ראיון בלעדי עם סגן ראש עיריית כפר סבא, דני הרוש “העשייה למען הציבור, זו השליחות שלי וזה הייעוד שלי בחיים”
ראיון אישי ובלעדי עם סגן ראש עיריית כפר סבא, דני הרוש, המספר על העשייה והתוכניות לעתיד

דני הרוש, סגן ראש עיריית כפר סבא, ממעט מאוד להתראיין לתקשורת וזה בהחלט אחד הראיונות הנדירים שלו, אם לא היחיד שבהם לאורך 5 שנות סגנותו ועוד שנים רבות כעובד עיריית כפר סבא

נפגשנו השבוע בלשכתו הצנועה בעיריית כפר סבא ודני כמו דני, מארח מופתי עם כוס תה עם נענע מוכן לראיון ולשאלות עליהן הוא עונה ללא היסוס, ישיר וקורקטי

מי שמכיר את דני הרוש, יודע שפיו ולבו שווים המה, הוא לא חושש לומר “אני לא יכול”, או “בלתי אפשרי”, תמיד ישר מאוד בתשובותיו. מעבר לזה הרוש ידוע כאחד שעובד מסביב לשעון, זמין תמיד לכל בעיה, אהוב מאוד על סובביו. דני ללא הפסקה.

דני הרוש בן 62, סוגר 5 שנים ראשונות במועצת העיר בכפר סבא כסגן וממלא מקום ראש העיר. הוא נשוי לרחל מזה 41 שנה, אב לשלושה וסבא ל-5 נכדים.

 

ייתכן שזו תמונה של ‏‏אדם אחד‏ ו‏טקסט שאומר '‏HI oT CINEMA חולית מרתון בקולנוע סרטים 2 אחד בערב חחדות שני & ראשון חלק 26.2‏'‏‏

 

הרוש, עוסק בפעילות חברתית וציבורית מאז שהיה נער בן 17 – אז החל דרכו כמדריך נוער בשכונת יוספטל – השכונה בה גדל והתחנך מאז עלה ארצה בגיל 6, ו”שעדיין מאוד קרובה מאוד ללבי”, הוא מדגיש.

“מאז ועד היום, מתוך רצון אמיתי לעמוד לשירות תושבי העיר, לסייע איפה שרק ניתן, לשפר, לעשות – אני נמצא בעשייה למען הציבור. זו השליחות שלי וזה הייעוד שלי בחיים וגם היום, אחרי כל כך הרבה שנים, אני מקבל סיפוק עצום מעצם העשייה למען החברה בכלל, והקהילה הכפר סבאית בפרט”.

אתה סוגר 5 שנים במועצת העיר, איך אתה מסכם התפקיד עד כה?

“העשייה הציבורית מאתגרת תמיד, בוודאי בקדנציה ראשונה שלי כסגן ראש עיר האמון על תיקי הביטחון, הניקיון הבריאות והרווחה – אך העשייה הציבורית והעבודה בעיריית כפר סבא אינן זרות לי.

“לקחתי על עצמי תיקים שמהווים חלק ניכר מההשפעה על איכות חיי התושבים ואני עסוק מבוקר ועד לילה בלעבוד למען התושבים שלנו, למען דור העתיד של כפר סבא.

“במיוחד היום, על רקע המלחמה והתקופה המאתגרת בה אנו נמצאים, קיימת חשיבות רבה מתמיד לחוסן הקהילתי, לסיוע ותמיכה ולתחושת הביטחון ואני, יחד עם כל עובדי העירייה ובהובלתו של ראש העיר, מובילים מדיניות בלתי מתפשרת בנושאים אלה.

“לשמחתי, אנו זוכים לקצור הצלחות בתחומים אלה ואחרים ולראות פרי בעמלנו. בדוח הלמ”ס האחרון, שפורסם רק לפני כחודש וחצי, מוקמה כפר סבא במקום הראשון באיכות החיים בישראל בקרב הערים הגדולות, כאשר בין היתר זכינו במקום הראשון בתחושת הביטחון של התושבים ובשביעות רצונם ממקום מגוריהם, ו-97 אחוזים העידו כי הם מרוצים מהחיים. נתונים אלה גורמים לי לגאווה גדולה שהייתי שותף לשיפור חייהם ואיכות חייהם של תושבות ותושבי העיר שלי ולהצעיד את העיר קדימה”.

