לובי 5050 כפר סבא מבקש שוויון מגדרי בקדנציה הנוכחית

“אנחנו, לובי 5050 כפר סבא, מברכות.ים אותך על בחירתך לראשות העיר”, כתבו לראש עיריית כפר סבא הנבחר, רפי סער “לובי 5050 כפר סבא הוא התארגנות אזרחית של תושבות ותושבי העיר למען שוויון מגדרי בכפר סבא. מטרתנו היא קידום ייצוג שווה במוקדי קבלת ההחלטות העירוניים וקידום שוויון מגדרי בעיר. אנו פועלות.ים באמצעות יוזמות פרטיות, שיתוף פעולה עם העיריה ומעקב אחר עבודתה בהיבטים השונים המשפיעים על חיינו במרחב העירוני”.

הצטרפו ל- 20 אלף החברות בקבוצת מאמות כפר סבא בפייסבוק

עוד כתבו לסער כי הן רואות בכך שבראשות העיר עומד נבחר ציבור שמחויב לשוויון מגדרי “צעד ראשון והכרחי בקידום כפר סבא למקום טוב יותר. בימים אלה ממשיכות ומתבצעות פעולות לבניית התשתית למועצת העיר הבאה, לוועדות ולתפקידים נוספים בעיריה ובחברות העירוניות )החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, החברה לתרבות הפנאי, תאגיד המים וכו'”.

עוד כתבו לסער רשימת בקשות בהתאם למחויבות לשוויון מגדרי, “חשוב לנו כי הסוגיות הבאות יעמדו על סדר היום של המו”מ ושל ראשית הכהונה שלך:
● מינוי סגנית ראש עיר בשכר
● איוש תפקידי מפתח כגון: מנכ”ל/ית, דובר/ת, מנהלי/ות אגפים ומנהלי/ות מחלקות ועוד, לפי עקרון 50:50
● החלטה על סגירת מכרזי כח אדם תתקבל רק בתנאי שניגשו אליהם גם מועמדים וגם מועמדות
● מינוי ראשי וראשות ועדות בעיריה ויו”ר דירקטוריונים לפי עקרון 50:50
● התחייבות לייצוג 50:50 בקרב חברי/ות ועדות העיריה ובדירקטוריונים
● הקמת צוות מקצועי לגיבוש תוכנית עיר שווה )city shared fair )בכלל היבטי החיים והשלטון המקומי
● עריכת תקציב העיריה בניתוח מגדרי
● בשם עקרון השקיפות – חשיפת נתוני השכר העדכניים בעירייה ובחברות העירוניות בניתוח מגדרי

חגית ארליך “פעילות ופעילי מיזם 5050 כפר סבא, הפועל כבר מעל לשנה לקידום שותפות ושוויון מגדרי בכל רבדי החיים שלנו בעיר כפר סבא, שלחו היום (ראשון) מכתב לראש העיר ולראשי.ות הסיעות במועצה החדשה לגבי המשך שיתוף פעולה בתהליך הרכבת הקואליציה ובכלל במהלך 5 השנים הבאות. המציאות שלנו לא פשוטה בחצי שנה האחרונה. בתוך כל זאת היום, יותר מתמיד, ברורה החשיבות של נוכחות נשים בכל מוקדי קבלת ההחלטות. הקול שלנו חשוב בכל צומת בה נעשות החלטות המשפיעות על חיינו. המרחב העירוני הינו הממשק הישיר והיומיומי ביותר המשפיע ישירות על חיינו: מתאורת רחוב לצעידה בטוחה ברחבי העיר, פעילויות והזדמנויות לנערות ונערים מכל רקע שהוא, וועדות מועצת העיר, בחירת יקירות העיר ועד מתן שמות של נשים לרחובות.

 

 

מיזם 5050 כפר סבא שינה את שמו ל “לובי 5050 כפר סבא” – לובי שיקדם אג’נדה של שותפות ושוויון מגדרי בכפר סבא.
בחודש הקרוב מתכננות מובילות “לובי 5050 כפר סבא” להיפגש עם כמה שיותר חברי וחברות מועצה על מנת להציג בפניהם.ן את מודל “עיר שווה” אותו הן מבקשות לקדם.

 

 

תושבות ותושבים אשר מעוניינות ומעוניינים לקחת חלק פעיל בלובי למען יצירת מציאות חיים שוויונית בכפר סבא, מוזמנים ומוזמנות להצטרף לעשייה בשליחת מייל לכתובת 5050kfarsaba@gmail.com”.

תגובות