בית ברל בפרויקט מרגש וייחודי : ספר תהילים מהודר מיצירת 154 יוצרות ישראליות

תערוכה חדשה בבית ברל מציגה פרויקט מרגש וייחודי – ספר תהילים מהודר שכל כולו עבודת רקמה פרי יצירתן של 154 יוצרות ישראליות מהמרכז והפריפריה, מהימין ומהשמאל, חילוניות ודתיות

הנשים הגיעו כאמור מכל קצוות הארץ והקשת הפוליטית, כל אחת בחרה פרק שדיבר אל ליבה ורקמה יצירה בהשראתו. הרקמות נאספו לספר ועם השקתו, גם לתערוכה שנפתחת במכללת בית ברל.

בחלל התערוכה נתלו היצירות על פי סדר המזמורים בספר, כשלכל רקמה מצורף המזמור על פיו נוצרה. כל יצירה מציגה מבט אישי על התכנים. חלקן צבעוניות ואחרות בשחור-לבן, אחדות התייחסו לדימויים שעלו מן הטקסט ואחרות רקמו יצירות מופשטות.

כמספר הנשים, מספר הפרושים, כל יד שאחזה בחוט ומחט, רקמה קול ייחודי במזמור השלם ושקד שזרה מקהלה נשית אחת, שלמה והרמונית. 

מירב שקד, שהגתה את המיזם, מתארת את ההשראה לפרויקט: “בספר תהילים, אות ועוד אות מתחברות למילה והמילים הופכות למזמור, כך ב”רוקמותהילים” תך ועוד תך הפכו לקו, קו ועוד קו הפכו ליצירת אומנות, כל הרקמות האישיות, התאחדו ליצירה אחת מרגשת והשלם הפך גדול מסך חלקיו”. 

ספר תהילים נחשב לאחד מספרי השירה העתיקים ביותר בתולדות האנושות, אשר כתיבתו החלה בימי קדם והסתיימה לפני למעלה מאלפיים שנה. כתיבת המזמורים מיוחסת ברובה לדוד המלך ונהוג לקרוא בהם בשעת רצון, מצוקה או סכנה, כתפילה לעזרת שמיימית. שם הספר הוא צורת רבים של המילה “תהילה” והוא נקרא גם בלשון נקבה, “תהילות”. 

הפרויקט, שהחל ב-2022 והמשיך אל תוך המלחמה האחרונה, קיבל משנה כוח ומשמעות. 

נשות הקהילה ישבו יחד ורקמו אל תוך היצירות תפילות ואהבה, ואף הגדילו לעשות והתגייסו לרקום תפילות אישיות על שקיקים שבתוכם ספרי תהילים שנשלחו לחיילים הלוחמים בחזית.

מירב אוצרת ב-CO את התערוכה עם יעל מרגלית, בשיחה ביניהן לקראת פתיחת התערוכה שיתפה מירב, “תמיד האמנתי שבנו, הנשים, טמונים כוחות ריפוי, אחדות ויצירה. יחד רקמנו לתוך הבדים אהבה ותפילות, בתקווה ליצירת חברה טובה יותר ולתיקון עולם. מאז המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר, חשיבות התפילה עלתה פלאים, יש שיקראו לה בקשה או תקווה, יש שיתארו אותה כשאיפה או המיית לב”. 

שנה ל 7 באוקטובר – לראשונה בעולם – מאות נשים ישראליות רקמו מהדורה מיוחדת של ספר תהילים

“הפרויקט יוצר חיבור חדש בין היהדות למדינת ישראל האהובה שלנו – 154 יוצרות ישראליות מכל חלקי החברה הישראלית חברו יחד ליצירת פסיפס אנושי; מאז המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר, חשיבות התפילה עלתה פלאים, יש שיקראו לה בקשה או תקווה, יש שיתארו אותה כשאיפה או המיית לב” – מירב שקד, יוזמת “רוקמותהילים”.

התערוכה תוצג במכללה האקדמית בית ברל החל מיום שלישי, 17.9 

ימי שלישי: 10.00 -13.00 וגם 16.00-19.00

ימי חמישי: 10.00 -13.00

יום שישי 27.9.24: 10.00 -13.00

נעילה יום ב’ 30.9.24: 10.00 -13.00 סיור גלריה עם מירב שקד

 

מירב שקד. צילום רינה שי

 

צילום ארי בלטינשטר

תגובות

תגובות