רכב שהוצת בפיגוע לאומני בטירה הפך לסמל צבעוני לשותפות: יהודים ומוסלמים צבעו וקישטו אותו ביחד
פעילי “ברית שבט אברהם” הגיעו הבוקר לטירה וצבעו את רכבו השרוף של ראש אלאוסרת אלאסלמיה החברה בברית, השייח’ כארם שביטה, שהוצת בסוף השבוע על ידי קיצונים בעקבות פעילותו לקידום הברית.

בשל עיכוב המשטרה במתן אישור האירוע כפעולת איבה, לא ניתן לפנות את הרכב השרוף, ולכן, על מנת להקטין את הפגיעה לשכנים ולא לגרום טראומות לילדיהם, הרכב הפך לאנדרטה צבעונית לתקווה לעתיד טוב יותר ונכתב עליו בערבית “האהבה לא נשרפת”.

לאחר הצתת רכבו של השייח כארם שביטה מטירה, ראש תנועת אלאוסרת אלאסלמיה וממייסדי ארגון “ברית שבט אברהם”, החליטו פעילי “ברית שבט אברהם” לענות לקיצונים במסר אחר. פעילי הארגון, יהודים ומוסלמים, הגיעו לביתו של השייח’ בטירה וציירו על הרכב השרוף עיטורי פרחים צבעוניים, עם הכיתוב בערבית “האהבה לא נשרפת” והחתימה ” אלאוסרת אלאסלמיה העולמית”, שם העדה האסלמית המקדמת שיתוף פעולה על פי עקרונות הברית.

רכבו של שביטה הוצת בסוף השבוע, לאחר שהתראיין לאחרונה לאמצעי התקשורת ואמר “היהודים הם בני משפחתנו, לא אויבנו”. הרכב נשא עליו את סימני התנועה ודגל הברית הכולל מגן דוד לצד הכיתובים “שמע ישראל ה’ אלוהינו ה’ אחד” ו-“לה אילה האילאללה” (אין אל מלבד אלוהים).

 

 

השייח שביטה בתגובה: “מרגש לראות שגם מול האיומים של הקיצונים שמנסים להרוס כל תקווה לעתיד של קיום משותף, המשפחה שלנו, משפחת ילדי אברהם, יודעת להתייצב ולתת מענה של אהבה ותקווה לשנאה ולפחד”.

שייח’ כארם שביטה מטירה זכה לאחרונה לחשיפה במגזר המוסלמי והכללי לאחר שהקים את תנועת אוסרת אל אסלאמיה, ממייסדות ארגון ברית שבת אברהם, אשר מבקש להכיר בט’אהרים-סלפים, האמונה של דאע”ש, חמאס, אש”פ ושות’ כדת נפרדת, שאינה אסלאם.

שביטה התראיין לאחרונה באמצעי התקשורת בעברית ובערבית והפיץ מספר סרטונים בטיקטוק בהם קרא לשיתוף פעולה בין בני ישראל לבני ישמעאל – המאמינים, תוך שהוא מלמד שמשמעות המילה “מוסלמי” היא “ייחוד האמונה לאל האחד” ולפיכך בני ישראל הם מוסלמים, ועל פי ספרי הקודש המוסלמים ארץ בית המקדש הובטחה להם על ידי האל.

בזמן האחרון קישט שביטה את רכבו בעיצוב של אלאוסרת אלאסלמיה, אשר כלל בין היתר את דגל ברית שבט אברהם, עליו מגן דוד בולט ושם התנועה בערבית. העיצוב ופעילותו של שביטה משכו תשומת לב אדירה, לרבות מצד גורמים קיצוניים. בסוף השבוע התגלה כי רכבו של שביטה הוצת ונשרף כליל בחנית ביתו הפרטי בטירה. תיעוד ממצלמות אבטחה חשף שני רעולי פנים שהגיעו לרכבו של שביטה והציתו אותו במכוון.

שביטה ושותפו עו”ד חץ דוד, בעל הרכב שנשרף, הגישו תלונה למשטרת כפר סבא והם דורשים שהאירוע יוכר מיידית כפעולת איבה.

עו”ד חץ דוד בן עם ישראל, גנרל ברית שבט אברהם, אמר: “החלטנו לא להשאיר את הרכב השרוף כמסר שאומר שהקיצונים ניצחו באמצעות אלימות, זה לא המסר שאנחנו רוצים להשאיר לילדים שלנו. הפכנו אותו ליצירת אמנות שמשדרת תקווה, ואם ישרפו אותו שוב, נחזור גם אנחנו ליצור. אני קורא למשטרת ישראל ולשב”כ להטיל את כל כובד משקלם בחקירת הצתת הרכב. הכוחות שעומדים מאחורי הפיגוע הזה – הם אותם הכוחות שמבקשים את חיינו. ה’ נגלה לראשונה לנביא משה בסנה הבוער אשר לא נאכל, וגם אהבה ואמונה לא ניתן לשרוף. מי ששרף הוא כחמורו של בלעם, שבא לקלל וייצא מברך.”

תגובות