תערוכת יחיד לאומנית יפה בן דיין

פתיחה חגיגית : יום שלישי, 21.5.2024 בשעה : 19:30

במגדלי נאמן-רח’ מיכאל נאמן 8, תל אביב

אוצרת : מיכל סדן

האמנית הרב תחומית יפה בן דיין, הפותחת בימים אלו תערוכת יחיד ראשונה שלה במרכז תל אביב, היא אישה שקורצה מחומרים של חמלה חום ונתינה וכמובן הערצת האסתטיקה והיופי הנשגב על כל רבדיו.

היא ניחנה בכושר ראיית הטוב בכל דבר ובכל סיטואציה ותפיסת עולם זו מאפיינת את יצירותיה.

עשרות שנים של מגורים בערים אירופאיות שונות במסגרת שליחות, עשרות מדינות, אלפי חוויות ורגעים חד פעמיים, אלו החומרים היוצרים את יצירתה של יפה בן דיין.

וכדבריה : “מקורות ההשראה שלי הם  כחול הים ותכלת שמים, צבעי הזריחות והשקיעות המתחדשות יום ביומו.  הוורדים בשלל צבעיהם בגן ביתנו כל אלו מאפיינים את ציוריי”.

ציוריה אינם משאירים אף אחד שווה נפש. הם בעלי צבעוניות מיוחדת, חיוניות ורמזים מסתוריים המעבירים את המתבונן בהם חוויה רגשית ורוחנית. הם עוסקים בקשר בין הזמני והנצחי, הרוחני והגשמי, המוחשי והמופשט, מגע היד היוצרת, הפיגורטיבי והאבסטרקטי.
בציוריה משתמשת יפה  בטכניקת הפוינטליזם  בשילוב של עבודה ידנית אישית ומוקפדת  על מנת ליצור אפקטים מיוחדים של שכבות צבע המשתקפות זו מעל זו, ויוצרות זרימות אור ותחושות ריחוף. 

היא אומרת : “אני טובלת אצבעותיי בצבעים השונים המונחים לפניי וכמו תווים היוצרים צלילים ומנגינה ,  כך הצבעים,  תופפים הם על הקנווס בתנועת ריקוד ככתמי פז,  נקודות נקודות הנושקות זו לזו  ויוצרות ישות צבעונית מופשטת ונאה לי למראה”.
בן דיין מותחת כמעט בכל יום קנבס חדש, ועליו היא מציירת, בתנועות זורמות ומדויקות כריקוד, עולם ומלואו. מול הקנבס הלבן היא  יוצרת שפת תמונה שבה שדות של צבע, מרחבים של תנועה, קווים קצביים וכתמים הבעתיים, החוברים יחד ליצירת שפה מלאת מטאפורות ואסוציאציות. כל ציור של יפה הוא טקסט חזותי עשיר המכיל פילוסופיית חיים שלמה והבעת עמדה אישית כלפי העולם הסובב. ביצירותיה מחברת בן דיין גם אותנו, הצופים, אל האמת הפנימית שלנו ונותנת לנו בסופה יצירה אסתטית ועיצובית מרהיבה. 

 

 

האגרטלים אותם החלה ליצור , המתכתבים עם היצירות בסגנונן הן יצירות מופת מבחינות רבות כמו קומפוזיציה, פרספקטיבה, צבעים וכיו”ב, אולם הדבר הבולט בהם היא האהבה הנשקפת מהם, אהבת האדם, הערצת היופי ,הטבע והבריאה.

יצירותיה של בן דיין  נראות כאילו נוצרו באופן אינטואיטיבי. גם אם נכון הדבר ואם לאו, יהיה מעניין לחוות את החוויה למול היצירה עצמה.. 

התערוכה משקפת תפיסת עולם, אמנם, אולם גם תפיסת עבודה מיוחדת.

נעילה : 21.6.2024

הכניסה חופשית

שעות הביקור: ימים א’-ה 10:00-19:00

יום שישי 10:00-14:00

ליצירת קשר עם האמנית: 054-2999741

תגובות

תגובות