האמנים/יות: אורלי לוי, דורית רותם, יוסי ארד, ליאורה ויסמן, מיכל דויד ניצה דקל, סימה גנצביץ וריקי רוזנברג, מציגים: אקוורל בהנאה

קבוצת ציירים/ות בטכניקת האקוורל מציגה בהנחיית ורדה בר ניר:

“אקוורל בהנאה” – אוצרת: אביה ממון

אמנים/יות: אורלי לוי, דורית רותם, יוסי ארד, ליאורה ויסמן, מיכל דויד
ניצה דקל, סימה גנצביץ, ריקי רוזנברג

פתיחה חגיגית: ביום רביעי 3/4/24 בשעה 18:00, בליווי מוסיקלי- מקהלת “צלילי כפר סבא”. שיח גלריה יתקיים מיד עם תום הפתיחה.
נעילה : 30/4/24

השבת השחורה, 7.10, הפכה עלינו את עולמנו. אף את התערוכה הזו, שתוכננה לעלות נובמבר, קטעה. הציירות/ים התקשו להביע רגשותיהם באמנותם, עקב המתח הרב ששרר בתחילת המלחמה והם ציירו בעיקר נושאים לעידוד עצמם והאנשים סביבם, כאיזשהו צורך לאסקפיזם ותקווה.

בשלהי שנת 2020, בעיצומה של מגפת הקורונה, עת הסגרים לא אפשרו לאמנים ליצור במסגרות הקבועות שלהם, התגבשה קבוצת אמנים שציירו יחד. ביוזמת האמנית ורדה בר ניר ובהנחייתה, התכנסו מידי שבוע ובאמצעות תוכנת זום ציירו בטכניקת האקוורל.

במהלך השנים האחרונות התחלפו ציירים בקבוצה, אולם גרעין הקבוצה ממשיך לצייר יחד מידי שבוע ועד היום. מידי פעם מתקיימות פגישות פרונטליות, יוצאים לציור בטבע – פליינר ומקיימים סדנאות מרוכזות של 3 ימי ציור אינטנסיביים. מטרת הקבוצה היא לצייר בהנאה והתוצאות מרהיבות עין.

נאמר על ציור בצבעי מים – אקוורל, שהוא מציב אתגרים לצייר. קשה לעשות תיקונים, אך התוצאה היא ציור רענן ומיידי.
למים יש רצון משלהם וקורות גם טעויות משמחות “happy accidents ” המביאות הפתעות. פעמים רבות הציור מרומז ומשאיר מקום לדמיונו של הצופה. את המאפיינים של טכניקה זו, כמו רכות, קלילות, זרימה ושקיפות לא ניתן להשיג בשום טכניקה אחרת.
בתערוכה זו מציגים רוב חברי הקבוצה את יצירותיהם המגוונות. ניתן להבחין שגם כאשר ה”רפרנס” – מושא הציור הוא זהה, עדיין כל ציירת וצייר מביאים לציור את הסגנון והביטוי היצירתי הייחודי שלהם . לראיה, פורטרט ה”ויאטנאמית” המוצג בתערוכה.
במבואה ובאולם ההרצאות של הספרייה, מוצגות קבוצות ציורים מכל תחומי החיים, כמו : דיוקנאות, פרחים, נופים, ציורים בטבע, בעלי חיים, דמויות בנוף, אבסטרקט, ציור חופשי ועוד שלל נושאים וכולם בטכניקות שאמנות האקוורל המרהיבה מאפשרת והכל באוצרותה של אביה ממון והפקתה של ורדה בר ניר.

מיכל דוד

 

*העבודות מוצעות לרכישה.
ניתן לפנות ישירות לאמנים

הספריה המרכזית – כפר סבא, רחוב ירושלים 33
שעות פתיחה: א’, ד’, ה’, 9:00-19:45||ב’+ג’ 9:00-11:45, 15:00-19:45||ו’ 9:00-11:45

אורלי לוי

 

ניצה דקל

תגובות