כפר סבא: 19 מתנדבות ומתנדבים קיבלו את פרס גלר להתנדבות, בטקס מרגש זו השנה ה-40

ראש העיר כפר סבא, רפי סער, העניק ביום שני, 20.5.2024, אותות הוקרה ע”ש טובה וזאב גלר ז”ל ל-19 מתנדבות ומתנדבים מצטיינים על עשייה התנדבותית משמעותית – בטקס מרגש וחגיגי שהתקיים בהיכל התרבות שבעיר.

הטקס התקיים במעמד ראש העיר, יו”ר ועדת הפרס רחלי לוי טליתמן, יו”ר מועצת ארגוני המתנדבים בכפר סבא יובל השכל, משפחת גלר, סגני ראש העיר, חברות וחברי מועצה, מנהלי מחלקות ואגפים בעירייה, בני משפחות המתנדבים וקהל רב שהגיע למקום. את הטקס ארגנה המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות שבאגף שירותים חברתיים-קהילתיים.

פרס גלר להתנדבות נוסד בעיר לאחר מותו של זאב גלר ז”ל, ראש העיר של כפר סבא, במטרה להוקיר עשייה התנדבותית למען הקהילה ובהתאם לערכים ולרוח הפעילות של גלר ז”ל. אלמנתו, טובה גלר, יקירת העיר, ביקשה להנציח את מורשתו באמצעות חלוקת פרסי הצטיינות למתנדבים. לאחר פטירתה של טובה גלר ז”ל, שפעלה משך שנים רבות בפעילות התנדבותית מגוונת ונרחבת, התווסף שמה לאותות ההוקרה.

מאז פרצה המלחמה בשבת ה-7 באוקטובר הצטרפו אלפי תושבות ותושבי העיר כפר סבא למעגל ההתנדבות העירוני, תוך שהם מבקשים לסייע ולתמוך בכל דרך אפשרית. ערכי הערבות ההדדית, המסירות, הנתינה, העזרה לזולת וההתגייסות המיידית מרחיבים את הלב ומחזקים את כולנו בימים קשים אלו והם חלק בלתי נפרד מהדנ”א הכפר-סבאי, כאשר כ-85 אחוז מבנות ובני הנוער בעיר מתנדבים במסגרות שונות. השנה, בצל המלחמה המתמשכת, הוחלט להוסיף אות הוקרה להתנדבות ייחודית בעת מלחמת “חרבות ברזל”.

ראש העיר, רפי סער: “זה למעלה משבעה חודשים שאני נרגש מדי יום לראות את המתנדבות והמתנדבים הרבים בעירנו, פועלים במסירות גדולה ומתוך תחושת שליחות למען הקהילה שלנו, החיילים, משפחות החטופים ועוד. אני גאה לעמוד בראש עיר שערכי ההתנדבות והנתינה הם אלה המובילים אותה, החל מהגיל הרך ועד לאזרחים ותיקים. בשם העיר כפר סבא כולה, אני רוצה להודות לכל אלפי המתנדבות והמתנדבים בעירנו. זו רוחה של ישראל היפה, זה כוחנו ואלה הם הערכים שיובילו אותנו לחיות בחברה טובה יותר, מכבדת יותר ומאוחדת. יישר כוח”.

שמות מקבלי אותות ההוקרה:

• שני אלוני
שני תלמידת כיתה י”א בתיכון גלילי הייתה חניכה בתנועת הצופים במהלך שש שנים, וכיום מתנדבת בתנועה כשנתיים. כחלק מפעילותה הענפה של שני בשבט רכ”ס – צופי כפר סבא, היא הדריכה והייתה אחראית על פרויקטים רבים, כגון: איסוף תרומות לעמותות, ארגון יום אימוץ לכלבים ועוד. כיום היא רכזת מעורבות חברתית של השבט. כמו כן, שני מתנדבת במגן דוד אדום זה כשלוש שנים. בהיותה בחטיבה, עברה הכשרה במד”א ומאז היא מתנדבת בארגון בצורה פעילה וסדירה, מאיישת משמרות ולוקחת חלק בנסיעות חירום של אמבולנסים.

