איך לבחור רופא שיניים איכותי ולא יקר?

זה נכון, תחום רפואת השיניים בישראל, ולמען האמת בכל העולם, נחשב לאחד התחומים היקרים יותר. עוד יותר מתסכל זו העובדה כי לפחות אצל מרבית האנשים, הרגע הזה בו צריך רופא שיניים הוא רגע קריטי, של כאב אדיר, שרק בו מחליטים לקחת צעדים ולהפסיק להתעלם מהשן שמציקה לנו כבר חודש, חודשיים או יותר. מרפאת השיניים של ד”ר שוורץ בנתניה היא דוגמא מצוינת לבחירה ברופא שיניים איכותי, מנוסה וחביב, שמציע את השירותים המתקדמים שלו במחירים שווים לכל נפש.

הבחירה ברופא השיניים הנכון היא לא תמיד פשוטה. רופאי השיניים של קופות החולים לעיתים זולים יותר, אבל אפשר להתווכח על איכות הטיפול. רופאי השיניים הפרטיים לרוב יקרים יותר, אבל אף אחד לא מבטיח שהטיפול יהיה בהכרח טוב יותר. אז איך בכל זאת בוחרים רופא שיניים בעולמנו?

הבחירה ברופא השיניים הנכון:

  1. תחומי טיפול – אתם רוצים שרופא השיניים שלכם יראה מיומנות גבוהה. בעוד שאתם, בתור מטופלים, לא תמיד תדעו לזהות מיומנות זו, הרי שיש דרך נוספת לזהות מיומנות – רשימת השירותים המוצאים במרפאה. אם רופא השיניים שלכם יודע להציע מגוון רחב במיוחד של טיפולים, הוא ככל הנראה מיומן למדי. הרבה מאוד רופאי שיניים מתמחים בתחום אחד או שניים. מרפאות שמרחיבות ומציעות לכם עוד ועוד לרוב יצביעו על רופאים מנוסים.
  2. המלצות – כן, ממש כמו פעם, כך גם היום, המלצות הן תמיד דרך טובה לדעת האם הרופא, ובכן… מומלץ! בדקו באתר האינטרנט של הרופא (אם יש לו אתר כמובן, וזו גם שאלה שחשוב לשאול!) האם יש לו המלצות שאתם יכולים לקרוא ולהתרשם מהן. האם הן נראות אותנטיות, האם מדובר באנשים שעברו טיפולים שונים? מה הם מדגישים? מה חסר בהמלצות? קבלו תמונה כללית על חוויות של אחרים במרפאה, ומה שחסר לכם, רשמו ותשאלו.
  3. גישה למידע מקצועי – אחד הדברים ה”מעצבנים” באנשי מקצוע זה שהם שומרים את הידע קרוב קרוב, וממדרים את המטופלים (או הקליינטים). זה יוצר עמימות, הרבה אי-נוחות, ואפילו מעמדות בקליניקה. זה היה נכון בעולם הישן, בו הייתה הפרדה שכזו, והרופא היה אלוהים. כיום רוח התקופה מבקשת דבר אחר, ומקובל אצל הרופאים המודרניים שמחוברים לצרכי הלקוחות שלהם שהידע יהיה זמין. הרופא יסביר, יעמיק, יתן אפשרויות, יסביר על הסיכונים והיתרונות של כל טיפול, וכיו”ב. אלו המגדילים ראש יציעו ידע מקצועי נרחב גם באתר האינטרנט שלהם, ויציע ומענה לשאלות הלקוח.

השוואת מחירים:

השוו מחירים – בסופו של דבר, שוק מרפאות השיניים הוא שוק פתוח כמו כל שוק אחר. אתם קונים שירות, ומעדיפים לשלם מחיר הוגן. האתגר כאן הוא כזה: על פניו מדובר באותו השירות בדיוק – השתלות שיניים למשל. אבל חשוב לזכור שני דברים:

  1. יש רמות טכנולוגיה שונות ושיטות עבודה שונות שנחשבות טובות יותר. אם אתם משווים מחירים של השתלת שיניים למשל, אז בדקו שאתם משווים השתלת שיניים ממוחשבת לממוחשבת, ולא ממוחשבת למשהו אחר.
  2. יש רמות מיומנות שונות – לא כל הרופאים שמציעים שירות זה או אחר עושים את השירות באותה הרמה. חשוב אם כך לוודא כי המחיר משתלם ביחס לרמת המיומנות והמקצועיות של הרופא.

תגובות