תקציב עיריית כפר סבא אושר בצל המלחמה ובסימן תקציב חירום לאומי: יותר השקעה בכל תושב

מועצת העיר כפר סבא אתמול, רביעי 21/8/2024, את תקציב העירייה לשנת 2024 – תקציב בסימן מצב החירום הלאומי ובצל המלחמה המתמשכת, האתגרים הרבים לאורך החודשים האחרונים והוצאות הביטחון והחירום לאורך השנה.

תקציב העירייה השוטף לשנה זו, המהווה בשורה בשורת נושאים שבראשם החינוך, יעמוד על כ-1,149 מיליארד שקל – עלייה של כ-107 מיליון שקלים לעומת שנת 2023.
כחלק ממדיניות העירייה, הצבת החינוך בראש סדר העדיפות, יעמוד תקציב החינוך הכולל על סכום של כ-513 מיליון שקלים, עלייה של כ-46 מיליון שקל לעומת השנה שעברה – כאשר תקציב זה, המהווה כ-45% מסך התקציב העירוני, כולל בין היתר השקעה בתוכניות פדגוגיות, ביטחון מוסדות חינוך ועוד.

יש לציין כי ההשקעה העירונית פר תושב עומדת על סכום של 10,281 שקלים, עלייה של כ-2,500 שקלים בחמש השנים האחרונות, כאשר על פי נתונים שפורסמו – גדולה ההשקעה העירונית פר תושב של כפר סבא בכ-1,000 שקלים לעומת רשויות אחרות. זאת לצד ההשקעה העירונית פר תלמיד, העומדת כיום על כ-22 אלף שקלים – תקציב הגדול במאות שקלים לעומת רשויות בדירוג סוציו-אקונומי דומה, ואשר עלה בכ-5,000 שקלים בחמש השנים האחרונות.

תקציב הביטחון הוגדל אף הוא בכ-8 מיליון שקלים לעומת השנה שעברה, כאשר רק מאז פרוץ המלחמה ובשל המצב הביטחוני, השקיעה העירייה עשרות מיליוני שקלים בתגבור כוחות ואמצעי הביטחון, לרבות התקנת עשרות מצלמות אבטחה חדשות ותאורה היקפית, שערי ביטחון חשמליים, הגדלת יחידת האופנועים העירונית ועוד.
גם תקציבי חזות העיר, הניקיון והתברואה בעיר לצד תקציב הרווחה הוגדלו באופן משמעותי, וזאת לצד קיצוץ משמעותי בתקציב האירועים העירוני.

לצד התקציב השוטף, אושר גם תקציב הפיתוח העירוני, הכולל השקעה חסרת תקדים של כ-285 מיליון שקלים לפיתוח העיר, עם דגש על תשתיות תחבורה, בניית מוסדות חינוך וחינוך למדעים. בין התחומים המרכזיים שזכו להקצאת משאבים הם בנייה ושיפוץ מוסדות חינוך עם השקעה של 70 מיליון שקלים. הכוללים גם את בניה ופיתוח מרכז המדעים האזורי בשיתוף עם מכון ויצמן ומרכז שוורץ-רייסמן, 20 מיליון שקלים בשנתיים להקמת אולם כדורסל חדש, 30 מיליון שקלים להקמת מבנה משולב לחינוך ופנאי, 4 מיליון שקלים לשדרוג וחידוש כבישים, הקמת מבנה קבע לקריה הדמוקרטית ועוד.

יש לציין, כי לאורך חמש השנים האחרונות הפכה כפר סבא לבירת העסקים של אזור השרון ומשכה אליה חברות מובילות במשק הישראלי – ביניהן חברת מטריקס, חברת ההייטק הגלובלית parallel wirelless , חברת סודה-סטרים, נקסט אינשורנס, פינסטרה ישראל וסגמנט.
מניתוח נתוני תמהיל הכנסות העירייה מארנונה מעסקים, עולה כי במהלך חמש השנים האחרונות, בזכות כניסתן של חברות רבות לעיר והגדלת מקומות התעסוקה לתושבים במקביל, גדל שיעור ההכנסות מארנונה עסקית באופן ניכר.

 

ראש העיר, רפי סער: “השנה האחרונה הייתה ועודנה שנה מורכבת ומאתגרת במיוחד עבור מדינת ישראל. אירועי ה-7 באוקטובר והמצב הביטחוני הציבו אתגרים משמעותיים בפני המשק והרשויות המקומיות. הצלחנו להתגבר על מכשולים רבים ואתגרים, וזאת בזכות ניהול אפקטיבי וחשיבה יצירתית, ששמרו על המשך התפתחותה של העיר, חיזוק הביטחון ומתן שירות מיטבי לתושבינו. היעד המרכזי שהצבתי לעצמי ולצוות העירייה לאורך השנים הוא שיפור וייעול השירותים הניתנים לתושבים, תוך שמירה על איזון תקציבי ועמידות פיננסית של העירייה, כולל בעיתות חירום ומשבר, הובלה של חינוך מצוין לילדינו, חיזוק החוסן הקהילתי והאישי של כל תושבת ותושב – וכך נמשיך לעשות ולפעול למען רווחת תושבינו, קידום העיר ומיצובה בצמרת הערים בישראל. אני מודה לצוותים המקצועיים על עבודתם בהכנת התקציב ומתן שירות מצוין לתושבינו”.