• דביר בן אשר
דביר, תלמיד כיתה י”ב בתיכון תורה ומדע, מתנדב במועצת הנוער העירונית מעל חמש שנים וכיום משמש כיו”ר המועצה. דביר מנהל את המועצה, מקים פרויקטים רבים למען הקהילה, מתנדב עם שורדי שואה, קשישים, בעלי מוגבלויות, משפחות מעוטות יכולת, משפחות החטופים ועוד. בנוסף, זו השנה הרביעית, מוביל דביר פרויקט להנצחת חללי צה”ל. לצד זאת, דביר מאייש תפקידים לוגיסטיים חשובים, כגון: גיוס כספים וניהול תקשורת מול העירייה. כל זאת הוא עושה בדרך אחראית ובוגרת.

• יעל פסקר
יעל תלמידת כיתה י”א בתיכון כצנלסון, עוזרת מאמנת של קבוצת חטיבה ב”כדורשת” ומדריכה בקן החדש של הנוער העובד והלומד. במסגרת מיזם “צו אזרחי” שהוקם בבית הספר בתקופת המלחמה, התנדבה יעל בהסברה לעולם, ריכזה את פרויקט התקשורת, יצרה קשר עם בתי ספר בחו”ל, במיוחד עם ארגנטינה והתנדבה בחמ”ל העירוני. כמו כן, יעל מייצגת את בית הספר בקבוצת ה”נוב”ה” (נוער בחזית ההסברה) הארצית של משרד החינוך. בעבר התנדבה יעל גם בקטיף וב”גלגלים של נתינה” בהרכבה ובתיקון כסאות גלגלים.

• אורי ריכטר
אורי תלמידת כיתה י”ב בתיכון אורט שפירא, מתנדבת בפרויקט “מחוברים” – פרויקט המסייע לשורדי שואה להתמודד עם תחושת הבדידות ועם אתגרי הטכנולוגיה. בהתנדבותה, נמצאת אורי בקשר רציף עם שורדי שואה, ומהווה דוגמה נפלאה “להליכה יד ביד” במסע המשותף עימם. אורי מלמדת ומדריכה את השורדים להשתמש בטאבלט ובמחשב, ובכך חושפת בפניהם את האפשרויות השונות שיש לאינטרנט להציע, לרבות נגישות למידע והעשרת תרבות הפנאי. כחלק מכך אף סייעה להם לשמר את הסיפור האישי שלהם ולהעבירו למוזאון “אנו”- מוזאון העם היהודי. בעבר התנדבה בתוכנית “הכוכבים של דולב” ו”באורח חיים בריא”.

• עופר לוין
עופר מתנדב באיחוד הצלה 12 שנה ובשלוש השנים האחרונות מנהל את סניף שרונים. לפני כן התנדב במגן דוד אדום 22 שנה כחובש. עופר פועל בתחום הצלת חיים כבר למעלה מ-30 שנה. בתפקידו כמנהל סניף שרונים, הוביל ופיתח את הסניף להיות מוקד פעילות חיוני, עם למעלה מ-70 מתנדבים, בהם רופאים, פרמדיקים וחובשים, המספקים סיוע ראשוני מציל חיים בכל שעה ושעה. במסגרת פרויקט “תן כבוד” מבקר עופר בהתנדבות קשישים בודדים לצורך בדיקת מדדים רפואיים, הפגת בדידות ויצירת קשרים חברתיים.

• הרב יעקב ישראל מזרחי
הרב מזרחי, ממקימי מפעל החסד “אשל בכפר”, מתנדב בו יום-יום מעל 13 שנה. בהתנדבותו, דואג יעקב לתפעול בית התבשיל להכנת עשרות ארוחות חמות מדי יום לנזקקים ובחגים לחלוקת סלי מזון למאות משפחות. בנוסף, מנהל את הפרויקטים הקבועים, חלוקת ציוד לחורף, חלוקת ערכות לתחילת הלימודים ועריכת ליל סדר ציבורי של “אשל בכפר”. הרב מזרחי, רב בבית כנסת עולי טורקיה, מעביר שיעורי מסורת לנוער ולמבוגרים, מכין תלמידים לעלייה לתורה ומעניק תשמישי קדושה. כמו כן, מארגן את פרויקט בר המצווה שבו הוא לוקח את נערים לכותל ועורך להם עלייה חגיגית לתורה. בנוסף יעקב מתנדב כחובש בארגון איחוד והצלה, בארגון “ידידים”, בתנועת הנוער “צבאות השם” ומלווה משפחות אבלות בשעתן הקשה ותומך בהן.

