לחינה מרוקאית. כן כדאי להתחשב בגורמים הרלוונטיים, על מנת להבטיח את מלוא ההנאה מהאירוע. מזל טוב!

תגובות