האיש, האדרנלין, הפעילות ו…הבחירות. ראיון אישי עם אורי נגר

בס”ד,

אורי נגר (52) הינו פעיל חברתי מוכר מאוד בעיר כפר סבא, ונמנה שנים רבות על קהילת אנשי העסקים האיכותית, שבנוסף לפעילותם העסקית משלבים פעילות חברתית לטובת כלל המגזרים והשכונות.

שלום וברכה אורי נגר. אפשר בבקשה לשמוע תקציר מכרטיס הביקור שלך?

“נולדתי בעיר האהובה עלי כפר סבא, כאן גדלתי וחונכתי וכאן אני מגדל את ילדיי. מגיל צעיר בוערת בי תחושת השליחות של העזרה והסיוע לכל אדם”.

באלו תחומים אתה פעיל?

מעצם היותי משלב בין עולם העסקים לעולם התרומה לחברה אני נחשף למיזמים רבים, את חלקם אני הקמתי, בחלקם אני שותף עם אנשים טובים מתוך חזון לחיזוק העיר ותושביה. מכהן כיום כיו”ר עמותת ‘כפר סבא הצעירה’.

הייתי ממקימי שכונת האוניברסיטה, פעלתי להרחבת המרחבים הציבוריים, למען גני ילדים ובית הספר. בנוסף להקמת בית כנסת מרכזי ומרכז קהילתי בשכונה. כהמשך ישיר לתפקידיי בשירותי הצבאי ביחידה קרבית בצנחנים ובשירות מילואים מלא, ראיתי לנכון להיות שותף לרשויות העיר בהקמת כיתת הכוננות החמושה הראשונה בכפר שסבא עוד בשנת 2021, כלקחי מבצע שומר חומות, וביתר שאת בנושא לאחר האסון הנורא בדרום.

בנוסף, זכינו לגבש קהילה גדולה ומשגשגת אשר נותנת שירות ומענה 24/6 לכלל המגזרים בעיר בכלל ובשכונה בפרט. כחלק משליחותי בפעילות הציבורית והחברתית הייתי ממובילי התכנית לשיפור איכות החיים בעיר, הן בשיפור פני העיר והן בשיפוץ ובבניית מבני ציבור וביתי כנסת לרווחת התושבים”.

לאור כל ההצלחות המוכחות בתחומים רבים, עולה השאלה המתבקשת: למה לך להצטרף לפוליטיקה עכשיו?

“כבר מילדות חונכתי למעורבות חברתית ולקיחת אחריות לטובת הכלל החברה. לכן החלטתי להיכנס כעת לשליחות הפוליטית כדי למצות את יכולות הסיוע שלי, להיות לכתובת לכלל תושבי העיר, צעירים ומבוגרים, בני נוער וחיילים משוחררים. כי רק נציגות הפועלת מתוך תחושת שליחות קודש תוכל לשמור על כפר סבא יפה ומאוחדת עם מרקם תושבים עדין בין גווני האוכלוסייה השונים בכבוד הדדי כפי שהיה ב-120 שנותיה של עירנו האהובה”.

איזה מסר עובר אליך מפניות תושבי העיר?

מהחיכוך היום-יומי שלי עם תושבי העיר, אני מזהה מגמות סותרות, מחד יש שביעות רצון מניהול המאקרו של העיר, ומאידך יש אכזבה ברורה המורגשת בציבור, בשל היעדרה של נציגות אישית במועצה. תחושה זו באה לידי ביטוי בחוסר המענה האישי לתושב בתחומי החינוך, קהילה, רווחה. ובמגוון רחב נוסף של תחומים. תושבים רבים ומנהיגי קהילות בכפר סבא שאיתם אני משוחח מרגישים שאין להם כתובת לפניות בשלל נושאים. וביניהם החוסר בסיוע לראשי קהילות ולפעילי הציבור החברתיים במרבית אזורי העיר, המהווים את הכתובת הראשונית בבקשה לעזרה מהתושב”.

למה בחרת להצטרף דווקא לתמיכה בתנועת ש”ס?

