עיריית כפר סבא החלה קורס גלישה למשוחררי מילואים ומפגשי שיח

“יש פה השקעה ענקית של עיריית כפר סבא וכולנו אסירי תודה להיות חלק מזה” – יקי גנוט, תושב העיר כפר סבא שהשתחרר לאחרונה משירות מילואים ארוך בלב הלחימה, הצטרף לקורס גלישה ייחודי שפתחה העירייה למשוחררות ומשוחררי שירות מילואים, הכולל גם מפגשי שיח עם פסיכותרפיסט. זאת כחלק ממעטפת המענים הנרחבת שמעניקה העירייה לחיילים תושבי העיר

יום שישי בשעות הבוקר. חוף הרצליה. 8 חיילות וחיילי מילואים, שהשתחררו אך לאחרונה מתייצבים בחוף הכוכבים בהרצליה, לבושים בגדי גלישה, ומתכוננים בהתרגשות לקראת תחילתו של קורס גלישה ייחודי שפתחה עיריית כפר סבא במיוחד עבור מי שהשתחררו לאחרונה מלחימה.

“מדובר בחוויה מרגשת ומעצימה”, מספר בחיוך יקי גנוט, תושב העיר, ששירת במהלך החודשים האחרונים בפלחיק 16 (חטיבת ירושלים באוגדה 252- עוצבת סיני) בשדה תימן וחודש נוסף כלוחם בעזה כחלק מגדוד 7007. “אנחנו קבוצה מקסימה של מילואימניקים ומילואימניקיות, שכולם לקחו חלק במלחמה ועכשיו אנחנו יכולים לפרוק את הכל בים, במסגרת הקורס הזה שפתחו במיוחד עבורנו.
“המדריכים מלמדים אותנו את רזי הגלישה מהתחלה, בהמון סבלנות. יש פה השקעה ענקית של עיריית כפר סבא וכולנו אסירי תודה לעירייה ועל הזכות להיות חלק מזה”.

הקורס אותו פתחה העירייה עבור מי שהשתחררו לאחרונה משירות מילואים הוא רק חלק ממעטפת תמיכה נרחבת שמעניקה עיריית כפר סבא לחיילים בסדיר ובמילואים, בין היתר ליווי וייעוץ לחזרה לעבודה ועבור סטודנטים שחזרו ללימודים, ייעוץ וליווי פיננסי, תמיכה במשפחות המגויסים, תמיכה וייעוץ נפשי למי שזקוק, קבוצת תמיכה, הופעות ופעילויות תרבות, פנאי וספורט ללא עלות ועוד.

קורס הגלישה, אותו מפעילה העירייה באמצעות מינהל קהילה וחברה והרשות העירונית לביטחון קהילתי, בשיתוף מועדון הגלישה SURFWAY בהרצליה, כולל 8 מפגשי גלישה במשך 8 שבועות, מדי יום שישי, שלאחריהם מתקיים שיח רגשי עם עו”ס שם צוריה – פסיכותרפיסט וקב”ן במילואים, על מנת לסייע להם לעבד את החוויות וכל מה שחוו ועברו.

“העבודה עם איתי קרבצ’ק ממועדון הגלישה והשיח עם עוס שם צוריה מאוד משמעותיים ועוזרים”, אומר יקי גנוט. “מיכל מורדו, מנהלת הרשות לביטחון קהילתי בעירייה דואגת לכל מחסורנו ואנחנו מרגישים עטופים בתמיכה”.

“סוף סוף הרגשתי שאני מגשים את עצמי”, מוסיף ואומר נ’, משתתף נוסף בקבוצה שהשתחרר ממילואים לאחר שנלחם כחודשיים כלוחם במג”ב . “מאז שנפתחה המלחמה וגויסתי למילואים נתתי את כל כולי למדינה ולתושבים. עכשיו קיבלתי הזדמנות עבורי בקורס גלישה ושיח משותף ומעצים, כחלק מהפרויקט של עיריית כפר סבא. עכשיו אני יכול לפנות זמן לעצמי גם מבחינה פיזית וגם נפשית, ולחזור לשגרת חיים שפויה ויציבה ואני רוצה להודות לעירייה שיזמה פרויקט כל כך מבורך וחשוב עבורנו”.

לדברי ראש העיר, רפי סער, “העיר כפר סבא כולה התגייסה למען חיילנו וכוחות הביטחון למן היום הראשון של המלחמה, ואנו מחזקים אותם בשעה שהם מחרפים את נפשם למעננו ולמען ביטחון תושבי המדינה. יצרנו מעטפת תמיכה נרחבת בחיילות ובחיילים, בסדיר ובמילואים, לרבות תמיכה וסיוע למשפחותיהם. נמשיך לעמוד ולחזק את ידיהם בכל אשר נדרש ואני מזמין את חיילות וחיילי כפר סבא לפנות אלינו – אנחנו כאן עבורכם”.

יש לציין, כי העירייה פותחת קבוצות נוספות בהתאם לדרישה, כאשר חיילות וחיילי מילואים משוחררים המעוניינים להצטרף לקורס יכולים לעשות זאת באמצעות פנייה מקוונת באתר העירייה או להתקשר לטלפון: 09-7638838.

 

תגובות