מכונת קיצוץ ציפורניים חשמלית נתפסה בשפתיים של ילדה בת 5. בבי”ח מאיר הצליחו לחלץ שפתיה משיני המכשיר
*מכונת קיצוץ ציפורניים חשמלית נתפסה בשפתיים של ילדה בת 5. במאמץ משותף של צוות מיון ילדים במרכז רפואי מאיר ולוחמי אש מתחנת השרון שהוזעקו לבית החולים הם הצליחו לחלץ את שפתיה משיני המכשיר*
ילדה בת 5 מאזור השרון הובהלה על ידי הוריה בשעות הערב למיון ילדים במרכז רפואי מאיר כשמכונה חשמלית לקיצוץ צפרניים נתפסה בשפתה העליונה.
ד”ר אהוד רוזנבלום מנהל מיון ילדים במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית*:
“הילדה הגיעה כאובה ומבוהלת לחדר המיון והוריה שיתפו כי שיחקה במכשיר החשמלי ושפתיה נלכדו בין סכיניו. מיד נכנסנו לאינטרנט להבין מהו מנגנון ההפעלה של המכשיר והבנו כי כל משיכה או תזוזה בניסיון לשחרר אותו למעשה תייצר התנגדות ותפעיל אותו שוב ושוב. מדובר במכשיר שאין לו כפתור הפעלה/כיבוי או בטריות שניתן להוציא והוא פועל באופן אוטומטי ברגע שהוא מרגיש התנגדות. ביצענו העברה עדינה מאוד של הילדה לחדר המיועד לפעולות תחת טשטוש והרדמה והתחלנו להכין אותה להרדמה. במקביל הזמנו צוות של כיבוי אש – הגיעו אלינו ארבעה לוחמי אש וביחד ניסינו להבין מה הגישה הטובה ביותר לנטרול ההפעלה שלו”.
קצין כיבוי רשף אהרון גולמן שפיקד על האירוע*: “בהגיענו למקום ראינו כי מדובר במכשיר חשמלי לקיצוץ ציפורניים אשר נתפס בשפתיים של הילדה. בעקבות גיל הילדה והמצב הרגיש פעלנו בזהירות רבה ופירקנו את המכשיר בפעולות כמעט כירורגיות עד הוצאתו משפתיה. בתחילה פרקנו את חלקי הפלסטיק וחשפנו את החלק הפנימי שלו, איתרנו את כבלי הבטריה ונטרלנו אותם וחשפנו את המנגנון המורכב מגלגלי שיניים. הבנו ביחד עם הצוות הרפואי את הכיוון אליהם הגלגלים מסתובבים וסובבנו אותם נגד כיוון התנועה, כך שחררנו את האחיזה האימתנית של המכשיר”.
“לשמחתנו הודות לזהירות המירבית שליוותה את כולנו באירוע תוך הימנעות מתזוזה של המכשיר, עם שחרורו גילינו שהילדה סובלת מחתך קטן יחסית ולאחר תפירה עדינה שלו החלנו בפעולות להעיר אותה והאירוע הסתיים בטוב ולילדה שלום”, הוסיף ד”ר רוזנבלום.
*אביה של הילדה משתף*: “גזירת ציפורניים לילדים יכולה להיות משימה מאוד לא פשוטה כשהילד מפוחד מהפעולה ומסרב. כך היה אצלנו ולא פעם נאלצנו לבצע את הגזירה רק כשבתנו ישנה. המכשיר הגיע אלינו רק באותו הבוקר ועשינו ממש בדיקה שהוא לא כואב בעת הפעולה אך לא תיארנו לעצמנו שהבת שלנו תקרב אותו לפיה ושפשוט לא יהיה אפשרי לשחרר אותו ממנה. טסנו למיון במאיר והודות לשיתוף פעולה מעולה ודרמטי של כל הצוותים, הן של מיון ילדים והן של כיבוי האש, האירוע מאחורינו ואנו מתאוששים”.

תגובות