משלחת מהפדרציה היהודית מארה”ב, הגיעה להתארח בכפר סבא, במסגרת יחסי השותפות בין הערים

ראש העיר, רפי סער: “בימים אלה, כולנו מחויבים לזעוק את זעקת החטופים, הנרצחים וההרוגים ברחבי העולם הקהילה היהודית בקולומבוס מסייעת בהסברה ותורמת למען הקהילה שלנו והחברה בישראל, והוכיחה כי העם היהודי כולו מאוחד”

 

צילום רמי זרנגר

 

 

ביום שישי 4/4/2024 הגיעה לכפר סבא משלחת של הפדרציה היהודית בקולומבוס, במסגרת יחסי השותפות האמיצים בין הפדרציה לבין העיר כפר סבא, המתקיימים זה שנים, ואשר במסגרתן נתרמה הקהילה היהודית בקולמובוס ארה”ב לטובת קהילת העיר כפר סבא מאז פרצה המלחמה, תוך שהיא תורמת עשרות אלפי דולרים לרכישת ציוד ביטחון, ציוד לאוכלוסייה, תרומה לכלי חוסן ותרפיה לקבוצת התמיכה שנפתחה בעיר לסבים וסבתות שכולים, לפעילויות העשרה, פנאי ותרבות ועוד.

ראש העיר, רפי סער: “העיר כפר סבא מקיימת יחסי ידידות אמיצים ושותפות הדדית חזקה עם הקהילה היהודית בקולומבוס, ארה”ב. יחסים אלה התחזקו עוד יותר על רקע התקופה המורכבת והמלחמה שפרצה בשבת ה-7 באוקטובר, כאשר הקהילה היהודית כולה בקולומבוס התגייסה למען העיר ולמען החברה בישראל – תוך הפגנת רצון כנה ואמיתי לסיוע ועזרה. בימים אלה, בהם אנו מציינים חצי שנה מאז פרצה המלחמה, כולנו מחויבים לזעוק את זעקת החטופים, הנרצחים וההרוגים ברחבי העולם. קהילת קולומבוס מסייעת בהסברה ותורמת למען הקהילה שלנו והחברה בישראל ואני רוצה להודות לכל חברי המשלחת ולכל הקהילה היהודית בקולמבוס – הוכחתם את חוזקו של העם היהודי המאוחד והבאתם שוב לידי ביטוי את הפתגם: ‘כל ישראל ערבים זה לזה. נמשיך לחזק את יחסי השותפות החשובים הללו למען תושבינו ולמען המשך חיזוק החוסן הקהילתי”.

חברי המשלחת פתחו את ביקורם בעיר בסעודת שבת שהתקיימה בבית הכנסת שבבית חב”ד המרכזי ברח’ רוטשילד כאשר למחרת המשיכו לטיול בפארק העירוני ע”ש יצחק ולד ולאחר צאת השבת ביקרו בבתיהם של שלוש משפחות שכולות בעיר – שמעו את סיפורי הנופלים והעניקו למשפחות נרות נשמה ייחודיים. את היום סיימו חברי המשלחת בכיכר החטופים, שם שמעו את סיפורי המשפחות שיקיריהן נמצאים עדיין בשבי בעזה.

ביום ראשון נפגשו חברי המשלחת עם ראש העיר רפי סער ויצאו יחד לסיור בנקודת תצפית על קו התפר – שם שמעו סקירה על האתגרים הביטחוניים בפניהם עומדת העיר כפר סבא ותגבור כוחות ואמצעי הביטחון בהם נקטה העירייה מאז פרצה המלחמה. בהמשך, ביקרו חברי המשלחת בבית הספר ברנר ומרכז צעירים כפר סבא, והביקור נחתם בפרויקט “בונים קהילה” בגלריה 29 -מרכז המוזיקה העירוני לנוער, שם יצפו בחזרות של מקהלת בוגרים עם מוגבלויות בשילוב עם נוער הגלריה – בהם תומכת הקהילה היהודית בקולמבוס.

את המשלחת הובילה הנשיאה והמנכ”לית ג’ולי טילסון סטנלי והיא כוללת גם את יו”ר הוועד המנהל של הפדרציה ליז שפרן, רכזת השותפות עם העיר כפר סבא שרה פרין, הרכז החינוכי בהתנדבות ערן רוזנברג ועוד, אשר נפגשו בין היתר עם מי שהובילה לאורך שנים רבות את השותפות עם הפדרציה ופרשה לגמלאות לאחר 45 שנות עבודה, אליזה רגב, יו”ר ועדת ההיגוי העירונית לשעבר רחל ניסטור, המתנדבת חנה גרנות ועוד. את המשלחת הובילו מנהל השותפות כפר סבא-קולמבוס נווה יוגב, רכזת השותפות קרן זמין ומנהלת החברה הסוכנותית ע”ש שושנה ופנחס ספיר, סיון זעזה.

תגובות