תקציב עיריית כפר סבא, יעמוד על כ-1,149 מיליארד שקל – עלייה של כ-107 מיליון שקלים לעומת שנת 2023

תקציב העירייה לשנת 2024 בסימן תקציב חירום לאומי: על רקע הלחימה המתמשכת ואתגרי המשק בישראל, אושר בוועדת הכספים העירונית – 1.149 מיליארד שקלים ולצידו תקציב פיתוח ע”ס 285 מיליון שקלים

תקציב 2024, כולל השקעה נוספת לשמירה על ביטחון התושבים, כ-513 מיליון שקלים, המהווים כ-45%, יוקדשו לחינוך, והשקעה משמעותית אושרה בכלל השירותים להעלאת איכות חיי התושבים

ועדת הכספים העירונית אישרה ברביעי 31/7/2024, את תקציב העירייה לשנת 2024 – תקציב בסימן מצב החירום הלאומי ובצל המלחמה המתמשכת, האתגרים הרבים לאורך החודשים האחרונים מאז שבת ה-7 באוקטובר והוצאות הביטחון והחירום לאורך השנה – שהוגדלו בהתאם לצרכים ומתוך מטרה לדאוג לביטחון תושבות ותושבי העיר. אישור התקציב, כביתר הרשויות בישראל, התעכב עקב המלחמה ועקב הבחירות לרשויות המקומיות הוצג הערב לקואליציה.

תקציב העירייה לשנה זו, המהווה בשורה בשורת נושאים שבראשם החינוך, יעמוד על כ-1,149 מיליארד שקל – עלייה של כ-107 מיליון שקלים לעומת שנת 2023.
כחלק ממדיניות העירייה, הצבת החינוך בראש סדר העדיפות, יעמוד תקציב החינוך הכולל על סכום של כ-513 מיליון שקלים, עלייה של כ-46 מיליון שקל לעומת השנה שעברה – כאשר תקציב זה, המהווה כ-45% מסך התקציב העירוני, כולל בין היתר השקעה בתוכניות פדגוגיות, ביטחון מוסדות חינוך ועוד.

תקציב הביטחון הוגדל אף הוא בכ-8 מיליון שקלים לעומת השנה שעברה ועומד על כ-48 מיליון ש”ח כאשר רק מאז פרוץ המלחמה ובשל המצב הביטחוני, השקיעה העירייה עשרות מיליוני שקלים בתגבור כוחות ואמצעי הביטחון, לרבות התקנת עשרות מצלמות אבטחה חדשות ותאורה היקפית, שערי ביטחון חשמליים, הגדלת יחידת האופנועים העירונית ועוד.
גם תקציבי חזות העיר, הניקיון והתברואה בעיר לצד תקציב הרווחה הוגדלו, וזאת לצד קיצוץ משמעותי בתקציב האירועים העירוני.

יש לציין עוד, כי לצד התקציב השוטף, יובא לאישור גם תקציב הפיתוח העירוני, הכולל השקעה חסרת תקדים של כ-285 מיליון שקלים לפיתוח העיר, עם דגש על תשתיות תחבורה, בניית מוסדות חינוך וחינוך למדעים. בין התחומים המרכזיים שזכו להקצאת משאבים הם בנייה ושיפוץ מוסדות חינוך עם השקעה של 70 מיליון שקלים. הכוללים גם את בניה ופיתוח מרכז המדעים האזורי בשיתוף עם מכון ויצמן ומרכז שוורץ-רייסמן, 20 מיליון שקלים בשנתיים להקמת אולם כדורסל חדש, 30 מיליון שקלים להקמת מבנה משולב לחינוך ופנאי, 4 מיליון שקלים לשדרוג וחידוש כבישים ועוד.

ראש העיר, רפי סער: “השנה האחרונה הייתה ועודנה שנה מורכבת ומאתגרת במיוחד עבור מדינת ישראל. אירועי ה-7 באוקטובר והמצב הביטחוני הציבו אתגרים משמעותיים בפני המשק והרשויות המקומיות. הצלחנו להתגבר על מכשולים רבים ואתגרים, וזאת בזכות ניהול אפקטיבי וחשיבה יצירתית, ששמרו על המשך התפתחותה של העיר, חיזוק הביטחון ומתן שירות מיטבי לתושבינו. היעד המרכזי שהצבתי לעצמי ולצוות העירייה לאורך השנים הוא שיפור וייעול השירותים הניתנים לתושבים, תוך שמירה על איזון תקציבי ועמידות פיננסית של העירייה, כולל בעיתות חירום ומשבר”.

 

תגובות

תגובות