כמה טיפים שיעזרו לכם לנקות לפסח

חג הפסח מתקרב וכן, אתם יודעים בדיוק מה זה אומר. אנחנו בדרך לסדרת ניקיונות, האלו שאנחנו עושים רק פעם בשנה. העניין הוא שתמיד זה מרגיש כאילו הניקיונות הם כמו הר גדול של משימות בתוכן כבר קשה לנו לשים לב מה עלינו לעשות בכל שלב. מה גם שעם כל המשימות לחג הפסח, ביחד עם המשימות הרגילות שלנו ביום, יום, אנחנו לא תמיד יודעים מה אנחנו צריכים כדי לייעל את התהליך. בשביל זה אנחנו כאן. כדי לעשות לכם סדר וכדי לעזור לכם להבין, מה בדיוק אתם צריכים כדי שהניקיונות לפסח יהיו משימה פשוטה יותר. אז אם אתם רוצים לקבל כמה טיפים של אלופים, אנחנו מאמינים כי המאמר הבא מיועד בדיוק עבורכם. בואו נתחיל. 

קודם כל, רשימה מסודרת 

כאמור, הניקיונות לפסח תמיד מרגישים כמו ערימה מרוכזת וגבוהה במיוחד של משימות. כאשר אנחנו מסתכלים ומסתכלות על הרשימה הארוכה, באופן טבעי, זה מייצר חרדה. אבל, אם אנחנו נלמד לפרק את המשימה הגדולה למשימות פשוטות וקטנות, אותן אפשר לעשות בכל יום קצת, באופן טבעי כל תהליך הניקיונות יהפוך הרבה יותר פשוט ונעים. לכן, אנחנו ממליצים לכם לעשות כבר עכשיו רשימה מסודרת של משימות. החליטו איפה תרצו לנקות ובכל פעם כאשר אתם משלימים משימה, סמנו אותה. אנחנו יודעים כי סימון משימה כהושלמה משחרר במוח אנדורפין. הורמון המעורר תחושה של אושר וסיפוק. מה שמעודד אותנו באופן טבעי להמשיך למשימה הבאה. אגב, אולי זה הזמן להזכיר כי לכלוך זה לא חמץ. כלומר, אל תהיו קשים עם עצמכם. אז נכון, אין יותר נעים מאשר להיכנס לבית נקי בחג הפסח. באותה הנשימה, זכרו כי יש משימות חשובות מאוד, כמו להוציא את החמץ מהבית למשל. יש משימות פחות חשובות ואם אתם מרגישים כי אין לכם זמן עכשיו והעומס כבד מדי, לא יקרה כלום אם תערכו ניקיונות בנקודות הספציפיות הללו בהזדמנות אחרת. הכל יחכה לכם. 

הכינו את הציוד הדרוש לכם 

כאשר נוח לנו לנקות, הכל הופך הרבה יותר קל. כיוון שכאשר אין לנו את הציוד המתאים, כל משימה הופכת הרבה יותר מורכבת. למשל, אם יהיה לכם נוזל לניקוי משטחים, עליו אתם יכולים לסמוך כי יעשה עבודה טובה בלי שתיאלצו לשפשף את המשטח שוב ושוב, אתם תראו כי העבודה כולה הופכת הרבה יותר פשוטה. אנחנו תמיד ממליצים להצטייד גם בחומרי מגן כמו כפפות עבודה. בין אם אתם רוצים לעשות כמה שיפוצים בחצר לכבוד החג ואותן כפפות עבודה ישמרו לכם על הידיים כמובן וידאגו לכך שלא יכנסו קוצים וכיוצא באלו. כפפות עבודה יכולות להיות גם כפפות גומי אשר יאפשר לכם לבצע את הניקיונות בלי לפגוע בידיים. בקיצור, שימו לב כי יש לכם פשוט כל מה שאתם צריכים כדי שהעבודה תהפוך הרבה יותר נוחה וקלה. 

הקפידו להפוך את המשימות לפעולה מהנה

אנחנו יודעים כי המוח שלנו מייצר כמו התניות. כלומר, הוא מייצר קשרים בין פעולות מסוימות ובין תחושות ספציפיות. למשל, אם עבודת הניקיון תמיד תתחבר אצלכם לרגשות שליליים, באופן טבעי, תרצו להימנע מהן בכל דרך אפשרית. מה בכל זאת אפשר לעשות?  אם תחליטו כי בזמן הניקיונות אתם מקשיבים למוזיקה אהובה או לפרק בפודקאסט שאתם נהנים ממנו. ככל שהפעולה עצמה, עבודת הניקיון, תהפוך למשימה מהנה, כך גדלים הסיכויים שלכם להתמיד ובאמת לבצע את העבודה בשטח. מה שכמובן יניב תוצאות מצוינות בהמשך הדרך. 

קרדיט-Photo by Crystal de Passillé-Chabot on Unsplash

תגובות