כל חברי המועצה תמכו ואישרו התקציב להוציא סיעת הדר לביא ואורן כהן נציג הליכוד

“אם יש משהו חסר אחריות זה לא לאשר את התקציב”

2 נשים בלטו בערב ישיבת אישור התקציב. וגבר אחד. 2 חברות מועצה וחבר מועצה אחד

הראשונה היא אוסנת ספורטה, חברת האופוזיציה המוערכת ( המתמודדת לראשות העיר) שהצביעה בעד כל סעיפי התקציב ותמכה בו. מתוך הבנה שהמצב מצריך איחוד ותמיכה ופחות פילוג בעת הזו. ובעיקר מתוך הבנה שגזבר העירייה שקד על תקציב נכון ועמל עליו עם צוותו חודשים רבים.

חברת הקואליציה שלי סבר

השניה היא חברת הקואליציה שלי סבר, שלא חששה לומר בקול רם דעתה גם על התנהלות האופוזיציה “תודה רבה מקרב הלב לכל הצוות המקצועי שעמל על התקציב, ליובל מנכ״ל העיריה ולצחי הגזבר וליועצים המשפטיים ולמבקר העיריה.
אני רוצה לומר לכל שאר חברי המועצה שאולי התבלבלו ושכחו שאנחנו כבר 10 חודשים במלחמה, המלחמה לא הסתיימה.
זה שאנחנו כאן יכולים לשבת בכפר סבא ולא במקלט ולאכול עוגיות ולשתות קפה ואחר כך ללכת הביתה ולצפות ברוקדים עם כוכבים
זה כי אנחנו פריווילגים ואנחנו גרים אמנם על קו התפר אך באופן יחסי לא מרגישים את המלחמה ואם יש משהו חסר אחריות זה לא לאשר את התקציב. המלחמה עדיין לא הסתיימה. תקציב 24 שמאושר רק עכשיו בעירית כפר סבא הוא לא חריג ולא יוצא דופן מהרבה מאוד רשויות אחרות שביקשו להגיש את התקציב מאוחר. זה באישור משרד הפנים ולא משהו שהמצאנו ואנחנו עומדים בלוחות הזמנים.

התקציב שומר על כפר סבא כעיר איתנה והוא תקציב אחראי שקול וקמצני. כראוי לעיר במלחמה. יש בו גם התייעלות ארגונית כלכלית.
גם אם יש קיצוצים בסעיפים מסוימים כל קיצוץ הוא כואב ויחד עם זאת מדובר בתקציב אחראי ששומר על כפר סבא כעיר איתנה.
אנחנו חייבים לאשר את התקציב הזה וכל אחד ואחת מחברי המועצה יש לו אחריות אישית. כל מי שיבחר להצביע נגד וחלילה מכך לא יעבור התקציב בזמן כפי שקבע משרד הפנים הוא אחראי. אני רוצה לחזור על דברי בקול רם וברור: מדובר על תקציב אחראי שקול ענייני
ששומר על כפר סבא עיר איתנה ויציבה שמסוגלת להתמודד עם האתגרים שעוד נכונו לנו. המלחמה לא הסתיימה ויש לנו עוד הרבה לעשות. ובכל הקשור לחזון חלומות והגשמת שאיפות ומטרות לא הסתיימה הקדנציה באישור תקציב זה.
ברגע שיאושר התקציב הזה כבר מתחילים לעבוד על שנת 25.
“המציאות היא זאת ולמרות שקשה עלינו להיות מאחורי העיריה בנקודה זו, גם אם באופוזיציה נורא מאוכזבים שהפסדתם בבחירות זה לא הזמן לסגירת חשבונות. גם האופוזיציה יכולה לגלות אחריות ולקבל את תוצאות הבחירות. אני רואה בהצבעה אחריות אישית
לא סתם הצטרפתי לבחירות ולא סתם אני יושבת פה בשולחן. אין שום סיבה בעולם שלא לאשר את התקציב הזה ואנחנו ממשיכים את העבודה שלנו. יש לי עוד מלא חלומות להגשים בחינוך בתרבות בביטחון ובאומנות ואין לי ספק קל שבקלים שזה יקרה”.

 

ספורטה

 

מי שלא הפסיק להפריע בישיבת המועצה היה חבר המועצה דן בן יהודה אשר אף התעמת עם הקהל שגער בו. צפו בסרטון עד סופו כאן.

יצוין כי לא עזרו ניסיונותיהן של חברות סיעתו להשתיק אותו, אך כאמור ללא הועיל

הדר לביא יו”ר הסיעה סירבה להגיב.

תגובות

תגובות