אומנית האור חן תעוז מהוד השרון חוותה משבר כלכלי ונפשי בעקבות המלחמה, קיבלה השראה מרחל מאופקים, לקחה הלוואה וחזרה ליצור

אומנית האור חן תעוז מהוד השרון חוותה משבר כלכלי ונפשי בעקבות המלחמה, עד שקיבלה השראה מרחל מאופקים, לקחה הלוואה חברתית כדי לפתור בעיות תזרים וחזרה ליצור – כעת אחרי המפגש המרגש בין השתיים היא אופטימית ומעודדת א.נשים להגשים את עצמם בכל דרך.

חן תעוז, בת 32 , מהוד השרון, מאז ומתמיד אהבה עיצוב לכן בחרה ללמוד 4 שנים עיצוב תעשייתי במכללת אורט סינגאלובסקי. עם סיום הלימודים עבדה תחילה כשכירה בתחום וניהלה פרויקטים אבל תמיד ידעה שהיא רוצה להיות עצמאית ויוצרת. תוך שנתיים פתחה עסק עם סטודיו משלה והרחיבה את הידע שלה עם לימודי עיצוב בתחום התאורה, בחממה לפיסול סביבתי מטעם הקובייה בית הספר לאמנות ועיריית ירושלים, בחממה של הטרמינל לעיצוב בבת ים לקידום אמנים ומעצבים עצמאיים ועוד.

כיום היא מגדירה את עצמה אמנית אור ומעצבת תאורה, יוצרת פסלים סביבתיים מאירים, פיסול מואר וגופי תאורה מעוצבים לחללים ציבוריים ולפרויקטים אדריכליים בהשראת זרקורי האנושות, והחזון שלה כל כך ברור לה “החזון שלי,  שדרך היצירות אני אמשיך להפיץ את האור של מנהיגים, אמנים, מדענים בינלאומיים וגיבורים , כל אחד בתחומו מרחבי העולם,  אנשים שהביאו  אור לעולם כמו למשל  הפסל שיצרתי בעשור לפטירתו של אריק איינשטיין”. בהשראת אריק איינשטיין ז”ל עיצבה חן פסל סביבתי שמוקיר אותו וקראה לו “מיתרי קול”. מדובר בפורטרט מלא של אריק איינשטיין שמהמיקרופון שהוא מחזיק בידו  נמתחים  מיתרי לד מאירים המתחברים לאדמת הארץ, מטפורה לקול שלו, שממשיך להאיר את התרבות הישראלית גם עשר שנים אחרי מותו.

לאחר שהציגה בתערוכות מקומיות ובינלאומית ביניהן שבוע העיצוב מילאנו, גלריה בינלאומית בלונדון, מוזיאון האדם והחי ברמת גן ועוד, החלום של חן הוא להמשיך להציג בתערוכות ברחבי העולם ולעבור משיווק מקומי לשיווק בינלאומי, לצורך כך החליטה לקחת הלוואה חברתית מפלטפורמת SparkIL, פלטפורמת ההלוואות החברתיות הראשונה בישראל, המעניקה הלוואות בגיוס המונים ,ללא ריבית, ובבעלות משותפת של קבוצת עוגן והסוכנות היהודית, במיוחד לעסקים כמו של חן.

מאז תחילת המלחמה חוותה חן קושי נפשי, יחד עם קושי כלכלי שנובע מהמלחמה. בימים הראשונים של המלחמה לא הייתה מסוגלת בכלל לחשוב על ליצור או לעבוד, פתאום מצאה את עצמה עם מחסום יצירה, פעולה שהכי טבעית לה ולפתע היא לא יכולה לעשות את הדבר שהוא הכי היא. גם מבחינה כלכלית המצב היה לא טוב, פתאום הכל עצר, מועדי הפרויקטים שעמלה עליהם נדחו, פרויקטים ולקוחות חדשים לא נכנסו ואז אחרי כחודש חיפשה דרך להמשיך ולהפיץ את הטוב ואת האור ומי שנתנה לה השראה היתה זו דווקא רחל מאופקים.

רחל אחת מגיבורות המלחמה הזו, סיפורה התפרסם בכל כלי התקשורת וחן קיבלה השראה מהתושייה שלה ומצאה את עצמה מעצבת פמוטים לשבת עם דמותה, בהשראתה גם החלה להעביר סדנאות בהתנדבות למפונים במלונות, וביחד איתם יצרה את הפמוטים של רחל בגרסת קרטון. גולת הכותרת היתה כשפגשה למעשה את רחל עצמה ונתנה לה באופן אישי את הפמוטים שעיצבה בהשראתה ממתכת. רחל מאד התרגשה מהרעיון וחן מאוד התרגשה מהמפגש. השתיים ישבו יחד ורחל סיפרה לחן את סיפורה באופן אישי ואיך עם כל מה שקרה לה היא לא איבדה את האמונה, זה עורר השראה שגם במצבים הכי גרועים ניתן להמשיך להאמין בטוב ובאור, דרך הפרויקט הקהילתי הזה, חן התחזקה וחזרה ליצור.

 

כעת לפני יום האישה הבינלאומי חן מעבירה מסר לנשים בכלל, עצמאיות ושכירות “אני חושבת שבאופן כללי אישה, בין אם היא עצמאית או שכירה, חשוב שתרגיש שהיא בתפקיד שהיא ראויה לו, שתממש ותגשים את עצמה, שזה הכי חשוב. שתיתן מהיכולות שלה באופן מלא וגם תקבל חזרה את הסיפוק הזה שמגיע מזה שהיא מממשת את החזון והיכולות שלה” משתפת חן.

תגובות