עיריית הרצליה מתנגדת לתנאי שהציבה המועצה הארצית לתכנון ובנייה לפיו יישום התכנית הניסיונית להגנה על המצוקים והחופים תתבצע במקביל להקמת שוברי הגלים

עיריית הרצליה הגישה הסתייגות למועצה הארצית לתכנון ובנייה לתמא 13 ג’ – תכנית מתאר ארצית למתקנים חדשניים בים התיכון. מטרת התכנית היא הקמת מתקני ניסוי זמניים בטכנולוגיה חדשנית במרחב הימי ברחבי הארץ ובהרצליה. בהרצליה נקבע כי ניתן יהיה להקים מתקן ניסוי להגנה על חופים ומצוקים בלבד, כחלופה לשוברי הגלים.

 

הסיבה להסתייגות – המועצה הארצית לתכנון ובנייה הציבה תנאי לפיו מתקן הניסוי יוקם במקביל להקמת שוברי הגלים.

לטענת העירייה, סעיף זה סותר את מטרת התוכנית שהיא מציאת פתרון חלופי להקמת שוברי הגלים.

 

ביום רביעי האחרון ועדת המשנה לתכנון ובנייה הרצליה-כפר שמריהו קיבלה החלטה המאמצת את הסתייגות העירייה.

 

נזכיר כי בחופי הרצליה מתוכננים לקום עוד שבעה שוברי גלים, בנוסף לשלושה הקיימים על פי תכנית חזית הים הרצליה, שאושרה לפני כשנה.

 

לפני כחודש הודיעה העירייה כי היא בוחנת מחדש את ההחלטה להקמת שוברי גלים בים ותקים ועדת ייעוץ מקצועית, שתדון בסוגיית שימור החופים ומציאת חלופות לשוברי הגלים.

 

ראש העיר יריב פישר, המכהן גם כסגן יור פורום רשויות החוף בישראל, מסר כי: “יחד עם אופיר פז פינס יו”ר פורום רשויות החוף, הצגתי לשר הפנים, משה ארבל, (ב- 16.9) את תוכניתנו לפיתוח חזית חופי הים ואת הצורך לשמר את חול הים והמצוק הטבעי בדרכים חלופיות, יש דרכים נוספות שחשוב לבחון לשימור החוף בנוסף לשוברי גלים העשויים לפגוע בסביבה האקולוגית הטבעית של חופי הים”.

 

סגן רהע איל פביאן, יור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה-כפר-שמריהו, מסר: “הגנת המצוק וההבטחה כי חופי הים של הרצליה ימשיכו לשמש משאב של איכות חיים וסביבה לתושבי הרצליה נמצאת בראש מעיינינו. איננו מקבלים את תכנית שבעת שוברי הגלים הנוספים בהרצליה כגזרה משמיים והיות ומדובר בצעד בלתי הפיך, ברצוננו לבחון היטב כל אפשרות מקצועית בעניין זה.”

יריב פישר

תגובות

תגובות