“לאחר שערכתי סבב פגישות נרחב עם מרבית המועמדים בעיר כפר סבא, השתכנעתי שסיעת ש”ס של היום, היא שונה לגמרי ממה שהכרתי וממה ששמעתי עד עתה, עשייתה החיובית נותנת את התחושה שהיא נמצאת בזמן הנכון ובמקום הנכון. גם בעירייה וגם במישור הארצי שם שרי ש”ס מקבלים ציונים לשבח מהמקומות הכי לא צפויים על עבודתם המקצועית בכל התחומים. תחושת השליחות המרחפת על כל העשייה של דבריו של מייסדה הבלתי נשכח מרן הרב עובדיה יוסף זצ”ל נותנת עוצמה וכוחות לפעול רבות למען הציבור, במסורת, בחינוך וברווחה. את יו”ר הרשימה ר’ שלמה אלמשלי אני מכיר שנים רבות כאיש עשייה מוצלח עם קבלות. לכן, חברתי אליו כמנהל הסיעה ומנהל מטה הבחירות. וביחד עם שאר הנציגים ר’ אברהם דניאל, יורם בן דוד, אני סמוך ובטוח שנדע להוביל ולהנהיג בחוכמה ורגישות, את הסיוע והעזרה המגיעה לכל תושבי העיר, חילונים, מסורתיים וחרדים.”

אז למה לא להתאחד עם מפלגת “תנופה” לרשימה אחת?

אני מאמין גדול באחדות. עשיתי הכל כדי שזה יקרה. כמי שהיה שותף לכל השתלשלות העניינים עד לתוצאה שנכפתה עלינו של ריצה בשתי רשימות אני חייב לשתף בקצרה את הציבור שרוצה לדעת מדוע ניסיונות האיחוד לא צלחו.
לצורך האחדות, אנו בתנועת ש”ס הצענו לוותר על המקום השני ולקבל רק את המקום השלישי. אולם נענינו בסירוב. הצענו ויתור נוסף, שהנציג השלישי והרביעי יכהנו ברוטציה: שנתיים וחצי לכל נציג. גם להצעה זו נענינו בסירוב. כדי להיות מאוחדים המשכנו לוויתור נוסף ומרחיק לכת: הצענו שמפלגת ש”ס תקבל את המקום הרביעי ברשימה המאוחדת, בהנחה ריאלית שנקבל באחדות 4 מנדטים, דבר שאנו מאמינים בו מאוד. ובמידה ונקבל רק שלושה מנדטים, הנציג במקום השלישי יתפטר והנציג של תנועת ש”ס שבמקום הרביעי יכנס במקומו. להצעה זו קיבלנו מסר שזה בתנאי שזה לא יהיה יו”ר תנועת ש”ס בעיר שלמה אלמשלי. לזכותו יאמר שמיד הוא ויתר על מקומו למען האחדות. במקומו הסכימו הרבנים שאני יכנס, אולם לצערנו הגדול גם להצעה זו נענינו בסירוב.
חשוב שהציבור ידע את כל ההשתדלות הגדולה והמאמצים שעשינו כדי להגיע לאחדות בוויתורים מפליגים, פעם אחר פעם. אולם מהתגובות שקיבלנו, הבנו בצער שהם עדיין לא בשלים עדיין בעת הזו לאחדות. חבל לנו מאוד שהם לא אימצו את רוח האחדות הרווחת בעם, פי שהיא באה לידי ביטוי באיחוד רשימות ברשויות רבות.
לכן, בהוראה של הרבנים לשלוחי הציבור, יצאנו לדרך בתנועת ש”ס בתנופה גדולה עם כוחות רעננים וצעירים, נבחרת של עשייה מאוחדת המייצגת את מגוון המגזרים בעיר, עם נציגות במשרדי ממשלה, בתמיכת רבני העיר ומועצת חכמי התורה שליט”א, ומעל הכל בשליחותו הגדולה של מרן רבנו הגדול מרן הרב עובדיה יוסף זצ”ל.

פנינו גם ליו”ר תנועת ש”ס בעיר, שלמה אלמשלי לקבל את התייחסותו להצטרפותו של אורי לתנועת ש”ס: “אני רוצה להצטרף לברכות של רבני העיר שבירכו את אורי נגר על ההחלטה להצטרף לנבחרת המנצחת של תנועת את ש”ס כפר סבא בשנים הקרובות. הצטרפותו של אורי נגר לתנועת ש”ס הינה תוספת חשובה לנבחרת המאחדת והמצוינת שלנו המעידה על רצון לעזור ולסייע לכל אחד ואחת בעיר, וכמובן קהילת העסקים בעיר שקשורה שנים רבות לאורי נגר. אין לי ספק שעם ניסיונו הפוליטי וקשריו עם כלל התושבים שנים רבות וכמי שפעל ופועל רבות למען הקהילה, לאורי תהיה תרומה רבה ומכריעה בהיותו מנהל הסיעה ומנהל מטה הבחירות, הן בקבלת ההחלטות במועצת העירייה, והן במערכות הסיוע לתושב העתידיות של תנועת ש”ס”.

לנו לא נותר אלא לומר: אורי, בהצלחה בהגשמת השאיפות המבורכות! הצלחתך היא הצלחת העיר!

כתבה ממומנת

תגובות