14 שנות מאסר למטפל במעון חוסים “כפר בני ציון”, המואשם במאות מקרי התעללות

בית משפט המחוזי מרכז קיבל את עמדת פרקליטות המדינה וגזר הבוקר 14 שנות מאסר על נאשם, (24) תושב קלנסווה, בגין עבירות רבות של התעללות בחסר ישע ותקיפה בחדי אחראי הגורמת חבלה של ממש, אותן ביצע במסגרת עבודתו כמטפל במעון החוסים “כפר בני ציון”.

הנאשם הורשע במאות מקרים של התעללות, שנעשו באופן יומיומי ושגרתי, בכ-17 חוסים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים אשר הופקד על טיפולםנוסף על עונש המאסר, סלאמה גם ישלם לנפגעים פיצוי בסך 150,000 ₪.

הנאשם עבד בין השנים 2017-2022 כמטפל במעון החוסים “כפר בני ציון” ונמנה עם צוות אשר הופקד על טיפול בכ-17 דיירים בגילאי 20-50, בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים המאופיינים בין היתר במוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם, אפילפסיה ועוד. מתוקף תפקידו כמטפל במעון, היה עליו לדאוג לצרכיהם היומיומיים של החוסים, לרבות האכלה, קילוח והלבשה.

בכתב האישום, אשר הוגש על ידי עו”ד מיטל אילן מפרקליטות מחוז מרכז, מפורטים 17 אישומים לפיהם, במאות הזדמנויות שונות במהלך עבודתו במעון, התעלל פיזית ונפשית בחוסים, באופן יומיומי ולאורך כל שעות היממה. בין היתר, היכה את החוסים נמרצות בראשם ובגופם, הטיח אותם בחוזקה למיטות ולספות, סטר להם בפנים, גרר אותם בכח בבגדיהם, דחף אותם באמצעות מוט של מגב ועוד.

באחד המקרים, הצית אש והצמידה לפיו של חוסה ולאחר מכן קרבה גם בצמוד לאיבר ממינו. במקרים אחרים הטיל מימיו על מיטות חוסים. כמו כן נהג הנאשם לצבוט את החוסים, לנשוך אותם, לאחוז באיבר מינם ולהצליף בגופם באמצעות כבל.עוד תואר בכתב האישום כיצד בעט הנאשם בגופם של החוסים, דרך עם רגליו על ראשם וחנק אותם תוך שהוא מקשה עליהם לזוז ולנשום. בחלק מן המקרים המפורטים ביצע הנאשם את העבירות כשהוא לבדו ואילו במקרים אחרים בנוכחות ואף בהשתתפות מטפלים נוספים במעון.

בהכרעת הדין הורשע הנאשם בריבוי עבירות של התעללות בחסר ישע על ידי אחראי, תקיפת חסר ישע הגורמת חבלה של ממש בידי אחראי, ותקיפת סתם. כאמור הבוקר גזר בית המשפט את דינו והשית עליו 14 שנות מאסר, לצד עונש מאסר על תנאי ופיצוי לנפגעים בסך 150,000 ₪.

תגובות

תגובות