המדריך המלא לבחירת צלחות פורצלן

חוויית האירוח הביתית מפתיעה ומרגשת כל פעם מחדש. המארחים מחפשים דרכים מגוונות לשדרג את השולחן, בייחוד בתקופת החגים. עבור רבים מהם, הדרך המושלמת לעשות זאת היא באמצעות סטים של צלחות פורצלן דקורטיביות.

פורצלן הוא חומר גלם מושלם עבור שולחן החג המשובח. תהליך השריפה האינטנסיבי שהוא עובר מקנה לו צפיפות ועמידות יוצאות דופן, מה שהופך אותו לחומר חזק ועמיד למשך שנים.
הפרטים המעוטרים והמעוצבים בצורה מרהיבה הופכים את סט הפורצלן לאלמנט משדרג ומשובח עבור כל ארוחה משפחתית או אירוע חגיגי.

מעבר לעצם העמידות והחוזק, פורצלן מצטיין גם בניקיון הנפלא של פני השטח שלו, מה שמקל על הניקוי והתחזוקה.
בנוסף, הוא מאפשר העברת אור דרכו, מה שמעניק לו היבט אסתטי וייחודי. יכולת העמידות בחום גבוה מאפשרת לשלב אותו בשימושים נוספים בתנור, מיקרוגל ואפילו במדיח הכלים.

סט צלחות פורצלן מעוטרות יכול לשדרג באופן ייחודי את חוויית האירוח הביתית ולהפוך כל ארוחה למעין טקס אלגנטי ובלתי נשכח, המשקף את תשומת הלב לפרטים ואת האיכות המשובחת של החומר. אין ספק כי ההשקעה במוצרי פורצלן נפלאים משתלמת מכל בחינה.

חזק, עמיד ויפהפה


נתחיל בהיכרות עם החומר ותכונותיו: פורצלן הוא חומר קרמי מרשים שעובר תהליך שריפה אינטנסיבי, מה שמקנה לו תכונות ייחודיות. על אף המראה העדין והרך של פורצלן, הוא בעצם חומר בעל חוזק ועמידות יוצאי דופן. תהליך השריפה האינטנסיבי מעניק לו צפיפות גבוהה, המאפשרת לפורצלן להחזיק מעמד למשך שנים ולעמוד בפני סדקים ושברים. 

יתרון נוסף של פורצלן הוא המראה החלק והרענן של פני השטח, מה שמקל מאוד על הניקיון והתחזוקה. למרות מראהו העדין, פורצלן אינו רק חומר עדין – הוא גם חומר מעולה לשימוש יומיומי. מעבר לעמידות, הפורצלן מאפשר אפילו העברת אור דרכו, מה שמקנה לו יתרון אסתטי ייחודי.

למרות שהמחיר היחסי של פורצלן לרוב גבוה יותר מחומרי גלם נפוצים בסצנת כלי האוכל והאירוח, אין עוררין על כך שההשקעה בהחלט משתלמת.

תכונות הייחודיות של הפורצלן, כגון העמידות בחום, הניקיון והחוזק, הופכות אותו לחומר אידאלי לשימוש יומיומי בתנור, מיקרוגל ואפילו מדיחי הכלים. הדבר מצדיק את העלות הגבוהה יותר של פריטי פורצלן.



מגוון אינסופי של דוגמאות אצלכם על השולחן


העבודה עם החומר מפיקה תוצרים אומנותיים מסוגננים להפליא להרפתקה קולינארית מושכת ואפשר למצוא סטים  אסתטיים מרהיבים במגוון רחב של צבעים ומרקמים שמהווים מוקד משיכה משמעותי בכל שולחן.
המנה המוגשת בצלחות אלה הופכת לאטרקטיבית ומעוררת תיאבון במיוחד.

ישנם סטים במגוון רחב של הרכבים וחלקים לכל מנה מהפתיחים דרך העיקריות ועד המרקים והקינוחים כולל צלחות ייעודיות לסלט.
ההיצע הוויזואלי אף הוא מסחרר והסטים מגיעים בשלל סגנונות והדפסים כולל מינימליסטי מודרני או פרחוני בטאץ’ יותר מסורתי.
הקולקציות מתחדשות בפריטים מעוצבים כל הזמן מסגנון צרפתי קלאסי עם דוגמאות פרחוניות ציוריות למי שמחפש טאץ’ וינטאג’ דרך מראה מתוכם יותר עם זיגוג עדין בצבעוניות קלאסית כחולה לבנה ועד מראה להן חלק עם עיטורי זהב בנגיעות מוקפדות.  

בבואכם לבחור סטים העשויים מפורצלן חשוב מאוד לבחור סטים איכותיים שבאמת החומר נשרף בטמפרטורות גבוהות על מנת להשיג חומר צפוף, עמיד בעל שקיפות אטרקטיבית. טוהר החומר משחק תפקיד משמעותי כי בפורצלן איכותי משתמשים בחימר משובח ומינרלים ללא זיהומים שעשויים להשפיע על החוזק והמראה.

התייחסו כמובן להיבט הוויזואלי כולל הדפסים מושכים בהתאם לגוון המפה, סגנון הארוחה, קהל הסועדים והעדפותיכם הגסטרונומיות, הפריטים העיצוביים המשלימים מכל עבר. הצורניות אף היא קובעת כאשר הצורניות העגולה נחשבת לקלאסית ועל זמנית ומרובעת יכולה “לשבור” בנוכחותה את הקווים הלינאריים האופייניים וליצור גם אפקט מוגבה יותר. בכל מקרה, החליטו מבעוד מועד אם תרצו מראה פורמאלי או יותר קז’ואל  בין אם מדובר לשימוש יומיומי או לאירועים חגיגיים.

שימו לב גם לגימור האם מדובר בחלק ומבריק וכן איך תתבצע חלוקת הגודל בהתאם לסוג המנות. כדאי לרכוש סטים מחברות מקצועיות מובילות שמציעות את הטוב ביותר לטאץ’ ייחודי שאין כמוהו. 

קרדיט-Photo by Crystal de Passillé-Chabot on Unsplash

תגובות