מוזאון כפר סבא בסדרת הרצאות מרתקת, על אוספי ארכיאולוגים מהמוזאונים המסקרנים בעולם

מוזאון כפר סבא יוצא בימים הקרובים בסדרת הרצאות מרתקת, במסגרתה יוכלו תושבות ותושבי העיר לסייר ולהתרשם מאוספי הארכיאולוגיה של המוזאונים המסקרנים בעולם – בהדרכת האוצרת, החוקרת והמרצה, כנרת זוהר–להב.
בכל מפגש, שיתחיל בביקור חופשי בתערוכה הארכיאולוגית של מוזאון כפר סבא ואשר יתקיים באולם הספרייה העירונית, יתקיים מסע וירטואלי מודרך לאוסף מוזאון מוביל, שיכלול תרבויות קרובות ורחוקות ועולמות תוכן חדשים.

המפגש הראשון בסדרת ההרצאות יתקיים בתאריך 11/9/2024 ויעסוק במוזאון המצרי הגדול, מוזאון הגיזה – מוסד ריכוז ותיעוד האוסף הציבורי הגדול ביותר לתרבות מצרים העתיקה, אשר נפתח בשנת 2023, ומאפשר חשיפה ראשונה לעשרות אלפי פריטים מתקופת מצרים העתיקה – בין היתר אוסף ממצאי הקבר של תות ענח’ אמון.

המפגש שני יציג את ממצאי המוזאון הבריטי שבלונדון, המתעד שני מיליון שנים של היסטוריה אנושית ויותר מ-9,000 חפצים. הממצאים נאספו בחפירות ובכיבושים של בריטניה הגדולה, ונאצרו תחת קורת גג אחת, כאשר המוזאון\ על אוספיו\ משמש חלון ראווה לייצוג עוצמתה ושליטתה העולמית של האימפריה הבריטית.
המפגש השלישי יפגיש את באי המפגש עם מוזאון ספינות הוויקינגים בנורבגיה, הכולל שרידי ספינה משנת 800 לספירה לערך, שנתגלתה בחפירות במפרץ אוסלו ואשר חושפת את אורח חייהם של אלילי הצפון. אחת התגליות המרתקות בממצאים היא שלד של אישה שנמצא באתר קבורה של מלכה מקומית, שמוצאה מפרס.
המפגש הרביעי, אשר יחתום את סדרת ההרצאות, יעסוק בארמונה של המלכה קליאופטרה, שצלל למצולות מפרץ אלכסנדריה בשנת 365 לספירה ומאפשר הצצה לעולמה של המלכה שהיוותה השראה לסרטים רבים.

לרכישת כרטיסים: https://kfar-saba-museum.org/product/arch_lectures/

תגובות

תגובות