 

צילום אורית גז ברוקנטל

 

 

• אריק רומריוס צ’יקובני
אריק חובש רפואת חירום, מדריך לחינוך מיוחד ומדריך בתחום התמכרויות . מתנדב מעל 10 שנים ותורם לקהילה. אריק מתנדב כחובש במד”א וכמחלץ ביחידת החילוץ העירונית, משקיע זמן רב לשיפור יכולות היחידה, מתייצב לכל אירוע וזמין לכל קריאה. אריק נכון תמיד לסייע ולקחת חלק בהתמודדות העיר עם אירועי משבר ותורם רבות לביטחון תושבי העיר. בזמן מגפת הקורונה, במלחמת חרבות ברזל ובשגרה, אריק מלווה קשישים וקשישות לבדיקות רפואיות, עוזר בקניית תרופות ובכל מה שנדרש. בתחילת המלחמה התנדב בשדרות ועזר לפצועי המלחמה לאזרחים ולחיילים. הוא עובד בבית ספר אוסישקין כסייע לילדה ומעניק לה סיוע מעבר לשעות העבודה. כמו כן, מספק עזרה ראשונה מקצועית בהתנדבות לכל התלמידים בבית הספר בסבלנות ובמיומנות.

• ערן רשטיק
ערן ממקימי פרויקט “פותח את ידך” שהחל לפני כארבע שנים בו מחלקים בימי שישי אוכל חם ומאפים ל-87 משפחות נזקקות. ערן, בשיתוף עם חבריו, דואג לתרומות לרכישת מוצרים ואוכל, מגייס את חברי מועדון רוטרי להכנת האוכל ונהגים לשינוע. כמו כן, ערן וחבריו מחלקים בחגים ארגזי מצרכים ואוכל חם. בחודשים הראשונים של מלחמת חרבות ברזל, הם דאגו לחלק לחיילים ולמפונים כ-800 מנות אוכל, מצרכים ואביזרים לצבא. בנוסף, ערן דואג להשגת תרומה של שמיכות חמות וחלוקתן למשפחות עם בוא החורף. במסגרת ההתנדבות ערן יחד עם חבריו דאגו לשיפוץ שתי דירות של משפחות, שבראשן הורה עצמאי ואימצו משפחה נזקקת שמקבלת אוכל חם ומצרכים במהלך כל השבוע.

• שרה אברהם
שרה מתנדבת זה 17 שנה במועדון הגמלאים “עלייה” ומהווה חלק בלתי נפרד מצוות המועדון. בעבר התנדבה גם באקי”ם ובפנימיית רזיאל. היא מגיעה למועדון באופן קבוע ובזכות היצירתיות שלה וההיכרות רבת השנים עם קהל היעד, מעבירה בהתנדבות שיעורי אומנות מדהימים כבר שנים רבות. שרה מאמינה בחברות המועדון ומביאה את היכולות שלהן למקסימום. בנוסף עוזרת בהתנהלות היומיומית במועדון: הכנת אוכל, חלוקת תה, ארגון אירועים חגיגיים וכדומה. כשיש צורך ב”מורה מחליפה” במועדון, שרה תמיד מתגייסת באהבה ובשמחה ומעבירה פעילויות מעניינות לחברות המועדון. במסגרת חוג התיאטרון של המועדון, שרה אחראית על הקמת התפאורות והתלבושות להצגות, ועושה זאת במקצועיות רבה. במהלך המלחמה לקחה חלק משמעותי בפרויקט אומנות של המועדונים למען שחרור החטופים.

• ד”ר חני ברקת גלנצר
ד”ר ברקת הינה אשת חינוך שמתנדבת שנים רבות, חברה במועדון רוטרי כפ”ס והייתה נשיאת המועדון. במסגרת מועדון רוטרי מסייעת לנערים הזקוקים לעזרה בלימודים, תומכת בדירת נערות ללא עורף משפחתי וגם כותבת במגזין לנערות שמופק ע”י אשכול פיס. ד”ר ברקת מעבירה בהתנדבות הרצאות רבות במועדוני גמלאים, בבתי ספר ובכנסים שונים. כמו כן, במועדוני הגמלאים כיסופים ועליה, היא עורכת מסיבות והרמת כוסית בחגים, ואף כתבה יחד עם מספר גמלאים, את סיפור חייהם האישי על עלייתם וקליטתם בישראל, דבר אשר ריגש והעצים אותם רבות. בנוסף, מעבירה מעל 15 שנה בהתנדבות, שיעורים פרטיים לילדים עם מוגבלויות בארכיון בית הסופרים.

