אטרקציות לילדים בצפון

מה ילדים אוהבים? להתחפש? לפתור חידות? להתנסות בנסיעה מאתגרת בשטח? לא משנה מה הילדים שלכם יעדיפו, אזור הגליל שופע אטרקציות שיכולות להתאים גם לילדים שלכם ולספק לכולכם חוויה משפחתית כיפית ומלכדת. 

לא קשה למצוא מקומות לטייל בצפון עם ילדים, ובעיקר מקומות שמציעים אטרקציות מיוחדות שילהיבו את הילדים שלכם. הנה שתי דוגמאות:

ביקור באחוזת דוברובין – הזדמנות לחזור לעבר

ביקור באחוזת דוברובין, הממוקמת ברחוב ׳דרך השמורה׳, במושבה יסוד המעלה. הביקור הוא כמו טיול במנהרת הזמן שיחזיר אתכם אל ימי העלייה הראשונה ויאפשר לכם הצצה לחייה של משפחת האיכרים מקהילת הסובותניקים שהתגיירה עלתה לארץ והקימה את האחוזה. כאן תוכלו ליהנות מסיור מרתק ומודרך בחדרי המגורים המשוחזרים ובמטבח המאובזר כאילו הזמן קפא על שמריו, ולראות סרטון קצר המתאר את השנים הראשונות של המושבה.

טיול במרחבי אחוזת דוברובין הוא הזדמנות ללמוד על המקום ועל ההיסטוריה שלו, לדמיין שזה עתה נחתתם בשנת 1883 וליהנות מפעילויות מדליקות, מלמדות ומרגשות, כמו:

  • חדרי בריחה במרחב האחוזה – משחק משפחתי מדהים המתאים במיוחד לילדים מעל גיל 6, ומציע לכם ׳מרחב בריחה׳ באחוזה רחבת ידיים הכוללת מספר חדרים, חצר רחבה ובאר מים הלוקחים חלק בפיצוח הצפנים והחידות הקשורים בהקמת האחוזה. בכול תחנה תוכלו להיעזר בטבלטים ובפאזלים, ליהנות מתלבושות תקופתיות ואמצעים אחרים שיעזרו לכם לפצח את החידה.
  • מוזיאון אחוזת דוברובין – האחוזה הקסומה הוקמה בסיועו של הברון רוטשילד, והיום היא פתחה את שעריה לרווחה בפני המבקרים. האחוזה עצמה היא מוזיאון מדהים ומרגש המורכב מהעמק הירוק ומהמבנים הקסומים והעתיקים המקיפים את חצר האחוזה.
  • אטרקציות חלוציות – מדובר בסיור מודרך בחדרי האחוזה מלווה בסיפורים מרתקים על ראשית ההתיישבות, כולל הזדמנות לילדים להתנסות בחיים שאפיינו את שגרת היומיום של החלוצים באותם ימים, כמו עשיית כביסה של פעם או טחינת חיטה. בנוסף, תוכלו לשחק במשחקים הקשורים לאחוזה, כולל משחקי זיכרון, משחקי ריצפה, תשבצים, דפי צביעה ובעיקר אפשרות להיכנס לדמויות החלוצים מהעבר בעזרת תלבושות מקסימות של פעם.

טיול רייזרים ברמת הגולן – Go Golan

חברת טיולי השטח, Go Golan, מציע לכם טיול רייזרים סוחף ובלתי נשכח בשטחי הפרא של רמת הגולן.

החברה מציעה סוגי מסלולים שונים וברמות שונות, ממסלול רגוע מאוד ועד למסלול אקסטרים מאתגר. במהלך הסיור תהנו מהזדמנויות לעצור בנקודות תצפית קסומות המשקיפות על הכינרת, על נחלים ומפלים שוצפים ועל בריכת הקצינים. תוכלו להתאים את הטיול לצרכי הילדים שלכם, ולכלול בחוויה גם ארוחה מפנקת (בוקר, צוהריים או ערב), פעילות מודרכת בשטח, ציוד לינה בשטח ועוד.

בואו לבחור את מסלול הנסיעה לפי דרגת הקושי המתאימה למשפחה שלכם, ונתחיל מהקל אל הקשה:

מסלול נוף כנרת – דרגת הקושי: קל מאוד, משך הטיול כשעה ורבע.

הטיול יוצא מגבעת יואב ובמהלכו תסעו לאורך שביל הגולן עד שתגיעו למצוק המזרחי של הכנרת. 

מסלול המצפים – דרגת קושי: קל, משך הטיול כ-45 ד׳.

מגבעת יואב תיסעו ברייזר לכיוון המצוק המזרחי של הכנרת, שם תשתלבו בשביל הגולן ותמשיכו בנסיעה לאורך המצוק, עם עצירה ב-3 נקודות תצפית מקסימות.

מסלול עין אי״ה – דרגת קושי: בינוני, משך הטיול כשעתיים.

מגבעת יואב תיסעו לכיוון המצוק המזרחי של הכנרת. בדרך תעצרו בנקודות תצפית מרהיבות, תמשיכו לשביל הגולן, ותתחילו בנסיעת שטח אתגרית.

מסלול נחל סמך – דרגת קושי: קשה, משך הטיול כ-3.5 שעות.

נסיעת שטח אתגרית כוללת עצירה בנקודות תצפית על הנוף הקסום באזור ונסיעה במעברי מים. המסלול מתאים רק לנהגי שטח מנוסים.

תגובות

תגובות