אושרה התוכנית להרחבת מחלף אייל

התוכנית נועדה להרחיב ולשדרג המחלף וסביבותיו. היא כוללת שיפורים בטיחותיים, והתאמה לעליית נפח התנועה העתידי כולל תחבורה ציבורית ושבילי אופניים. שרת התחבורה, מירי רגב: “במקביל להקמת תשתיות מתקדמות לתחבורה הציבורית, ובראשן מערכות הסעת המונים חדשניות, אנו משקיעים גם בתשתיות הכבישים”

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה ביום שלישי השבוע את התוכנית שיזמה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תת אלוף (במיל’) מירי רגב, לשדרוג מחלף אייל המחבר בין כביש 6 לדרך האזורית 551. מחלף אייל הוא מהמחלפים החשובים בכביש 6, ומחבר את כוכב יאיר, צור יגאל, טירה, טייבה וקיבוץ אייל עם כפר סבא ומרכז הארץ וגוש דן. התוכנית נועדה להרחיב ולשדרג את המחלף ואת סביבותיו, להכניס שיפורים בטיחותיים, ולהתאימו לצמיחה הצפויה בנפח התנועה ולפרויקטים עתידיים המתוכננים באזור בשנים הקרובות.

 

 

המיזם כולל הוספת רמפת לולאה חדשה המחברת את כביש 6 בכיוון צפון עם דרך 551 לכיוון מערב; הרחבת גשר מעל כביש 6, הוספת נתיב לפנייה מדרך 551 לכביש 6 דרום; סלילת שביל אופניים; הוספת והרחבת מעבירי מים ומעברי בעלי חיים; והסדרת דרכים חקלאיות.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא”ל (במיל’) מירי רגב: “במסגרת התוכניות לשיפור החיבור בין כל חלקי הארץ מצפון לדרום אנו מקדמים בימים אלה גם את הרחבת מחלף אייל. במקביל להקמת תשתיות מתקדמות לתחבורה הציבורית, ובראשן מערכות הסעת המונים חדשניות, אנו משקיעים גם בתשתית הכבישים. אני מקווה, כי כבר בשנה הקרובה נוכל לראות את תחילת העבודות על פרויקטים חשובים אלה”.

מנכ”ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: “משרדנו ממשיך לקדם פרויקטים רחבי היקף בכל חלקי הארץ ובכל ערוצי התחבורה, גם בתקופה הקשה שבה אנו נמצאים, מתוך ראייה צופה פני עתיד. אנו דואגים גם לתשתיות הכבישים, המשמשות הן את הרכב הפרטי והן את התחבורה הציבורית ואפילו את רוכבי האופניים. זאת מתוך ראייה כוללת של חיבוריות וקישוריות מיטביות, נמשיך לפעול כדי להבטיח שכל אזרח בישראל יוכל להגיע מכל מקום לכל מקום, עם מינימום עיכובים ובמקסימום נוחות”.

תגובות