 

אין תיאור זמין לתמונה.

 

במה הצלחת ובמה נכשלת?

“העבודה כסגן ראש עיר וכמי שמחזיק בארבעה תיקים בעלי חשיבות – ביטחון, ניקיון, בריאות וחוסן ורווחה – האתגרים רבים אך העשייה דווקא בתחומים אלה מאוד מעצימה, והצלחנו לעשות מהפכה בתחומי הניקיון והביטחון, כאשר היום מגיעים מרשויות מכל הארץ ללמוד מאיתנו.

“עבדנו לאורך חמש השנים האחרונות רבות בתחום חזות העיר, וניתן לראות את השינוי הגדול בכל רחובות העיר – זאת באמצעות הקצאת המשאבים, הגדלת צוותי הניקיון ויצירת תוכנית רב שנתית תוך מתן מענה מהיר ומיידי לכל קריאה שמתקבלת במוקד העירוני.

“אני רוצה גם לשבח את אגף שירותים חברתיים-קהילתיים האמון על תחום הרווחה בעיר ואת המחלקה לקידום הבריאות והחוסן העירוני, שעושים לילות כימים על מנת להעניק מענה וסיוע לכל תושבת ותושב שנזקקים לכך. ניתן היה לראות זאת לאורך כל תקופת הקורונה וניתן לראות זאת גם בארבעת החודשים מאז פרצה המלחמה – קשר יום-יומי עם ותיקות וותיקי העיר, הפעילות בבית למשפחות מיוחדות ועבור אנשים עם מוגבלויות, הפעילות החשובה שמתקיימת במרכז לשלום המשפחה, במועדוני היום ומועדוני הגמלאים, במרכז הגישור והדיאלוג בקהילה שפתחנו לפני כשנה וחצי, בפעילויות חוסן לכל גיל ובכל מקום – והיריעה קצרה מלהכיל את העשייה הענפה.

מה עם תחום הבטחון?

“בתחום הביטחון הרחבנו עד מאוד את כוחות וצוותי הביטחון, כאשר שמנו דגש מיוחד מאז פרצה המלחמה – בשיתוף מלא עם המשטרה ועם הצבא.

“לאורך כל חמש השנים האחרונות אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא הנושא תוצאותיו. מאז פרצה המלחמה פעלנו רבות, בהתאם למדיניות אותה מתווה ראש העיר וחברי היקר לדרך, רפי סער, לתגבור תחושת הביטחון של תושבי העיר, בין היתר באמצעות הקמת גדוד עירוני חמוש, הכפלת יחידת האופנועים, יחידת רחפנים, יחידת ג’יפים, חמ”ל המתנדבים שלנו, תוספת מצלמות אבטחה ותאורה, התקנת שערים חשמליים ועוד.

“יש עוד אתגרים לפנינו ויש עוד משימות שאני מקווה לעשות למען העיר ותושביה, אך אני יכול בהחלט להביט לאחור, לחמש השנים האחרונות, בגאווה ובסיפוק”.

מה ההישג הכי משמעותי שלך, לדעתך, כסגן?

“המהפכה שעשינו בתחום הניקיון והגינון בעיר – הם אחד ההישגים שאני הכי גאה בהם לאורך חמש השנים האחרונות. כפר סבא של היום נראית אחרת מזו שהייתה לפני חמש שנים.

“אנו מקדמים כל העת יוזמות חדשות, פתרונות פורצי דרך וחשיבה מחוץ לקופסה, כמו טיפול ייחודי בפירות עצי הפיקוס, פיילוט חדשני להדברה ביולוגית של יתושים, תוספת של רכבי ניקיון ברחבי העיר כולה, הגדלת צוותי הניקיון, הפרחת העיר והטיפול במרחבים ציבוריים”.

