בטינה ורמי נאלצים לסגור היקב שלהם באופן זמני ביותר / מאת יואב חביב

כרגיל , אני עדיין לא יודע מה פישרן של הנביעות דהיום . אני כן אנסה לכתוב טור שונה היום . בגין העובדה שהפרלמנט של אתמול לא יהיה הפרלמנט של מחר . גם לא כשל קודמיו . יודעים אתם… פוליטיקה יוק . ואני עומד בזה באופן המעורר השתאות . תודו .
כותב שנים טורים , אף מילה על פוליטיקה . לא לוקאלית . לא ארצית . לא אוניברסלית . אז זהו שגם הפעם לא . כן אחרוג קמעא מהקונספט של אהבת חינם . זה יושב לי על הלב , ברם כניתוח עובדות . כפרשנות של מצב נתון , אך בלי ליפול לבור שכל כולו פוליטיקה צרופה . נכון… אני כועס ברם דבר לא אישי . צילום של מציאות עגומה ברם נשוב לזה מאוחר יותר .נתחיל הפעם מהפריים , שלא כדרכי בקודש . יש הצדקה שתפורשן מאוחר יותר . הפריים מורכב מקולאז’ אותו שזרה באומנות חברתי האהובה אירית מרק , כשזוקרת תמונה המכילה את רמי ובטינה נעמן . את יוסי סדבון נשיא הפרלמנט ומועדון היין שלנו .
את אבנר ביטון הבעלים של פרידלנד המיתולוגית ואת עבדכם הרובץ ( מסיבות מובנות ) על הכיסא . נהיר לכל בר בי רב , זה לא הולך להיות פרלמנט במתכונתו השגרתית בו אנו מוזמנים מידי שבוע לטעימות של יינות חדשים ומעולים . הפעם האורחים הם שלנו ולכן גם התמונה המודגשת כזו היא . ולא פשוט לקבל החלטה מסוג זה . יש למשל , תמונה של זיו ובר סדבון . הדור השני והשלישי של שבט סדבון אותו הקימו בכישרון נדיר נעמי ויוסי סדבון. תמונה הראויה לטור שלם בזכות בר הנכדה המדוגמת והמושלמת . טור המועטר כולו בתמונותיה של בר סדבון . הילדה הכי יפה במושבה . ( וכל הטוב הזה , באחד מהטורים הבאים ) הפעם כולנו רתומים לזוג המדהים : בטינה ורמי . 7.10.23 . הם נאלצים לסגור את היקב שלהם . לנטוש את בייתם . להיפרד ממרכז המבקרים הצמוד ליקב ולהפוך לנוודים . צוענים . הומלסים . עקורים . הם לא לבד .
המספרים המתפרסמים אינם נכונים . בארץ היפה שלנו . האהובה שלנו . היחידה שלנו , יש , להערכתי מאתיים אלף עקורים . שמונה חודשים לקרוב וטרם מסתמן פתרון . גם לא בקצה האופק . אין לזה אח ורע מיום תקומתנו . גם לא במלחמת השחרור . אז בוודאי שאני כועס . הוריי היו מבוניה של הארץ הזו ( אין לנו ארץ אחרת ) שניי אחיי שרתו את המולדת ( במערכות הביטחון ) ארבעים שנה . החטופות והחטופים שלנו נמקים במנהרות השאול . החיילים שלנו לוחמים כאריות , גם ברגעים אלה , בסמטאות של רצועת השטן ועריי הרשע . ליבנו עם הפצועות והפצועים המחלימים ומשתקמים בימים אלה בבתיי החולים בכל רחביי הארץ. אך אור בקצה המנהרה טרם ניראה . ואחריי כל זה אומר : מעז ייצא מתוק . אין לי ספק שנצא מחוזקים . על כל זה ועוד באחד מהטורים הבאים .
בואו נשוב לבטינה ורמי הגיבורים של הטור הנוכחי ההולך ומתהווה אל מול עיניכם .בשנת 2001 הם בנו את בייתם ברמות נפתלי . ( בגליל העליון ) אמרתי בית ברם לא כך הוא . מתחם שלם ומושלם הכולל : בית גלילי מאבן עתיקה . סטודיו לאמנות בניהולה של בטינה : אמנית . מעצבת . מורה לאמנות . את יקב נעמן השוכן במבנה תת קרקעי ומעוצב כמערה מחופת טיח גס ואבן .
שני אזורים במבנה : חדר חביות ומרכז מבקרים ואכסון בקבוקים. כל הטוב הזה נינטש בתאריך הארור . כולל 20 מדליות מזהב וכסף בהם זכה יקב נעמן מרמות נפתלי , בתחרויות בינלאומיות מהחשובות ביותר בתבל . אבנר ויוסי רתמו את הפרלמנט של פרידלנד ומועדון היין לסיוע לעקוריי רמות נפתלי . רמי נעמן הוא יינן בחסד עליון . לגבי דידי , מהטובים ביותר במקומותינו . רמי מפיק את הטעמים האופייניים לטרואר המעולה של רמות נפתלי . רמי מאמין באמונה שלמה שהרכב זניי ” הבורדו ” ברמות ההבשלה הגבוהות והאיכותיות של רמות נפתלי , מהווה חומר גלם ליין איכותי וייחודי שיותיר חותם על מפת היין של מדינת ישראל .
רמי סבור שייתרונו הגדול של יינן ביקב בוטיק , הוא ביכולתו להיות מעורב בכל שלביי גידול הכרם . מיון האשכולות והענבים ליפני כניסתם לתסיסה ולפקח על כל שלב בתהליך , עד להפקת יין בעל חותם אישי . רמי הגיע להרצאה עם יינות מתיישנים . 15 – 16 – 18 ולימונצ’לו המיוצר גם הוא ביקב של רמי . לדעתי , מהטעימים ביותר בעולם . אתה מקשיב לרמי כשהוא סח אודות היינות אותם הוא מפיק ואתה לא יכול שלא להתאהב בו וביינות של יקב נעמן מרמות נפתלי . העיניים בוהקות ורושפות יידע נדיר . שערות הזקן מזדקרות וסחות עימו יחדיו את הסיפור המדהים של בטינה ורמי מיקב נעמן ברמות נפתלי . יש רק בעיה קטנה . הם לא היו שם .
שם בבייתם מהתאריך הארור בתולדות ישראל : 7.10.23 . החבר’ה לגמו . טעמו . נהנו . והכי חשוב אתמול , קנו…וקנו הרבה . רמי ובטינה , אנחנו אוהבים אתכם . מעריכים מאד את היכולות שלכם . את הכישורים המדהימים שלכם . את היינות שלכם . אני סמוך ובטוח שנתראה בקרוב שוב . לאבנר. דניאלה . רונן . תודה על ההפקה המדוגמת והיוזמה המבורכת . ואיזה אושר יש לנו כשיוסי סדבון הוא הנשיא שלנו . ולכן ולכם חברות וחברים אהובים שלי , לעד זכרו : רק אהבת חינם תנצח . הרבה אהבת חינם . שבוע טוב ומבורך . שלכן ושלכם . יואב
ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏‏9‏ אנשים‏, ‏יין‏‏ ו‏טקסט שאומר '‏បមត יקב 海酒 נעמן 4ー 一ス a HITETL bnieman จโจาอ את מארח פרידלנד בית ביתפרידלנדמאוחאת יקב נעמן-רמות נפתלי שישי 17/5 משעה 11:00‏'‏‏

תגובות

תגובות