מתנדבים מתנועת סח”י, “שינדלר ישראל” ו”לוקסוויו” הגיעו לבית האבות “עמל בשרון” ברעננה להוקיר הדיירים

גם השנה הגיעו עשרות מתנדבים מתנועת סח”י, חברת “שינדלר ישראל” וחברת ההייטק “לוקסוויו” לבית האבות “עמל בשרון” ברעננה והביעו הוקרה לדיירים. פליי שוורץ, מנהלת השירות הסוציאלי במקום: “כמות הסיפורים המעניינים שסופרו שם היא בלתי נתפסת”

גם ביום העצמאות ה- 76 למדינת ישראל, למרות ואולי דווקא בימי “מלחמת חרבות ברזל”, ממשיכה תנועת סח”י (סיירת חסד ייחודית) במבצע המרגש, “עצמאות עם משמעות”. במסגרת המבצע הייחודי מגיעים מאות המתנדבים של התנועה לבתי אבות בכל רחבי הארץ ומעניקים לקשישים מכתב הוקרה, פרח ודגל ישראל, “תודה שהקמתם לנו מדינה”. זהו פרויקט מרגש שמטרתו להוקיר תודה לקשישים, דור המייסדים, על שהיו שותפים להקמת המדינה. הוקרה לאלו שעזבו מולדת, בית ומשפחה, כדי להקים את מדינת ישראל.

גם השנה הגיעו עשרות ממתנדבי התנועה יחד עם אנשי חברת המעליות, “שינדלר ישראל”, לבית האבות “עמל בשרון” ברעננה מקבוצת “עמל ומעבר”. הם העניקו את התשורה לעשרות דיירים במקום שהגיבו בהתרגשות רבה וחלקו עם המתנדבים חוויות מראשית קום המדינה. לסיפורי החוויות המשותפות הצטרפו גם אנשי צוות המטפלים במקום.

ל”עמל בשרון” הגיעו לפני יום העצמאות גם מתנדבים מחברת ההייטק “לוקסוויו” מהרצליה. הפעילות המשותפת כללה היכרות, שיחות אישיות ופעילות מוזיקלית עם מירה, אחראית מדריכות התעסוקה. במהלך המפגש החם והמרגש, המתנדבים כיבדו את דיירי בית האבות במוזלי, פירות ושייקים מפנקים. האווירה הייתה מרגשת ומחממת לב, כשהמתנדבים הצעירים שוחחו באופן אישי עם הקשישים ושמעו מפיהם סיפורים מחייהם.

ביקורים כאלה משמעותיים מאוד עבור הדיירים, שנהנים מאוד מהחשיפה לדור הצעיר ומההזדמנות להעביר את המסרים והחוכמה שלהם הלאה. צוות בית האבות מקווה להמשיך ולארח פעילויות התנדבותיות דומות, על מנת להפגיש בין הדורות ולשמר את הסיפורים המרתקים של הדיירים, אשר מספרים את ההיסטוריה של מדינתנו בנימה אישית ומרגשת.

פלי שוורץ, מנהלת השירות הסוציאלי של “עמל בשרון”: “אי אפשר לתאר את ההתרגשות של הדיירים מהמפגשים האלו. הם ממש הרגישו צעירים וחלקו עם עשרות המתנדבים חוויות מימי נעוריהם. כמות הסיפורים המעניינים שסופרו שם היא בלתי נתפסת. בשם הדיירים ואנשי הצוות אני מודה מכל הלב לכל המתנדבים שהגיעו ואלו שעוד יגיעו”.

 

תגובות

תגובות