האם אזרח בעיר יכול להתקשר אליך ישירות?

“אני זמין תמיד לכל תושבת ותושב, בכל עת. המשרד שלי תמיד פתוח לקבל תושבים והטלפון שלי מפורסם לכל מי שרוצה. אני רואה בעבודה הציבורית שליחות אמיתית ואני נכון תמיד לסייע לכל מי שנזקק”.

אילו עוד מטרות הצבת?

“אני חותר תמיד לשיפור, בכל תחום עליו אני אמון ובכל מה שנוגע לשירות עבור הציבור הכפר-סבאי. אני מקבל כל אתגר באהבה ורואה בכל משימה שתוצב בפניי חשיבות, כך שיש תמיד עוד מטרות והישגים אליהם אני רוצה להגיע – והכל למען איכות החיים ורווחת תושבות ותושבי כפר סבא.

 

דני הרוש משמאל לצד ראש עיריית כפר סבא מימין, רפי סער

 

“אני מתמודד במקום השני ברשימתו של ראש העיר וידידי היקר זה שנים רבות, רפי סער. אני ורפי מכירים שנים רבות ועבור שנינו לא מדובר רק בעוד קדנציה, בעוד תפקיד – זו השליחות של שנינו, שליחות ששנינו פועלים במסגרתה מתוך מסירות גדולה, מתוך אהבה לעיר שלנו, מתוך רצון להמשיך ולפעול למען הילדים, הנוער, המשפחות, הוותיקים – כולם נמצאים לנגד עינינו בכל עת, כשאנו מסתכלים קדימה אל העתיד ופועלים בהתאם לתחזיות התפתחותה של העיר.
“לשמחתי, רפי הוא שותף אמיתי לדרך, לחזון, למנהיגות החברתית והאחריות הציבורית אותה אנו מובילים יחד בחמש השנים האחרונות, תוך הערכה הדדית, כבוד ויחסי חברות חמים מאוד”.

במה תתמקד בשנה הנוכחית?

“אני רוצה להמשיך ולעשות כל מה שצריך למען העיר ולמען תושביה. העשייה הציבורית והחברתית, תוך מתן שירות אישי ויחס חם, הם אלה שמובילים אותי לאורך כל הדרך”.

מהם תחביביך האישיים?

“אני מאוד אוהב ספורט ומה שאני הכי אוהב זה ללכת לים – לשחות ולרוץ. אני מנוי כבר 30 שנה באותו חדר כושר ולא מוותר לעצמי. אורח חיים בריא וספורטיבי חשובים לי מאוד”.

מה הציבור לא יודע עליך ?

“אני לא חושב שיש משהו שלא יודעים עליי. אני אדם פתוח, מדבר תמיד בגילוי לב וביושר ולא מסתיר כלום כי אין לי מה להסתיר. חשוב לי להגיד שאני מקבל תמיכה גדולה מבית – המשפחה האהובה שלי, ובמיוחד אשתי רחל, עומדים לצדי לאורך כל השנים ובלי התמיכה, העידוד והגב שהם נותנים לי – כל זה לא היה אפשרי. אני גאה שזכיתי בשתי משפחות – המשפחה הפרטית והמחבקת שלי והמשפחה השנייה שהיא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי – משפחת העיר כפר סבא”.

מה לדעתך מייחד את עיריית כפר סבא ועובדיה מרשויות אחרות?

“עיריית כפר סבא זו משפחה גדולה – משפחה של נתינה והתנדבות, של מסירות, של שירות וכבוד הדדי. זה גם מה שמאפיין את העיר שלנו, ערכים עליהם גדלים הילדים שלנו, ואני גאה לעבוד בעיריית כפר סבא ולהיות בן העיר”.

מה המסר שלך לציבור לפני הבחירות ?

“תהיו קשובים זה לזו, כבדו את הדעה של האחר, תנהגו בסבלנות ובסובלנות ובעיקר – שימרו על אחדות ואהבת האדם. זה החוזק שלנו כקהילה”.

תגובות