טור אישי של מצטיינת מח”ט יהודה מהעיר כפר סבא, נועם בר און

שמי נועם בר און בת 19 מכפר סבא, בוגרת תיכון הרצוג במגמת סייבר. לאורך כל השנים השקעתי במחול ואני בוגרת הקונסרבטוריון העירוני בכפר סבא.
אני האחות הבכורה בבית ויש לי 2 אחים קטנים, אורי בן 17 ועידו בן 10
התגייסתי ב1.1.23 לתפקיד סמב״צית חי״ר ולאחר טירונות וקורס בג׳וליס הגעתי עם חברות מהקורס לחטמ״ר יהודה שבחברון שם אני משרתת כסמב״צית הגמ״ר.

סמב״צית מקומה בחמ״ל ומנהלת את האירועים ואת המידע בגזרה מהדבר הכי קטן להכי גדול. מדברות עם הגדודים שתופסים קו, המשטרה, משרד הביטחון, המוקד האזרחי ולכל דיווח מהכי קטן לאירוע מקפיצה את הכוחות לשטח. במקביל מנהלת את התמונות מצב ואחראית על הפצתן בקשר הצבאי. אנחנו עושות משמרות של 12 שעות עבודה 12 שעות מנוחה. מה שאומר שתמיד יש מישהי זמינה בכל שעה ביום.

רגע משמעותי שלי בשירות היה בפיגוע בחברון, 2 פיגועי דריסה שקרו יום אחרי יום בדיוק באותה שעה. הראשון בפילבוקס 650 והשני בצומת אלפוואר, ושניהם, לעבר כוחות של צה״ל. אכלנו צהרים  ופתאום ההכרזה בקשר, פחדנו לגלות אם יש פצועים ומה מצבם כי ידענו שזה החלק הכי קשה, לנתק את הראש מהלב. גם אם כואב וקשה עדיין צריך להישאר בפוקוס חד ממוקד ולעשות את מה שאנחנו פה בשבילו.
בהמשך דרכי אני רוצה לצבור כמה שיותר חוויות וחברים, לטייל בעולם ולהתחיל ללמוד.

ה7.10. יום נורא, באותו הרגע הייתי במשמרת לילה, באזור 6:30 התחלנו לקבל דיווחים על בומים, שמיעות ירי, ולא הבנו מה קורה, התחברנו לאינטרנט וראינו שמדינת ישראל קורסת ישר חשבתי על החברות שלי הסמבציות בנחל עוז, באוגדת עזה זו תקופה קשה שמלווה בדאגה ובחרדה לחברים. בסופו של יום אין לנו ארץ אחרת ותמיד צריך לזכור מי אנחנו ולהמשיך לשמור על הבית

 

תגובות

תגובות