• רחל פתאל
רחל גמלאית צה”ל. כחברה במועדון רוטרי, רחל הובילה את “מיזם הרובוטיקה” בחטיבת הביניים אלון בעיר, יצרה שיתופי פעולה עם סניף רוטרי בארצות הברית, הייתה שותפה להקמת ועד שכונת עלייה וסייעה לתלמידים לאחר שעות הלימודים. רחל משמשת כנציגת ציבור בוועדת המכרזים העירונית, פעילה במסגרת מנהלת אזרחים ותיקים ולוקחת חלק פעיל ביחידת מודיעין אוכלוסייה (למד”א). רחל חברת הנהלת “צוות” כפר סבא, מקיימת קשר טלפוני רציף עם פורשי צה”ל, מעבירה הרצאות בתיכונים בפרויקט “שביל הארץ”, ממונה על קיומם של קורסי העשרה לחברי הסניף ומשמשת כנציגת הסניף בוועדות ארציות בארגון. בימי המלחמה סייעה למשפחות מפונים שהגיעו לכפר סבא, קיימה שיחות עם אזרחים ותיקים במסגרת הפרויקט “דורשים לשלומם”, לקחה חלק בפרויקט “חמים וטעים” שסייע למשפחות המגויסים וארגנה קבוצת נשות חברי צוות שסרגו כובעים לחיילים.

• איריס שחר
איריס מתנדבת ופעילה חברתית כל חייה. בנערותה הייתה פעילה בסניף הנוער העובד והלומד וסייעה בשיעורי עזר לעולים חדשים שידם אינה משגת. בנוסף, התנדבה מספר שנים בביטוח לאומי – בייעוץ לקשיש וסייעה במילוי טפסים לאנשים שאינם דוברי השפה העברית. כמו כן, התנדבה איריס בארגון ויצ”ו וניהלה את קבוצת הקשישים שנקראה ה”גיל הבכיר”. איריס הייתה חברה במועצת ארגוני המתנדבים ושותפה בוועדת החינוך בעירייה. איריס מתנדבת מעל ל-13 שנה ביד שרה, דואגת לקשרי קהילה ומתנדבת בכל מה שנדרש. בנוסף, לפני כחמש שנים החלה איריס להתנדב בארגון בני ברית-השרון וכיום מתנדבת בבני ברית-נעם. איריס אחראית על הטמעת והקניית ידע בתחום הדיגיטלי לגיל השלישי, ואף לקחה חלק בפרויקט “דורשים בשלומם”.

• מריאלה אלקין, יהודה דוד ודן נומרג
עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ייזמו והקימו מריאלה, יהודה ודן, מחנכים בתיכון כצנלסון, מיזם בשם “יום מילואים אזרחי – צו 8” – מיזם שעל פיו כל שכבה המירה יום לימודים ביום תרומה לקהילה.
הם הקימו יחדיו מאגר של מקומות התנדבות, כגון: עזרה לחקלאים, גיוס מצרכים לנזקקים, סיוע בבתי הספר ומכירת עוגות שהרווח ממכירתן נתרם לשיקום עוטף עזה. בזכות מיזם זה התלמידים לקחו חלק פעיל בהתנדבות ובסיוע לאחר, מעורבות אשר מעצימה את תחושת השייכות והאחריות לחברה. מריאלה יהודה ודן רואים בהתנדבות ערך מוביל בחייהם ואת הנתינה כאחד מערכי היסוד של החינוך. מתוקף אישיותם ותפקידם הם מחנכים ומגדלים דור להתנדבות, עשיה ולמעורבות חברתית.

• ד”ר טל מאייר
ד”ר טל מאייר הקים ומנהל בהתנדבות את יחידת הג’יפים העירונית מתחילת מלחמת חרבות ברזל ועד היום. ד”ר מאייר הצליח לגייס מעל50 מתנדבים ליחידת הג’יפים. יחידה זו מספקת שירותי בטחון חשובים לעיר, בעיקר באזורים בהם הסיורים הרגילים אינם יכולים להגיע. ד”ר מאייר מנהל את הקבוצה בצורה מקצועית ואחראית, דואג לארגון וסידור יומן מתנדבים, מארגן מפגשי הדרכה, הסברה וגיבוש לחברי היחידה ופועל בשיתוף עם הנהלת העיר כדי להבטיח תמיכה וסיוע ליחידה. יחסו האדיב והסובלני למתנדבים מאפשר לו להתמודד עם שאלות ולתת מענה לצרכים שונים בצורה חיובית ומקצועית. בזכות היוזמה וההתמדה של ד”ר מאייר פועלת היום בכפר סבא יחידת ג’יפים מצוינת שמחזקת את ביטחון תושבי העיר.

