מציינים אירועי השבעה באוקטובר: כפר סבא מתאחדת בתערוכה ייחודית עוטפת זיכרון וכאב

לקראת יום השנה הראשון לאירועי ה-7 באוקטובר, עיריית כפר סבא יזמה מתחם זיכרון ייחודי, שיכלול תערוכה ומייצג אור קולי שיוצג במתחם העירייה ברח’ ויצמן 135. המתחם ישמש כזירה להבעת כאב והנצחה, ויהיה פתוח לציבור החל מהשעה 19:30 ועד השעה 23:00.

במסגרת המתחם, יוצג מיצג אור קולי מיוחד, שיתפרס על כל הבניינים במתחם העירייה. המיצג יתמקד בהבאת סיפוריהם האישיים של הנרצחים, החללים והחטופים – ביניהם בני ובנות העיר כפר סבא, שנרצחו באותה שבת שחורה, חללי העיר שנפלו בהגנה על המולדת והחטופים תושבי העיר – הדר גולדין, עוז דניאל, אביתר דוד, גיא גלבוע דלאל והאחים איתן ויאיר הורן, שגדלו בעיר. המיצג יוצג בסבבים כל 30 דקות.

עוד יוצג במתחם הזיכרון מיצב ובו רכבים הרוסים ועץ מראות – המדגישים את ההרס והאובדן ומחברים את המבקרים לזיכרון בצורה אישית.

כמו כן, במהלך החודש הקרוב הוזמנו התושבים לקחת חלק בפעילות של הכנת מאות פרחים אדומים מחמר, כאשר כל פרח מייצג את זיכרונם של הנרצחים והחללים והחטופים, והם יוצגו במהלך התערוכה בצורה יוצאת דופן. הכנת הפרחים מתקיימת במרכזים הקהילתיים ברחבי העיר, וניתן לקבל פרטים נוספים על מועדי הפעילות באתר העירייה.

בחזית היכל התרבות שבקריית ספיר בכפר סבא, תוצג תערוכת הנצחה לנרצחים ולחללים, דרך מבטן של האמהות השכולות. התערוכה צולמה על ידי האומנית והצלמת תושבת כפר סבא יפעת פאר, אשר צילמה כ-25 אמהות שכולות מרחבי הארץ והביאה את סיפור נפילת בניהם.

ביום הזיכרון הממלכתי שנקבע על ידי המדינה, אשר יתקיים בתאריך 27 באוקטובר, יתקיימו שני טקסים עירוניים ממלכתיים – בשעה 11:00 יתקיים טקס זיכרון לחללי מלחמת חרבות ברזל בגן הזיכרון ובשעה 13:00 יתקיים טקס הזיכרון לנרצחים באנדרטה לנרצחי פעולות האיבה בבית העלמין נורדאו שבעיר.

ראש העיר, רפי סער: “כמעט שנה חלפה מאז אותה שבת קשה, בה השתנו החיים של כולנו וחייהם של אלפי משפחות נעצרו בכאב. מאות רבות של משפחות הצטרפו למעגל השכול ואנו תומכים בהן, מסייעים ומעניקים כתף להישען עליה. התערוכה מהווה הזדמנות מיוחדת לקהל הרחב להגיע ולהביע את כאבו, לחבור יחד, לחזק ולהתחזק, ולהזדהות עם הנופלים, הנרצחים ולהכיר את סיפורי החטופות והחטופים. זהו רגע של זיכרון וכאב עצום ומתמשך, התכנסות לצורך תמיכה הדדית, ובעיקר חיזוק החוסן הקהילתי ושמירה על התקווה והשאיפה לעתיד טוב יותר. נמשיך לתמוך במשפחות החטופים במאבקן להשבת הבנים והבנות כולם, לחבק את כל המשפחות השכולות ולעמוד לצידן. כולנו תקווה של החטופות והחטופים יחזרו במהרה ושכל חיילנו ישובו לשלום”.

 

רצ”ב: מתחם הזיכרון העירוני, ראש העיר רפי סער עם רות, אמם של האחים הורן החטופים בעזה

 

תגובות

תגובות