כפר סבא זוכרת – ב-27/10 יודלקו נרות נשמה ויונחו פרחים על קברי החללים והנרצחים בני העיר

ביום ראשון, כ”ה בתשרי 27/10/2024, תציין העיר כפר סבא את אירועי השבעה באוקטובר החל משעות הבוקר, כאשר בשעה 11:00 יגיעו ראש העיר רפי סער ובני נוער מהעיר להניח פרחים ולהדליק נרות נשמה בקברי חללי המלחמה בבית העלמין הצבאי שבמתחם גן הזיכרון. בהמשך יונחו פרחים ויודלקו נרות נשמה בקברי הנרצחים מהשבעה באוקטובר. דגלי המדינה והעיר יורדו ביום זה לחצי התורן.

בשעות הערב, מוזמנים תושבי העיר למתחם תערוכת “חיבוק אחרון” – תערוכה של הצלמת הכפר סבאית, יפעת פאר, שתיעדה אמהות שכולות שבניהן ובנותיהן נפלו ונרצחו בשבעה באוקטובר, אשר מנציחות את זכר יקיריהן באמצעות החיבוק האחרון איתם.

התערוכה, המוצגת בחזית היכל התרבות, תושק באופן רשמי במעמד ראש העיר רפי סער, סגן יו”ר ההסתדרות הציונית העולמית גיל סגל ומנכ”ל המועצה הציונית בישראל עו”ד עוז חיים.
במסגרת האירוע יובאו סיפוריהן של כרמית אימו של סמל גיא בזק ז”ל שנפל בקרב בשבעה באוקטובר, ואורין אימה של עדן זכריה ז”ל שנחטפה ונרצחה בעזה.
בנוסף, ייפתח חדר ההנצחה שבבית יד לבנים בקריית ספיר למבקרים.

ראש העיר, רפי סער: “במהלך למעלה משנה הצטרפו אלפי משפחות במדינת ישראל למעגל השכול הכואב, ביניהן משפחות עירנו, ששכלו את היקר להן מכל. אנו מחבקים את המשפחות בשעתן הקשה, מלווים אותן לאורך כל השנה ותומכים בהן בשעת צערן וכאבן המתמשך. נמשיך לזכור את הבנות והבנים, את החיוכים, הערכים שהותירו לנו ולהנציח את זכרם”.

תגובות

תגובות