ראש עיריית כפר סבא, רפי סער “אנו נערכים לאפשרות הסלמה גם באזורנו”

בהנחיית ראש העיר רפי סער קיימה עיריית כפר סבא הערכת מצב מיוחדת, בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני.

ראש העיר, רפי סער: “בשלב זה, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף לאזורנו, אך חשוב שתושבי כפר סבא ידעו שאנו ערוכים לכל תרחיש, כוחות הביטחון והמוקד העירוני בכוננות מתוגברת וכלל המקלטים הציבוריים בעיר פתוחים. אני קורא לתושבים להיות ערניים וקשובים ולהיצמד רק לפרסומים ולהנחיות הגורמים הרשמיים בלבד – אלה הנחיות מצילות חיים”.

 

הערכת מצב – יום שני, 23/9: ראש עיריית כפר סבא, רפי סער “בעקבות ההסלמה וירי הרקטות לאזור השומרון ולאור ההתפתחויות האחרונות בלבנון בשעות האחרונות, אנו נערכים לאפשרות של הסלמה גם באזורנו. בשעות האחרונות קיימתי הערכת מצב עם כלל גורמי הצבא, המשטרה וגורמי החירום בעירייה. במסגרת זו, הנחיתי העלאת רמת הכוננות והמוכנות בעיר, עם דגש על הפעלת מרכז החירום העירוני. הצוותים המקצועיים ערוכים לפעילות מסביב לשעון”.

החלטות והנחיות מרכזיות:

 

1. התכנות להעלאת דרגת הכוננות לדרגה 2 – בתיאום עם פיקוד העורף, ייתכן שהכוננות תעלה בשעות הקרובות לדרגה 2, בדגש על מערכת החינוך ופעילויות פנאי כמו חוגים. עדכון מסודר יצא במידת הצורך בהמשך הערב.

2. דרגת כוננות 2 – במידה ותוכרז, נבטיח נגישות למרחב מוגן תקני. כמו כן, בהתאם להנחיות תחול הגבלה על קיום אירועים של מעל 300 איש במבנים סגורים ומעל 30 איש באירועים תחת כיפת השמיים.

3. ⁠תרגולים והיערכות – כיתות הכוננות וצוותי הביטחון והחירום ביצעו תרגולים ומוכנים לעמוד בכל שינוי בהנחיות. כמו כן, הנחתי על פתיחת מרחבים מוגנים ברחבי העיר.

4. תפילות בבתי כנסת – נערך תדרוך לגבאי בתי הכנסת בו נמסרו הנחיות גורמי הביטחון בתיאום המועצה הדתית לגבי אופן קיום התפילות במהלך ימי השבוע, השבתות ולקראת החגים.

תושבים ותושבות יקרים, אנחנו נמצאים בימים מתוחים, ולכן בראש ובראשונה חשוב להישמע להנחיות פיקוד העורף. הביטו סביבכם – אם יש אדם מבוגר או כל מי שזקוק לעזרה, אנא הושיטו יד וסייעו ככל הניתן. יחד, מתוך ערבות הדדית, נעבור את התקופה המאתגרת.

 

צילום: ראובן קפוצ’ינסקי
ראש העיר כפר סבא, רפי סער

תגובות

תגובות