מהם האתגרים והפתרונות בתהליך קבלת היתר בניה באזור השרון

היתרי בנייה הם חלק בלתי נפרד מכל פיתוח ותוספת, כל פרויקט בכל מקום בישראל. החוק מחייב והאכיפה כואבת, ואף איש מקצוע בכיר ומקצועי לא ייכנס לאתר עבודה בלי היתרי בניה מלאים וחתומים מהרשויות. בין אם בתל אביב או בקריות, ברמת הגולן או באזור השרון, החוק הוא חוק והדרישות ברורות וחד-משמעיות.

אם אתם מחפשים קיצורי דרך, אנחנו נגיד לכם את הדבר הבא: התכוננו היטב מראש, והגיעו מוכנים בלי אף טעות אחת, אפילו לא שגיאת כתיב. זה הבסיס לקיצור תהליכים, זו הדרך להגיש את הניירת, וכל דבר אחר יעכב אתכם ויגרור את הזמן ללא סיבה אמיתית.

הקריטריונים לקבלת היתר בניה:

במאמר זה ננסה לחלוק עמכם בקצרה את הפרטים הקטנים סביב קבלת היתרי בניה, כדי לתת לכם את הרקע הראשוני וההכרחי לפני שאתם מזנקים לפרויקט הבא שלכם. המדריך של משרד האדריכלות Ipac על קריטריונים לקבלת היתר בניה נמצא באתר של המשרד.

דבר ראשון חשוב להבין מתי צריך היתרי בניה. בישראל כמעט כל שינוי במבנה דורש היתר בניה. אם זו הרחבה או בניה של מרפסת או אם זו סגירה של מרפסת קיימת. פתיחה של חלון בקיר חיצוני במבנה או סגירת מקום חניה, בניית ממ”ד, הקמת בריכה בחצר, בניה של מחסן, בניה של תוספת על הגג, בניה של חדר נוסף בבית, ובעצם כמעט כל דבר שתרצו לעשות ידרוש היתר בניה מסודר.

מסיבה זו מומלץ לגשת לתהליך שדרוג המבנה שלכם מוכנים מראש עם כל התוכניות, כדי לבנות כמה שאתם רוצים ולקבל את האישורים על הכול מראש. בצורה זו תוכלו לגשת לפרויקט גדול אחד במקום לשדרג כל פעם קצת ולהתעכב על אישורים שונים.

בסופו של דבר כל אישור בניה מגיע לאחר שוועדה בחנה את הבקשה. כדי שהבקשה תקבל אישור היא חייבת להיות הגיונית ומנומקת, אך גם מלווה במסמכים ספציפיים כגון:

  • הוראות התב”ע
  • מידע אודות שטחי השירות
  • השטחים המותרים לבנייה
  • קווי הבניין
  • ועוד לא מעט מסמכים, בהתאם לסיטואציה הספציפית שלכם

איך אני יודע איזה מסמכים להגיש?

דבר ראשון ברשות המקומית מחכה לכם המידע הנדרש. ועדיין, רוב האנשים לא הולכים לשם בעצמם, ובצדק. מוטב לפנות לחברה מקצועית שמתעסקת עם פיתוח ובניה, בטח כאשר עובדים על קבלת היתר בניה באזור השרון. הסיבה פשוטה – אזור השרון נמצא בתנופת פיתוח עצומה היוצרת לחץ אדיר על המשרדים והרשויות. המון בקשות נוחתות לרגלי הוועדה, ואתם לא רוצים שהבקשה שלכם תיפול בין הכיסאות.

חברה מקצועית ומיומנת בעבודה על פרויקטים בשרון תדע מה דרך הפעולה הנכונה והאפקטיבית ביותר, מתי להגיש את הבקשה, עם מי לדבר, וכמה זמן זה צריך לקחת. זכרו שהחוק גם הוא נותן לוועדה זמן מוגבל להתכנס לדיון ולתת לכם את תשובתה, וגם כי ניתן לערער במידה ולא קיבלתם את האישור הנכסף.

תגובות