מקומות שווים שכדאי להכיר ברחובות

רחובות, עיר הידועה בזכות אווירתה הקהילתית החמה, פארקים ירוקים, מוסדות אקדמיים מובילים ומגוון אטרקציות לכל המשפחה, זכתה לאחרונה בתואר הנכסף “העיר המאושרת בישראל”.

אז בין אם אתם מחפשים טיול היסטורי מרתק, בילוי בטבע פסטורלי, יום כיף משפחתי מלא בהרפתקאות או ערב בילויים תוסס, רחובות מציעה לכם עולם שלם של אפשרויות. יש לנו כמה רעיונות ליום כיף מושלם במלכת השפלה מביקור בפרדס דרך מסע במנהרת הזמן ועד ארוחת מלכים שלא תישכח במהרה:

שמח בפרדס

 

התחנה הראשונה בדרך, במידה ואתם מעוניינים לחזור אחורה במנהרת הזמן ולהכיר את הפן החקלאי של המדינה היא אתר הפרדסנות ע”ש מינקוב.  

כאן, בין עצי הדר ריחניים, סמוך למכון ויצמן המפורסם, שוכן אתר מרתק המספר את סיפורה של ראשית הפרדסנות בארץ ישראל – האתר, המשמש כיום כאתר מורשת, הוקם על ידי זלמן מינקוב, איש העלייה הראשונה, אשר בשנת 1904 נטע את הפרדס הראשון בעיר רחובות.

מינקוב, חלוץ בעל חזון, תרם רבות לפיתוח ענף הפרדסנות בארץ, והאתר הקרוי על שמו נותן כבוד ותודה לפועלו.
מוזמנים לצעוד אחורה ולחוות את תהליך הקטיף, המיון והאריזה של התפוזים כפי שהיה נהוג בתחילת המאה ה-20. כמו כן, להציץ אל תוך באר מים עמוקה (כ-25 מטר) אשר שימשה להשקיית הפרדס בעזרת משאבה ממונעת. בנוסף, לטייל לאורך תעלות השקיה אותנטיות ולגלות כיצד הושקו עצי הפרי. החוויה כוללת גם סיור בין עצי הדר, קטיף תפוזים עונתי, להכין מיץ טבעי ולצפות בחיזיון אור קולי מרתק. 

 


בעקבות לוחמי הפלמ”ח

 


התחנה השנייה עבורכם שגם היא בקונטקסט היסטורי היא מוזיאון איילון, שממוקם בפאתי העיר רחובות, בלב גבעת הקיבוצים. כאן, בעבר, מתחת לאדמה, ממש מתחת לאפם של הבריטים, הוקם מפעל מחתרתי לייצור תחמושת עבור לוחמי הפלמ”ח.
צעירים אמיצים נטלו על עצמם משימה גורלית: להקים ולתפעל מפעל לייצור כדורי 9 מ”מ עבור תת-המקלע “סטן”, שהיה נשקם האישי של לוחמי הפלמ”ח. במשך 3 שנים, בין השנים 1945-1948, פעלו בסודיות מוחלטת תוך סיכון עצום, תוך שהם מייצרים למעלה מארבעה מיליון כדורים שהיו חיוניים להגנה על היישוב היהודי בארץ ישראל.

היום, תוכלו לצאת לסיור מודרך תוכלו לחוות את המתח וההתרגשות, לרדת אל מתחת לאדמה ולראות את המכונות המקוריות ששימשו לייצור התחמושת. באתר חיזיון אורל קולי מרתק, חדר אוכל משוחזר וחורשת אקליפטוס. 

רחובות היא גם ריאה ירוקה עם פארק המדע וגן הזיכרון – רעננות שתעטוף אתכם מכל הכיוונים.

אם חשקה נפשכם באקשן משפחתי, אל תפספסו את מתחם טאוור טאג: מתחם מציאות מדומה עם שלל משחקים מרתקים, ביניהם מלחמת לייזר טאג וסימולטור רכבת הרים. כמו כן, ריפליי באולינג, שהוא מתחם באולינג משודרג עם סנוקר ומשחקי וידאו. אתגרים לאמיצים מחכים לכם בקיר טיפוס “טיפוס אורבני” ויש גם את נינג’ה פארק – מסלולי נינג’ה דינאמיים לילדים ולמבוגרים, ומסלול טיפוס צבעוני לילדים מגיל 3.


סצנה קולינרית איכותית


מסעדות ברחובות מציעות סצנה קולינרית נהדרת עם מגוון רחב של מסעדות כולל גסטרונומיה כשרה, כמו מסעדת ספרה  מסעדה כשרה יוצאת דופן ברחובות.
המסעדה מעוצבת בסטנדרטים בינלאומיים, עם תאורה ייחודית, ריהוט אלגנטי ובר מרשים ומציעה אווירה יוקרתית ומפנקת שתנתק אתכם מהשגרה. ספרה, בהובלת השף בני מדר, בעל ניסיון רב בעולם הקולינריה, משלבת בין טעמים וטכניקות ממטבחים שונים ומציעה מגוון מנות בשריות, דגים, צמחוניות וקינוחים. כל המנות מוגשות בצורה יצירתית ומעוררת תיאבון. למסעדה גם בר המציע מגוון יינות, קוקטיילים ומשקאות אחרים וכל זה ברמה בינלאומית שטרם הכרתם. 

 

Photo by Jay Wennington on Unsplash

תגובות