• רינה מעוז
רינה קוסמטיקאית בהכשרתה, יזמה והקימה עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל מרפאת כף רגל בשטחי הכינוס בעוטף עזה. רינה נסעה לדרום הארץ יום יום לטפל בכפות רגליהם של חיילים שיצאו להפוגה, לאחר לחימה ממושכת בעזה. החיילים קיבלו טיפול מסור ואיכותי, וזה לאחר ימים ושבועות שלא חלצו נעלים. תחילה רינה התנדבה לבד, אך עם הזמן גייסה 20 קוסמטיקאיות נוספות למיזם. כחברה בליגת מאמאנט, מתנדבת רינה בחלוקת סלי מזון, בסיוע לבני נוער במצבי סיכון וכמו כן סייעה גם בתקופת הקורונה בכל הנדרש. רינה כאחות שכולה מתנדבת בעמותת “משפחה אחת” – עמותה אשר מלווה נפגעי טרור ומשפחותיהם, מחלקת משלוחי מנות למשפחות שכולות ועושה טיפולי פדיקור לאלמנות ולאימהות שבניהן שוהים במחלקות שיקום.

• סימונה עלי רז
סימונה היא אחת ממנהלות “העוגן למשפחות המילואים” – מערך התנדבותי הפועל ברחבי הארץ ומסייע למשפחות בהן בן או בת הזוג התגייסו למילואים ולכוחות ההצלה במלחמת “חרבות ברזל”. סימונה מלווה באופן אישי משפחות רבות בעיר ועוזרת להן בכל צורך שעולה בהתנהלות היומיומית ובקבלת מענה מדויק עבור צרכיהן. סימונה יוצרת קשרים עם ארגונים בקהילה ומעודדת שיתופי פעולה כדי לעבות את המענה למשפחות. כחלק מהתנדבותה סימונה אף מכינה ומשנעת עוגות מדי יום שישי לביתם. בנוסף, סימונה מתנדבת במיזם “סירי אהבה” – מיזם המחבר בין מאות בשלנים לבין משפחות בעורף שזקוקות לעזרה. דרך מקום עבודתה, מתנדבת סימונה גם באריזת ובחלוקת מזון לנזקקים, ובימי הקורונה סייעה לתושבי העיר בכל צורך שעלה.

• עזריאל אונריך
עזריאל מתנדב כל חייו בצניעות ובסתר ומסייע למאות משפחות נזקקות בעיר. עזריאל יו”ר ועדת “קמחא דפסחא” וחבר ועדה כ- 60 שנה. ממשיך את מפעל חייו של אביו ומדי שנה מתרים עסקים, ארגונים ואנשים פרטיים בבתי כנסת ומחלק תווי קנייה לנזקקים בעיר כדי שיוכלו לקיים את סעודת חג הפסח. זה 29 שנים הינו יו”ר ההנהלה המתנדבת בחברה קדישא, 14 שנה מלמד תלמוד קבוצת גמלאים שלוש פעמים בשבוע וכן מבקר בקביעות חולים בבית החולים מאיר בעיר. 37 שנה מתפקד כגזבר ויו”ר “אליצור” כפר סבא, עמותה המאגדת בני נוער בפעילות ספורטיבית חינוכית וב-10 השנים האחרונות משמש כחבר ועדת הספורט העירונית. 40 שנה מתנדב בקרן “הבנים” כיו”ר בקופת גמ”ח (הלוואות ללא ריבית), מסייע במשרד ובקבלת קהל. מעל 20 שנה חבר הנהלה בעמותת “הזן את הכל” ומסייע גם בחלוקת סלי מזון לנזקקים. במשך 9 שנים היה אחראי עזריאל על “לימודי יום שישי” לנשים ולגברים בבית הכנסת “זיכרון קדושים”, שם ניתנו הרצאות ברמה אקדמאית בנושאי יהדות ומחשבת ישראל בשיתוף המחלקה למורשת ישראל. בעבר לימד במשך חמש שנים את פרשת השבוע, תנ”ך ותלמוד בחוג “לומדים” במועדון “בני ברית”. עזריאל מהווה דוגמה ומופת להתנדבות רבת שנים ורחבת היקף. ההתנדבות היא דרך חייו ונר לרגליו.

תגובות

תגובות