“ממה עשה היסטוריה בקדנציה הקודמת ולא היסתפק בתואר חבר מועצה” / מאת יואב חביב
תגידו אתם, אתה רוצה בסוף שבוע להעביר קו על שבוע מפרך של טיפולים. לבצע ריסטארט ולהחל מבראשית. נכון ניחשתם. נוטלים חבר טוב. חבר העונה על הסלוגן : חברות כערך עליון. בוחרים במסעדה הטובה ביותר במושבה ומעבירים בצוותא 3 שעות שכל כולן אהבת חינם. שרובן ככולן : אהבת המושבה.
נכון : החבר הוא ממה. ממה שיינפיין. המסעדה המיתולוגית סטיקיית הכפר של חברנו האהוב שמוליק אלחנתי הצדיק. אני סבור שבשילוב מנצח עסקינן.
ממה ואנוכי נולדנו באותה שנה (1949 ). החברות ביננו החלה בראשית שנות השישים, או ליתר דיוק 1964.
אני תלמיד חמישית בכצנלסון המיתולוגית . המנהל : גדליהו לחמן. המחנך שלמה בכר ( ענבר דהיום ) המורה לאנגלית גב’ סדבון. יענקל’ה המזכיר.
משהל’ה מדריך הגדנ”ע ואיציק לוי המורה להיתעמלות האגדי שסייע בידי לתמרן בין כל תותחיי העל דלעיל, מתוקף היותי ספורטאי מצטיין ובהמשך הכוכב הבלתי מעורער של ניבחרת הכדורגל של ” כצה “.
ועתה נחבר את זה לממה ( מסובך ברם אסביר ) במיסגרת פעילותי במועצת התלמידים ריכזתי את ” תיק ההתנדבות ” . יצאתי בראש מישלחת שנועדה לתת כתף בסיוע ובהתנדבות במושבה. מחד נערים צעירים . מאידך גיסא שלושה ענקים : מרדכי סורקיס ראש המועצה . זאב גלר מזכיר המועצה ואישה מופלאה , קטנה גדולה , הדסה שיינפיין האחת והיחידה . אתם חייבים להבין : לא היו אירגוניי מיתנדבים. לא היתה תשתית . גם בית הדסה שיינפיין הוקם רק אחריי יובל שנים . אינגלע…כך הדסה…רוצים לעבוד , או שמא להמשיך לאכול בורקס עם ראש המועצה . אתה בא עכשיו אליי הביתה ואנחנו יוצאים עם תוכנית לביצוע מיידי (אל תיתפסו אותי במילה כזו או אחרת , מה שבטוח , זה היה הקונספט . זכיתי לצקת מים על ידייה של הדסה ולהבין היתנדבות מהי. הדסה היתה קונצרן של אישה אחת . היא הישפיע מאד על חיי בהמשך . כל האירגונים דהיום . כל העמותות הפועלות עתה , היתמקדו בידייה של אישה אחת . הדסה שיינפיין . אצל הדסה ויוחנן בבית אני מתוודע לממה .איציק ורוני . ומטבע הדברים מיתחבר לבן מחזורי , הלו הוא אברהם שיינפיין , להלן ,ממה . בחור חביב עם ידיי זהב , הלומד באורט אך ראשו כבר במרומיי הביזנס .
זוכרים את דיסקולית האגדית , האימפריה של ממה . איציק בכדורגל ורוני גם היום עומדת בראש יד שרה בכפר סבא. לימים זכיתי לכהן כיו”ר הפועל כפר סבא ואיציק מאמן אצלי במחלקת הנוער. מישפחת שיינפיין חקוקה כסלע בתולדות דיבריי הימים של מושבתנו הקסומה . גילוי נאות : אני אוהב את ממה . אי אפשר שלא . איש אדיר ונדיר עם לב כביר . גם אם אתה רוצה “לסטות ” מהדרך לא תוכל כשדמה של הדסה זורם בעורקייך ויוחנן והדסה הם מחנכייך . תאמינו לי , אין לך דרך אחרת . וכך זכיתי גם להנחות את הטקס בו הונצחה הגדולה מכולן : בית הדסה שיינפיין . מרכז היתנדבות עירונית .ממה עשה היסטוריה בקדנציה הקודמת ולא היסתפק בתואר חבר מועצה . ממה הקים במו ידיו את מינהלת הגימלאים והקתדרה הניפלאה , ועומד בראשן מן הסתם . והכל כמו אימא הדסה… בהיתנדבות מלאה . תאמינו לי הדסה משקיפה ממרום , גאה בממה ממשיך דרכה ובכל שבט שיינפיין המדהים שאת היסודות בנו באהבה אין קץ : הדסה ויוחנן שיינפיין . אגב , יוחנן היה תותח על , אך אהב לתת את כל הבמה להדסה ( אות ומופת לכל הגברים ).
מפגש מדהים היה לי עם ממה . לא כולו לפרסום . אך בהחלט עודדתי את ממה להמשיך כחבר קואליציה ולעסוק במה שהוא כל כך אוהב , ועושה זאת בצורה מעוררת כבוד ובהצטיינות יתיירה . אין לי ספק כלל , ומי ייתן שאזכה לחיות וליראות ( אני בכל מיקרה ממשיך להילחם כמו אריה בניסיון להרדים את הפולש הזר שחדר לגופי ) נכון : מינהלת הגמלאים והקתדרה לעד יהיו שמות ” נרדפים ” לממה חברי היקר . ממה , אתה מאמין , 60 שנה לערך חלפו מאז אותו יום . וכך הדסה : תכיר את ילדי הקט אברהם כך שמו , ברם מכנים אותו ממה . גם אתה יכול . ממה , השעות עימך אצל שמוליק , הסבו לי עונג רב והשכיחו מימני את תלאות השבוע החולף . מחר חדש. אני במעונות הגיל יקירי , לרשותך בכל עת 24/7 . כל עוד טובת המושבה . טובת ילדיינו ונכדיינו אל מול עיננו . ואתן ואתם חברות וחברים אהובים שלי , לעד זיכרו : רק אהבת חינם תנצח . הרבה אהבת חינם . שבת שלום . שבוע טוב ומבורך ( עדיף על קודמו , ב”ה . ) שלכן ושלכם . יואב .
ייתכן שזו תמונה של ‏‏2‏ אנשים‏

תגובות