עדי לוי סקופ: “ההצעה לסדר הראשונה שנעלה לקידום שוויון מגדרי וייצוג נשי שוויוני בכפר סבא”

עו”ד עדי לוי סקופ, וחברי סיעתה הגישו בקשה לכינוס ישיבת מועצת עיר עליה חתומים ששת חברי הסיעה עם אוסנת ספורטה שהצטרפה להצעה לסד שהוגשה “ההצעה לסדר הראשונה שנעלה בקדנציה הזו היא באופן ערכי וסמלי בנושא קידום שוויון מגדרי וייצוג נשי שוויוני בכפר סבא. עם תום הבחירות לרשויות המקומיות עולה כי עדיין וחרף כל המאמצים בנושא, ישנם פערים משמעותיים ביותר העולים לכדי חוסר שוויון בייצוג נשי ברשויות המקומיות.

לטענת סקופ “בכפר סבא ישנו ייצוג של 8 חברות מועצת עיר המהוות 38% מכלל חברי המועצה, וזאת בניגוד לשכנותינו בהן יש ייצוג נשי מעל 50% ובנוסף כפר סבא ממשיכה להיות מנוהלת על ידי גברים בלבד- גם ראש העיר וגם סגניו. מאז השבת השחורה חל שינוי בחברה הישראלית והציבור רוצה לראות יותר נשים בהנהגת המדינה והרשויות המקומיות ואנו נמשיך לפעול במיטב כוחנו כדי לקדם שוויון למען חברה טובה יותר”.

כך במסגרת הבקשה מתבקשת מועצת העיר לאשר הצעתם לפיה “מועצת העיר כפר סבא תפעל בנחישות כדי להגן על אופייה הליברלי, השוויוני והחופשי של כפר סבא ותפעל לקידום ייצוג שוויוני הולם של נשים בשולחן מקבלי ההחלטות העירוני ובכל תחומי העשייה העירונית.
“מועצת העיר תפעל לייצוג שוויוני נשי בוועדות העירייה ובדירקטוריונים העירוניים ובמינוי יו”רים לוועדות ולדירקטוריונים.

עוד על פי הצעתם “תוקם ועדת רשות- “ועדה לקידום שוויון מגדרי” אשר יהיה בה ייצוג לסיעות המועצה ולנציגים.ןת מטעמן ולגופים עירוניים הפועלים בנושא. לועדה זו תוקנה הסמכות לדון בכלל הנושאים הקשורים בקידום שוויון מגדרי ברשות.
תקציב מגדרי- עד שנת 2028 ייערך תקציב העירייה תוך ניתוח מגדרי מלא, כאשר בשנת 2024 יוצג ניתוח מגדרי של 2 תחומים עירוניים לכל הפחות”.

בנוסף, הגישו השבעה הצעה לסדר נוספת לאחר שבעת האחרונה כמעט מידי יום מתרחשים אירועים ביטחוניים פליליים המסכנים את בטחון תושבי ותושבות העיר ומערערים את תחושת הבטחון האישי באופן משמעותי.

על פי הצעת האופוזיציה “ראש העיר וגורמי המקצוע העירוניים הרלבנטיים יציגו בפני חברי וחברות מועצת העיר את התכנית הביטחונית העדכנית להגנה על תושבי ותושבות העיר, תוך השוואתה להצגת התכנית אשר הוצגה בני חברי המועצה בישיבת המועצה שלא מן המניין בחודש ינואר 2024. גורמי השיטור העירוני יציגו דו”ח אירועים פליליים שנת 2024 ביחס ובהתאמה לשנת 2023.
ועדת בטחון תכונס בתוך 14 יום ממועד הישיבה לדיון מעמיק בנושא בטחון העיר”.

ולבסוף, במסגרת ההצעה לסדר בדבר חיזוק מערכת החינוך הדמוקרטית בכפר סבא, מבוקש להקים ועדה לקידום חינוך ותכנים שוויוניים ודמוקרטיים ולהכנת מערך לימודי דמוקרטיה במערכת החינוך בעיר שתוקם לפי מפתח סיעתי וכי כלל התכנים והתכנית יוכנו על ידי אגף החינוך ובשיתוף הנהגת הורים, כאשר הועדה תפקח על עצם הכנתם”.

הדר לביא: “אנחנו מאחלים לראש העיריה הצלחה בתפקיד – הצלחתו היא הצלחת העיר. חודש וחצי לאחר הבחירות, אנחנו נדהמים מכך שהעירייה למעשה עדיין לא מתפקדת, ועדות העיר לא נבחרו ולא התחילו לפעול, בניגוד לערים אחרות לא הועבר תקציב, ועוד. אנחנו מעלים נושאים קריטיים אלו, שחיוניים להתייחסות מיידית ונמשיך להעלות כאלו ככל שהעירייה לא תטפל בהם”.

אירית מרק

 

תגובות