איך מגישים פנייה אל בית הדין לעררים הגשת ערר

עבור אלו שמגישים לראשונה פנייה אל בית הדין לעררים הגשת ערר נסביר שזהו בית הדין שאחראי לפקח על ההחלטות של רשות האוכלוסין וההגירה. אם אתם מבקשים לערער על החלטה שהתקבלה בדבר מתן אשרת שהייה או קביעת מעמד בישראל לאזרח זר – יש להגיש את הפנייה אל בית הדין לערערים. בישראל פועלים כיום 4 בתי דין לערערים באזור ירושלים, המרכז, הדרום, הצפון. בין הדין לערערים עוסק באשרות עבודה, אשרות תייר, מעמד בני זוג זרים, מעמד קטינים, איחוד משפחות, בקשות למקלט מדיני. 

כיצד מגישים בקשת ערר?

את בקשת הערר נגיש בעקבות סירוב של רשות האוכלוסין וההגירה לבקשה שהוגשה. פנייה אל בית הדין לעררים הגשת ערר כרוכה בתשלום אגרה של כ-700 שקלים. יש להגיש את הבקשה אל אחד מארבעת בתי הדין לערערים בהתאם לאזור השיפוט בו ניתנה ההחלטה עליה אתם מבקשים לערער. שימו לב, יש להגיש את בקשת הערר בתוך 30 יום ממועד קבלת ההחלטה. חשוב להבהיר שמדובר בהליך משפטי לכל דבר, מעורבות של עורך דין משרד הפנים עם ניסיון נדרשת. יש לנהל את ההליך כולו בהתאם לתקנות וסדרי הדין עם דגש על הגשת מסמכים ודרישה להגעה את בית הדין. 

התנהלות אל מול בית הדין לעררים הגשת ערר – איך מתקבלות החלטות?

התפקיד העיקרי של בית הדין לעררים הוא בבדיקה יסודית של ההחלטות שהתקבלו על ידי רשות ההגירה והאוכלוסין. בית הדין לעררים הגשת ערר מוודא שההחלטה שהתקבלה תואמת את חוקי מדינת ישראל ואת הראיות. בית הדין בוחן שוב את כל המסמכים ואת השיקולים שהובילו לקבלת ההחלטה. על מנת להגדיל באופן משמעותי את הסיכויים לשינוי ההחלטה של רשות ההגירה והאוכלוסין נדרש עורך דין מנוסה ובקיר בפסיקות של בית הדין לעררים. 

סמכויות של בית הדין לעררים

  1. חוק האזרחות – מדינת ישראל קובעת תקנות ברורות לקבלת אזרחות ישראלית, בית הדין לערערים מוסמך לאשר או לשנות סירוב של רשות ההגירה למתן אזרחות ישראלית לאזרח זר. 
  2. מניעת הסתננות – החוק למניעת הסתננות נועד למנוע כניסה של זרים לשטח ישראל ללא אשרה. העונש הצפוי על הסתננות הוא גירוש, שהייה במתקן כליאה ועוד. 
  3. מעמד אזרחי – מתן אשרות שהייה, כניסה לישראל עם אשרה הומניטארית, דיון חוזר בבקשות שקבלו סירוב ממשרד הפנים. 

בית הדין דחה את הערר – מה אפשר לעשות?

ערעור על פסקה של בית הדין לעררים ניתן להגיש בתוך 45 יום ממועד קבלת ההחלטה. את הערעור מגישים את בית המשפט המחוזי, התיק ינוהל על ידי שופט שמתמחה במשפט מנהלי. החוק אינו קובע חובת ייצוג משפטי בכל הגשת ערר, אך כל התנהלות אל מול בית הדין לעררים ללא עורך דין משרד הפנים אינה מומלצת. ההחלטות שמתקבלות בבית הדין לעררים צפויות להשפיע על המשך חייכם, אין להקל ראש בחשיבות ההליך. 

תגובות

תגובות